Skip to main content

Hoi, Mijn PC heeft WiFi signaal maar kan geen verbinding maken met de experia WiFi box, alleen uit/aan zetten ervan helpt. Ik gebruik nog de oudere Experia V9 modem. Het valt wel op sinds dat ik vorige week nieuwe software op dit modem kreeg, het probleem is ontstaan. Heeft het zin om een nieuwe USB WiFi adapter te nemen die een beter bereik heeft of is er ergens een betere oplossing? 

Welkom op het forum @Paa44448888! Begrijp ik goed dat je de Experia Box steeds uit en weer aan moet zetten om weer verbinding te krijgen? Heb je andere apparaten in huis die wel verbinding met de wifi blijven houden? En kan je aangeven wat de afstand tot het modem is? 

Ik denk zeker niet dat je nu al nieuwe apparatuur moet kopen. Meestal lossen we dit op met het wijzigen van instellingen. Wat je in ieder geval kan doen is de Experia Box een reset geven. Geef je hier het antwoord op de vragen en laat je weten of de reset hielp?


Hallo @Paa44448888 als je een Windows 10/11 machine hebt kun je eens ' netwerk instellingen herstellen' uitvoeren. Dan wordt alles weer naar standaard teruggezet.

 

 


Welkom op het forum @Paa44448888! Begrijp ik goed dat je de Experia Box steeds uit en weer aan moet zetten om weer verbinding te krijgen? Heb je andere apparaten in huis die wel verbinding met de wifi blijven houden? En kan je aangeven wat de afstand tot het modem is? 

Ik denk zeker niet dat je nu al nieuwe apparatuur moet kopen. Meestal lossen we dit op met het wijzigen van instellingen. Wat je in ieder geval kan doen is de Experia Box een reset geven. Geef je hier het antwoord op de vragen en laat je weten of de reset hielp?

Reset heeft de Experia box al gehad, dus daar ligt het misschien niet aan. Ik moet niet de Box of Modem opstarten, maar alleen het zwarte zenderkastje wat aangesloten is op de modem. Een laptop in de buurt heeft wel ontvangst als ook mobieltjes. De PC in kwestie staat een verdieping hoger, afstand schat ik 7 a 8 meter. Overigens 2 dagen na dit bericht moeiteloos verbinding gelegd, dus ik kijk het nog even aan. Hartelijk dank voor het bericht! 

 


Hallo @Paa44448888 als je een Windows 10/11 machine hebt kun je eens ' netwerk instellingen herstellen' uitvoeren. Dan wordt alles weer naar standaard teruggezet.

 

 

Ik heb even gekeken maar de instellingen w.b. de TP-link werkt prima, ik heb overigens weer 2 dagen normaal kunnen opstarten. Hartelijk dank voor het bericht! 


Hallo @Paa44448888 als je een Windows 10/11 machine hebt kun je eens ' netwerk instellingen herstellen' uitvoeren. Dan wordt alles weer naar standaard teruggezet.

 

 

Ik heb even gekeken maar de instellingen w.b. de TP-link werkt prima, ik heb overigens weer 2 dagen normaal kunnen opstarten. Hartelijk dank voor het bericht! 

Mocht ik alsnog problemen hebben, ga ik dit wel uitproberen...


Ik heb geen problemen meer ervaren, alles blijft goed werken...:grinning: