Skip to main content

Omdat ik in een buitengebied woon mag ik gebruikmaken van het noodpakket. In het begin werkte dat prima en hoefde ik alleen maar te bellen kreeg een sms’je en werd het opgewaardeerd. Echter sinds je en medewerker moet spreken gaat het constant fout, omdat deze 90% onwetend zijn en niet de juiste stappen nemen qua opwaarderen. En wordt het op mijn telefoon gezet ipv op de simkaart van het noodpakket, die in het HUAWEI kastje zit. Ik ben nu al vanaf zaterdag jl al aan het bellen echt uren aan de tel . Ik begin er nu echt genoeg van te krijgen! Het zou echt fijn zijn als dit nu eens zou worden opgelost. Het is nl super irritant om constant zonder internet te zitten!

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic

Hoi @Opwaarderen noodpakket 1 drama en welkom op het forum! Als je belt en inspreekt dat je het noodpakket wilt opwaarderen, gaat het dan niet automatisch? Dat zou namelijk nog wel het geval moeten zijn. Wat gebeurt er precies wanneer je belt en dit inspreekt? Word je doorverbonden? 


Ja ik word doorverbonden na inspreken. Eerst hoefde ik alleen in te spreken en werd het opgewaardeerd en kreeg daar een sms’je van. Nu gaat het via een medewerker en er is bijna geen medewerker, die snapt wat hij moet doen. Dus lang in de wacht als ze informatie gaan halen en vervolgens blijkt de volgende dag, dat het niet is gelukt en ik dus weer dagen zonder of heel slecht internet heb.


Hmm, vreemd dat dit niet goed meer gaat. Bel je wel met hetzelfde nummer? Als je belt met het nummer dat bij ons bekend is, dan moet het systeem dit goed oppakken. Mocht je dat doen, laat het hier dan weten. Dan trek ik mijn collega aan de mouw die met de ‘telefoonrobot’ werkt. Is het inmiddels trouwens wel gelukt om het noodpakket op te waarderen? Zo niet, vul dan je forumprofiel aan met je adresgegevens en geef een seintje wanneer je dit gedaan hebt. Dan kan ik het aanvragen en staat het er binnen 1 werkdag op. 


Hallo Sanne,

Ik bel met steeds hetzelfde nummer. Maar in het HUAWEI kastje zit natuurlijk een ander nummer. Deze heb ik herhaaldelijk uit moeten halen om het door te geven en zelfs dat ging steeds fout. Het is nog steeds niet opgewaardeerd helaas. Ik word er moedeloos van. Steeds een onwetende medewerker aan de lijn te krijgen. Het “ oude” systeem werkte veel beter. Bellen en het stond erop. We gasn nu het weekend weer in en zit sinds vorig weekend zonder WiFi 


Klopt, maar als je met het 06-nummer belt dat bij ons geregistreerd staat als jouw contactnummer (en waarmee het opwaarderen via de telefoonrobot goed ging) dan zou het automatisch moeten gaan. Ik geef het door aan mijn collega. Zou je je forumprofiel nog aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan vraag ik de data voor je aan. 


Ingevuld!! 


Super! Ik heb de bundel aangevraagd voor het noodpakket. Binnen 1 werkdag staat het erop, dus de kans is inderdaad groot dat dit na het weekend is. Daarom heb ik voor nu ook op het 06-nummer uit je profiel gratis 100 GB gezet. Je kunt op veel toestellen namelijk een hotspot aanzetten. Dan zendt je toestel wifi uit en kunnen andere apparaten er ook mee verbinden. 🙂


Ook even een terugkoppeling over waarom het telefonisch niet meer automatisch lukt om op te waarderen @Opwaarderen noodpakket 1 drama : volgens ons systeem staat er geen noodpakket bij je geregistreerd. Waarom weet ik niet, maar dat maakt dat het dus niet meer automatisch gaat. Ik vermoed omdat een noodpakket vaak niet zo lang ingezet wordt, dus die registratie is voor dat systeem onder water belandt.

Heb ook even gekeken hoe het zit met het noodpakket, want ik kom niet vaak tegen dat iemand die zo lang in gebruik heeft. Lijkt me ook niet ideaal, met al dat opwaarderen steeds. Ik zie dat er in april een monteur is aangestuurd om de problemen met Sneller Internet Buitengebied op te lossen. Weet je nog wat daar destijds uit was gekomen? Overduidelijk dat het niet compleet opgelost is, gezien je het noodpakket nog gebruikt, maar ik ben benieuwd naar wat er precies speelt en waar je tegenaan loopt wat Sneller Internet Buitengebied betreft.


Ik heb helaas niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat je inmiddels een andere oplossing hebt gevonden. Zo niet, laat het gerust weten! 


Het opwaarderen is gelukt. Hopelijk gaat het de volgende keer ook goed. Het is wel vervelend, dat ik niet kan zien hoeveel gb er nog op zit. Als hij leeg is heb ik dus 24 uur geen WiFi als het dan al lukt. 


Gelukkig. 🙂 Lijkt me ook niet ideaal om zo lang met een noodoplossing te blijven zitten, 

Ik zie dat er in april een monteur is aangestuurd om de problemen met Sneller Internet Buitengebied op te lossen. Weet je nog wat daar destijds uit was gekomen? Overduidelijk dat het niet compleet opgelost is, gezien je het noodpakket nog gebruikt, maar ik ben benieuwd naar wat er precies speelt en waar je tegenaan loopt wat Sneller Internet Buitengebied betreft.

Dus ik ben benieuwd of je hier nog antwoord op hebt? Lijkt me goed om de kern aan te pakken. Je geeft nu namelijk ook aan dat je helemaal geen wifi hebt als het noodpakket op is, dus klinkt het mij alsof je helemaal geen verbinding hebt via Sneller Internet Buitengebied. 


Hallo Sanne,

Het is niet zo dat ik geen internet heb, maar valt vaak en veel weg dus vooral irritant bij streamen enz. En met het noodpakket WiFi geen enkel probleem. Schakel dan over op het noodpakket HUAWEI kastje. 
Verder heb ik alle producten in huis om het WiFi probleem te ondersteunen. Een versterker die maar 1 streepje geeft en soms twee. We hebben alle plekken in huis geprobeerd en op de tweede verdieping waar hij nu staat functioneert hij het beste. 
Maar het noodpakket is voor ons DE oplossing! 
Alleen het opwaarderen is steeds een probleem, omdat de meeste medewerkers onwetend zijn. Het oude systeem werkte super. Bellen, inspreken sms’je ontvangen en opgewaardeerd. Nu geen sms’je meer en duurt het 24 uur. En er is niet te zien hoeveel tegoed er nog op staat. Dat is dus het gedoe.

 


Hi @Opwaarderen noodpakket 1 drama! Sanne geniet van haar vakantie, vandaar een bericht vanuit mij.
 

Het is niet zo dat ik geen internet heb, maar valt vaak en veel weg dus vooral irritant bij streamen enz. 

Een noodpakket stellen wij ter beschikking als er tijdelijk geen internetverbinding beschikbaar is, bijvoorbeeld als gevolg van een storing. 

Jij hebt een Hussel Internet en TV abonnement met de optie Sneller Internet Buitengebied.
Je krijgt dan een 4G modem in bruikleen en deze werkt samen met de Experia box: als het nodig is, schakelt het 4G modem met mobiel internet bij. Daar zijn dan geen opwaarderingen voor nodig. De optie Sneller Internet Buitengebied is sinds juli 2021 toegevoegd aan het abonnement: als het goed is, heb je toen een 4G modem ontvangen en moet deze samenwerken met jouw modem (jouw V10 of V10A).

Je leest hier hoe het installeren in zijn werk gaat: Installeren 4G modem icm V10(A)
Laat je weten of het installeren gelukt is of dat je nog ergens tegenaan loopt?


Bovenstaande heb ik, maar valt zeer regelmatig uit. Vandaar dat ik zo blij ben met het WiFi internet van het noodpakket dan kan ik overschakelen. Ik zit net aan de rand van het buiten gebied misschien is dat de oorzaak 


Dank voor de reactie, ik ben weer terug! Het hoort niet zo vaak weg te vallen, dus zaak is dat we dit opgelost krijgen. Telkens opwaarderen is ook niet ideaal, en het noodpakket is inderdaad alleen bedoeld als tijdelijke oplossing. Hoeveel streepjes bereik heb je op je 4G modem staan, en hoe/wanneer merk je dat deze wegvalt? Heeft geen enkel apparaat in huis dan meer internet, zowel bekabeld als via de wifi? Ik ben benieuwd! 


Hallo Sanne,

De WiFi geeft 1 heel soms 2 streepjes aan. We hebben alle plekken al geprobeerd. 
Hij valt de hele dag met regelmaat uit (soms een dag niet) en  op alle apparaten, die over WiFi beschikken. Met het noodpakket werkt het super, want schakel dan over en geen probleem. Alleen het steeds opwaarderen met 50 gb is vervelend, omdat dit heel vaak fout gaat. We zitten schijnbaar op een vervelende plek voor ontvangst. We hebben al gekeken voor een WiFi router, maar niet alleen de aanschaf is duur ook het abonnement is voor ons niet te betalen €35 per maand extra. Dus voor ons geen optie helaas. 


Hier een tevreden gebruiker van het sneller internet buitengebied.  Wil het niet lukken met het 4g modem?


Dat heb ik ook, maar nog  steeds uitval helaas. Met het mobiele WiFi van het noodpakket is het heel goed op te vangen. Maar gedoe met opwaarderen eerst was het makkelijk bellen inspreken sms’je en stond er direct op. Nu gaat het via een medewerker en daar gaat het regelmatig fout, omdat de meeste medewerkers niet weten hoe het moet.


Het verbaast me wel dat je problemen hebt het het 4g modem. Ik heb moeiteloos 50MB bij de gewone snelheid en nooit uitval.  Het kan dus wel. Welk type modem heb je? Ik bedoel dan het gewone modem. 


Ik heb het nieuwste, maar schijn op een heel slecht punt te zitten op het park qua ontvangst 


Als je het nieuwste modem hebt dan gaat het nooit werken. Die is namelijk niet geschikt voor sneller internet buitengebied. 


Dank voor de toelichting @Opwaarderen noodpakket 1 drama! Ik heb op onze kaart gekeken en ik zie dat er ten zuidwesten van je adres een zendmast staat die goed afgesteld moet zijn op je woning. Als je het 4G modem die kant op zet in de buurt van een raam, merk je dan verbetering? Zeker omdat je met het modem dat opgewaardeerd moet worden wel een goede verbinding hebt, zou ik verwachten dat dit via het 4G modem van Sneller Internet Buitengebied ook goed moet gaan. Ze maken immers van hetzelfde mobiele netwerk gebruik.

Zo niet, dan ben ik inderdaad ook benieuwd naar welk regulier modem je gebruikt. Zou je een foto van je modem willen sturen? Dus niet het 4G modem, maar het modem dat op het aansluitpunt in je woning aangesloten is. Ik hoor het graag! 


Het WiFi kastje staat op een punt waar hij het beste bereik heeft. En zie foto van de tel ontvangst. 

 


Dank voor de foto's! Waar het 4G modem staat is dus richting het zuidwesten en in de buurt van een raam? Zou je het 4G modem van het noodpakket (dus die opgewaardeerd moet worden) eens uit willen schakelen, en dan via het modem voor je Sneller Internet Buitengebied een speedtest willen doen? Ik ben benieuwd naar de resultaten. Ik ben ook benieuwd of de verbinding wegvalt wanneer je een apparaat (laptop bijvoorbeeld) bekabeld hebt aangesloten op je witte modem (de V10A). Hoe gaat het dan? 


Goedemorgen.

Al het gevraagde gedaan. Speedtest: 31,21. Hapert om de haverklap. Bij Streamen steeds stilstaand beeld en draaiend rondje. 
Zeer irritant.