Skip to main content

Hey kpn ! Hoelang duurt jullie inwerktraject tot servicemonteur? Groetjes kimmetje 

Hey kpn ! Hoelang duurt jullie inwerktraject tot servicemonteur?

Wat denken jullie dat sneller is ? De klantenservice bellen omdat mijn  box het weer niet doet of zelf de opleiding volgen tot servicemonteur? 

Groetjes kimmetje 

 


Nog steeds is de klantenservice bellen sneller.:wink:


En geduld aanleren is misschien wel het belangrijkste van een gemiddelde opleiding ;-) 


Wat dacht je van goed kijken, oplossing gericht denken als je een vergissing maakt, het oorspronkelijke bericht had aangepast kunnen worden, of je had met een nieuw bericht aangevuld, zeker niet je eigen quoten en dan het oorspronkelijke bericht aanvullen.

 

 

 

 


Hallo @Kimmetjee ,

Ik zal je een beetje op weg helpen. Check deze vacature van twee dagen geleden en neem contact op met de plaatser van de vacature. 

 

https://techniekwerkt.nl/nl/vacature/servicemonteur-kpn-rotterdam-olympia-rotterdam-663074?utm_campaign=google_jobs_apply&utm_source=google_jobs_apply&utm_medium=organic

 

 


Allereerst ga je op sollicitatiegesprek en voer je een rollenspel uit. Wordt je daarna gekozen na een zware selectie dan mag je aan de slag bij kpn. Je begint met een theoretische opleiding, daarna praktijkervaring.

De opleiding tot servicemonteur begint met 6-8 weken lang theorie. Deze weken zijn best pittige weken omdat je elke dag (werkdag) naar een andere locatie moet ergens in Nederland en je thuis toch wel ruim wat tijd moet besteden aan de stof. Woon je dus in het zuiden of het hoge noorden, dan ben je makkelijk 4-6 uur per dag alleen al aan het rijden. Woon je in het midden van het land, dan is het wat makkelijker omdat je centraal ligt.

Daarna ga je enkele weken mee met een ervaren monteur binnen het team. Hierbij ga je zoveel mogelijk zelf aan de slag om oplossingsgericht te leren denken binnen de telecom en fouten te kunnen maken waar je van leert.

Nadat je meegegaan bent in de praktijk ga je eerst een maand of 2-3 alleen installaties uitvoeren bij klanten. Pas nadat je dit onder de knie hebt en hier goede resultaten in boekt wordt je ingezet als servicemonteur.

Kort gezegd: het gaat dus sneller zijn om de klantenservice te bellen dan te solliciteren als monteur. :wink:


@Kimmetjee  

Leuk gedaan en heel fijn op ingesprongen door Jordy. 

Was voor mij een echte ROFL. 

Maar het probleem dat je aangeeft is bekend bij de KPN directie en ze schijnen bezig te zijn om het op te lossen. Er is misschien dus nog ruimte om te solliciteren bij KPN. 

 


Hey kpn ! Hoelang duurt jullie inwerktraject tot servicemonteur? Groetjes kimmetje 

Hoi @Kimmetjee 

Ik had gehoord van horen zeggen ! Een week.
En dan alleen op woensdag een volledige dag.

Het zit namelijk zo, van horen zeggen !

Dat ze op maandag en dinsdag bij moeten komen van de zaterdag en de zondag. (altijd druk)
En op donderdag en vrijdag moeten ze zich voorbereiden op het weekend.
Weekends gaan je nooit in de koude kleren zitten.
:wink: