Skip to main content

Nou sinds gisteren middag is onze verbinding niet meer beschikbaar, bij thuiskomst heb ik - als eerste storings reactie - het modem/routertje (Fritz!box 7590) uit gezet en na 2 min weer aangezet.

Hoopvol keek ik naar de lampjes, maar zelfs na 15 min bleef deze (Power) knipperen.

Vanwege een medische situatie heb ik 2 x geprobeerd om dit te laten maken omdat het probleem volgens de KPN Tool in de wijkcentrale zit.

Maar de servicemedewerkster die achter het helpdesk nummer van het 'oude' xs4all had totaal geen medeleven.

Geen zoektocht naar een monteur die even in de wijkcentrale - welke letterlijk 50 meter van mijn huis staat - kan komen kijken.

Mevr. zou wel even een dongle opsturen zodat wij tot aan maandag (dan pas komt de geplande monteur) wel internet hebben, echter het was onbekend bij de mevr. wanneer deze verstuurd werd.

Bij de 2e keer bellen kreeg ik - ik zou bijna zeggen jammer genoeg - dezelfde servicedesk medewerkster aan de telefoon.

Zij slaakte een zucht en zei mij dat ik al eerder had gebeld en dat er een dongle werd opgestuurd.

Wat verwacht u nou nog van ons werd er gevraagd?

Ik heb nog geprobeerd om juist vanwege de eerder genoemde medische redenen het e.e.a. te bespoedigen maar zij toonde geen inlevingvermogen en/of medeleven.

Het probleem is geidentificeerd door jullie EIGEN app, maar het kan niet worden opgelost doordat er geen monteurs beschikbaar zijn?

De wijkcentrale staat bekend bij jullie, mede omdat er in het verleden een zelfde soort storing behandeld is door een ondergrondse monteur.

Deze laatste gaf aan dat de koper aansluiting in de kast geoxideerd was door vocht, wat uiteraard kan gebeuren

Hij heeft 'mijn' koppeling toen verplaatst naar een ander aansluitpunt.

Als dit het zelfde probleem is lijkt mij dus een hele simpele oplossing, maar meedenken door de servicedesk medewerker is er niet bij.

Zoals hierboven te lezen, dit probleem was binnen 4 uur opgelost.

Maar ja...toen was het nog de service "uit grootmoeders tijd"

Tegenwoordig is dat heel ver te zoeken.

Wat ik hier schreef had ik niet moeten schrijven sorry.  Verkeerd gelezen. 


Gezien de krapte op de arbeidsmarkt mag u blij zijn dat het al opgelost is.

De huidige storing is juist niet opgelost, maar wordt dat pas na het weekend, Joep1965. Erg vervelend voor VinnyG.


Gezien de krapte op de arbeidsmarkt mag u blij zijn dat het al opgelost is.

De huidige storing is juist niet opgelost, maar wordt dat pas na het weekend, Joep1965. Erg vervelend voor VinnyG.

Dank voor jou woorden PeterG, nu nog oplossen...


Gezien de krapte op de arbeidsmarkt mag u blij zijn dat het al opgelost is. Dat probleem hebben veel bedrijven tegenwoordig. 

Ja mooi verhaal, betaal ruim voldoende voor de services die ik afneem.

In het xs4all tijdperk, was een zelfde probleem binnen 4 uur opgelost.


Goedemiddag @VinnyG, ontzettend balen natuurlijk dat je zo zonder bent komen te zitten. De oplostermijn is nogal afhankelijk van wat er kapot is en waar. Werkt alles inmiddels al weer?


@Thomas je vraagt of alles weer werkt…?

Nee nog steeds niet, ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Niemand (facebook, twitter, xs4all technische helpdesk) kan mij helpen aan een concreet antwoord.

Inmiddels al 5 en een halve dag geen all-in-one pakket.


Omdat je het over oxidatie hebt neem ik aan dat je op een koperaansluiting zit.

Het vervangen van een netwerkkaart, waar ca. 100 tot 250 abonnee's op kunnen, duurt meestal 3 werkdagen. Die dingen liggen in verband met de prijs niet op voorraad. Helaas zit er nu het weekend ook tussen.

Vorige keer was het op zeker een andere oorzaak met die 4 uur. XS4ALL maakt en heeft altijd gebruik gemaakt van dezelfde netwerkmonteurs. Namelijk die van KPN Netwerk. 

KPN de provider heeft er geen monteurs voor.

Alle providers, ook KPN de provider, zijn afhankelijk van KPN Netwerk.

https://www.kpnnetwerk.nl/over-glasvezel/verschil-tussen-kpnnetwerk-en-providers/ .


Oh wauw, dat schiet ook niet op inderdaad. Heb je al wel een noodbundel?

Ik kan niet meer inzien of bespoedigen dan mijn telefonische collega's maar misschien kan ik wat duidelijkheid bieden.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Oh wauw, dat schiet ook niet op inderdaad. Heb je al wel een noodbundel?

Ik kan niet meer inzien of bespoedigen dan mijn telefonische collega's maar misschien kan ik wat duidelijkheid bieden.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi Thomas, de 4G stick bedoel je hoop ik?

Ook dat is een lang verhaal, donderdag avond gebeld waarin ik het probleem heb uitgelegd aan een zwaar ongeintresserde/niet medelevende medewerkster zonder inlevingsvermogen.
Zij beloofde min of meer en met veel tegenzin een 4G stick aan, deze zou de volgende dag op mijn adres aankomen.
Helaas niet aangekomen, wel kreeg mijn vrouw op haar telefoon een vage sms met een ordernummer. Hier schoten we dus niks mee op.
Onbekend wanneer deze wel zou binnenkomen, juist omdat dit verder onbekend was en met licht vertrouwen dat de monteurs het probleem op Zaterdag wel zouden oplossen zijn wij gewoon ons ding gaan doen.
Nu blijkt dat ‘ergens’ in de middag postnl is langs geweest met het pakketje.

Omdat wij er niet waren is deze naar de avondwinkel in Schiebroek gestuurd, deze is daar niet aangekomen maar in het sorteer centrum van postnl.

Dus Zondag geen verbinding, Maandag ook niet en je raad het al...vandaag ook nog niet.

Heb alle fora van twitter tot aan facebook getracht maar niemand kan mij helpen.

Zelfs de KPN site geeft aan dat er geen storing is.

@KPNWebcare geeft al geen antwoord meer nadat ik hun vermelde dat de technische helpdesk van xs4all ook geen passend antwoord meer kan geven.

Ik word er moedeloos van.

 

NB: Profiel voor zover mogelijk aangevuld.


Met de noodbundel bedoeld @Thomas de 100 GB weekbundel voor op je mobiel. Zodat je met andere apparaten via het wifi Hotspot kunt internetten. En evt. TV kijken via laptop (met hdmi op je tv aan te sluiten).

Uiteraard kan dit alleen met een KPN mobiel abonnement.

De dongel is niet meer beschikbaar.


Ahh je hebt een XS4all abonnement, daarbij kunnen mijn collega's van webcare en ik nét iets minder inzien. Ik bedoelde inderdaad zoals Peter hierboven al noemt de Noodbundel voor op je mobiele abonnement. Maar je hebt een onbeperkt abonnement dus maakt dat eigenlijk ook niet uit. Je zou je telefoon een hotspot op kunnen zetten nog enigzins internet te kunnen gebruiken.

Wat betreft de storing, ik lees in het ticket dat het probleem (ik vermoed een kabelbreuk) op een bouwterrein is waar mijn collega's niet bij konden omdat ze geen toestemming hebben en het terrein op slot is. Jouw ticket is nu gekoppeld aan een groter ticket omdat je niet de enige bent die hier last van heeft.

Helaas kan ik de voortgang verder niet inzien maar ze zijn er in ieder geval mee bezig!

 

Als je hierover graag direct contact hebt met de klantenservice kun je de XS4all klantenservice altijd bereiken op het reguliere nummer 020 398 76 66 of gewoon via 0800-0402


@Thomas, leuk dat jij het ticket wel kan zien (deze is nooit aan mij doorgegeven)

Vwb dat bouwterrein...dat is geen bouwterrein!

In de wijk waar ik woon ben ik bekend daarom weet ik dat ;-)

Vwb de klantenservice van xs4all...die zeggen al 6 dagen dat ik geduld moet hebben.

En 0800-0402 verwijst mij door naar de servicetool van KPN die uiteraard na een diagnose van 2 min vermeld dat er een probleem is met de wijkcentrale.

Balletje is dan weer rond, overigens de simkaart van 100 gb is nooit aangekomen bij de avondwinkel in Rotterdam Schiebroek.

PostNL doet kenbaar geen bezorgingen meer na 1600 uur.


De simkaart of noodpakket heb ik dan dus geen inzage in maar wat het ticket betreft is het dus inderdaad een kwestie van afwachten. 


@All : Topic kan dicht, door riool en graaf werkzaamheden was de kabel beschadigd en/of doorgesneden.

Dit kwam pas aan het licht toen ik wederom op woensdagavond belde naar de xs4all technische helpdesk, waar deze keer een vriendelijke en wel medelevende medewerker ineens zei dat dit de oorzaak was.

Toen vielen uiteindelijk de puzzelstukjes ;-)

Donderdagmiddag na 7 dagen volle pech is er een monteur ook nog bezig geweest in de straatkast (die van 50 meter verderop) kwam daarna binnen voor een test en zag het zeer sterke signaal op zijn kpn ipad oid binnenkomen.


Ah zo, bedankt voor je update Vinny! Fijn dat het inmiddels weer werkt!