Skip to main content

Mijn moeder heeft een brief ontvangen van KPN neterk. 

De brief bevat fouten, het bevat een 06-nummer, het is een kopie (logo grijs wit), staat geen datum op; zodoende komt deze brief amateuristisch over.

 

Ik vermoed dat het om een oplichting truc gaat.

Ik heb kpn gebeld, gemaild. Ik heb kpn netwerk gemaild. Ik heb zelfs contact opgenomen met politie.

 

Tot op heden geen enkele reactie terug ontvangen. Dat snap ik echt niet.

Ik vind het jammer dat ik geen reactie terug krijg.

Betreft het oplichting of komt KPN netwerk echt langs (in de woonkamer?!?!!) Voor plaatsen glasvezel?

 

Het betreft hier een senioren appartementencomplex waarbij gemiddy leeftijd 75 is.

Zie bijlage voor de brief. Ik ben benieuwd hoe men op dit forum er tegen aan kijkt.

 

 

Mailen naar KPN is sowieso nutteloos.

Zijn er graafwerkzaamheden in de straat geweest afgelopen weken / maanden?

De brief is een kopie omdat iedereen in de straat waarschijnlijk exact dezelfde brief gekregen heeft.


Ja. Er zijn graafwerkzaamheden geweest.

En volgens kpnnetwerk.nl/status blijkt dat er binnen 30 dagen glasvezel komt op betreffend postcode.

 

Ik heb met KPN gebeld. "Vermoedelijk fraude, want wij zetten nooit 06-nummers in een brief""."Glasvezel komt niet naar woonkamer, evt. meterkast, brief lijkt niet te kloppen".

 

En het meest vervelende is dat ik NIETS meer van KPN heb vernomen nadat ik gebeld en gemaild heb. 

ik heb zelfs kpnnetwerk via website 'gemaild'. 

Niets gehoord.

 

Ik heb het 06-nummer gebeld. Dan krijg ik voicemail (Belgische voicemail). Voelt niet goed.

 

 

 

 


Kan wezen dat het nummer van een Belgische onderaannemer is. Ik weet niet waar in Nederland uw moeder woont. Als dat helemaal in het noorden is, dan is een Belgisch nummer wel wat onwaarschijnlijk misschien.

Welk nummer van KPN heeft u gebeld? Dat van KPN Netwerk NL? 


Beste @edy_1977, welkom! Ik ga er voorzichtig vanuit dat dit helemaal klopt, zoals Nick het uitlegt. Mocht je het helemaal zeker willen weten, neem dan even contact op met KPN NetwerkNL. Zij zijn verantwoordelijk voor deze aanleg. Ze hebben weliswaar KPN in hun naam, wij van de KPN klantenservice kunnen dit helaas niet inzien voor je! Maar zoals gezegd: ik ga er gewoon vanuit dat dit in orde is.


@Nick83 ik heb contact opgenomen met het 0800 nr van KPN. Daar ben ik netjes te woord gestaan, waarbij betreffend medewerker (in overleg met zijn manager/ervaren collega's) aangaf, dat dit vermoedelijk oplichting is. Met name omdat KPN geen mobiele nummers in de communicatie gebruikt. Misschien doet KPN Netwerk dat wel, dat weet ik dus niet.

 

Van kpn netwerk kon ik geen tlefoon nummer terug vinden.

Daar heb ik via het contact formulier contact mee opgenomen. En tot dusver niets gehoord.

 


Van kpn netwerk kon ik geen tlefoon nummer terug vinden.

Hoi @edy_1977 

Dit staat overigens heel duidelijk op de site :

U kunt ons telefonisch bereiken op 0880 06 37 44 op werkdagen tussen 8:30 en 18:00.


@huistijger ik ben ze as we speak aan het bellen. Ik heb ze donderdag avond gemaild (s avonds niet telefonisch bereikbaar). En verwaxht dat ze wel contact met mij zouden opnemen.

Bedankt voor alle feedback. Ik koppel straks het antwoord van KPN netwerk terug.

 


Vanmiddag gebeld met KPN netwerk. 

Zij gaven aan dat het geen oplichting is, maar dat er wel degelijk glasvezel wordt geplaatst komende week.

Ze hebben gevraagd of ik de brief kon doorsturen.

Later in de middag heeft KPN klantenservice mijn voicemail ingesproken.

 

"Betreft geen oplichting; echter onder aannemer heeft zonder overleg een eigen brief gemaakt en deze in de brievenbus gedaan. De onderaannemer is hierop aangesproken"

 Nogmaals bedankt voor alle feedback. 

Ik denk dat deze thread incloed heeft gehad dat KPN contact met mij heeft opgenomen vandaag.

 


Fijn dat het nu duidelijk is! Ik heb zelf niets doorgegeven, dus ik denk dat dit toeval is 🙂. Maar goed dat het opgehelderd is. Bedankt dat je het nog even liet weten.


Hallo @edy_1977 wel goed dat je het post op het forum.

Het komt helaas voor dat onderaannemers in sommige gevallen rechtstreeks bewoners informeren zonder dat opdrachtgever op de hoogte is. Ik heb het zelf ook gehad dat een onderaannemer met ons contact had opgenomen voor het binnenbrengen van de glasvezelkabel. Alleen in mijn geval stond er een 06 nummers plus de naam van de onderaannemer.