Skip to main content

Ik wil graag opzeggen. Ik heb een poging gewaagd via 0800 0402. Ik kreeg erg snel iemand aan de telefoon. 

 

Helaas ging de opzegging niet door ondat ik kennelijk te vroeg was? Ik kan toch gewoon aangeven dat ik per einde contractdatum op wil zeggen? Nee, dat kon niet.

Ik vind het een vreemde gang van zaken.…

 

Nu mag ik het in april weer opnieuw proberen. Goede kans dat dan de facturering weer doorschiet en de opzegdatum niet gehaald wordt. Toch is het voor mij 27 mei einde contract cq einde facturering.

 

 

ik zou niet weten waarom je niet al zou kunnen opzeggen dat is gewoon je recht. ze proberen je gewoon een oor aan te naaien. jij maakt uit wanneer je opzegt  nu hun

 


ik zou niet weten waarom je niet al zou kunnen opzeggen dat is gewoon je recht. ze proberen je gewoon een oor aan te naaien. jij maakt uit wanneer je opzegt  nu hun

 

Tja, ik kreeg het niet geregeld. 

Ik kon wel onmiddellijk opzeggen. Maar dat wil ik uiteraard niet. Bovendien betaal je dan ook tot einde contract....... Dus administratief kán het wel. Technisch misschien niet? 


Hi @HGD ,
Wat de medewerker je heeft verteld klopt. Volgens de werkinstructie zeggen we niet op met een looptijd van bijvoorbeeld 2 maanden vooruit (of meer). Stel je wilt opzeggen met iets meer dan een maand, dan wordt er nog wel eens een uitzondering gemaakt (bv een maand en een week). Dit doen we verder bijna niet omdat de kans groter is dat er iets mis gaat.
Stel je geeft aan op te willen zeggen over een poos maar wilt tussentijds dan nog iets wijzigen; dit gaat dan niet. Het systeem kan namelijk maar een order tegelijkertijd aan. Dit houdt in dat er dan eerst gebeld moet worden naar een andere afdeling om de order er uit te halen, deze daarna opnieuw ingevoerd moet worden om vervolgens weer de ophef order in te zetten nadat je order is voltooid (dit duurt meestal ook weer een dag). 
Opzeggen met een maand opzegtermijn staat dus daarom ( met reden:nerd: ) in de werkinstructie van deze afdeling. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dit duidelijkheid schept :muscle_tone3:


@Denise. Het is mij duidelijk. Dankjewel voor je aanvullende informatie.

Ik zet de juiste opzegdatum in de agenda.

 


@HGD  jammer dat je op gaat zeggen. Dank je wel voor je begrip naar aanleiding van de uitleg :blush:


Wat de medewerker je heeft verteld klopt. Volgens de werkinstructie zeggen we niet op met een looptijd van bijvoorbeeld 2 maanden vooruit (of meer).
….
Stel je geeft aan op te willen zeggen over een poos maar wilt tussentijds dan nog iets wijzigen; dit gaat dan niet. Het systeem kan namelijk maar een order tegelijkertijd aan.

Toch een vreemde gang van zaken.

Het hoort zo te zijn, dat een systeem zodanig aangepast moet zijn dat die voldoet aan wettelijke regels aangaande het recht om op te zeggen op een datum die een klant past, met inachtneming van tussendoor aanpassingen. Dat zijn namelijk verschillende dingen. Moeten dus ook verschillend benaderd kunnen worden.

Niet andersom dat mensen zich maar aan moeten passen aan de grollen van een internetprovider hoe die zijn systeem “dwingend” heeft ingericht.

Overigens geldt dat voor een hele hoop organisaties hoor, en is het een werkwijze waar men zich maar al te graag achter verschuilt. Men geeft altijd de schuld “aan het systeem”. En daar zou men zich dan moeten aanpassen?  Laat KPN hun systeem aanpassen!

Een algemene KPN “systeem firmware upgrade”.