Skip to main content

Hallo,

 

Ik word hier niet echt vrolijk van. Ik ga dus verhuizen. Maar ik zit nu aangesloten op het glasvezel netwerk van kpn, waar ik ontzettend veel plezier van heb. Op mijn nieuw adres is dat niet mogelijk omdat caiway hier zit. Ik werk veel thuis, waar ik de uploadsnelheid van glasvezelnetwerk gewoon briljant vind. Ik werk met grote bestanden (3d modellen en CFD).  Dus het gaat niet eens om het video bellen wat prima met een 50mbit lijntje kan. Maar 200GB uploaden met 5 Mbit gaat niemand vrolijk van worden. 

Enige wat kpn kon aanbieden is overgaan op het kopernetwerk.  Anders opzeggen en een afkoopsom betalen. 

Ik geloofde eerst niet wat ze zeiden, omdat ik naar mijn gevoel heb getekend voor het glasvezel abonnement. En nu kunnen zij dit niet leveren, dus zou het contract kunnen worden opgebroken, naar mijn mening. Aangezien vermeld staat in de algemene voorwaarden:

“13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

• Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. 

• Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

• Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

• Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren 

• Bij overlijden”

Nu wordt glasvezel gezien als hetzelfde als een koper aansluiting(door kpn). Nou ik geloof niet dat dit gaat stand houden, bij een kanton rechter. Is het voor kpn niet veel makkelijker om in dit soort uitzonderlijke gevallen, het abonnement gewoon op te zeggen. (ik koop niet elk jaar een nieuw huis). Als kpn hier glasvezel had geleverd was ik namelijk graag gebleven.  Nu word het gewoon weer iets met een nare nasmaak waarbij je gelijk denkt, ohh Jezus nooit meer KPN. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Dempster Wintersberger

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Dexter123, welkom en bedankt voor je bericht! 

Jammer zeg, dat het KPN Glasvezel abonnement niet met je mee kan verhuizen :frowning2:. Een Glasvezelverbinding zien we zeker niet hetzelfde als een kabel/koper verbinding: er zit een verschil tussen. Ik kan mij voorstellen dat als je gaat verhuizen naar een plek die buiten het dekkingsgebied van KPN Glasvezel valt, je het abonnement vroegtijdig kunt opzeggen. Op je nieuwe woonplek kun je immers niet meer genieten van een razendsnelle en stabiele verbinding van KPN. Bespreek dit vooral nogmaals met onze afdeling Opzeggingen: zij  gaan over het opzeggen van het abonnement en bepalen of dit vroegtijdig en kosteloos kan. 

De afdeling Opzeggingen is telefonisch of via de chat bereikbaar:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. 
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.