Skip to main content

Door omstandigheden ga ik binnenkort verhuizen. Mijn KPN abonnement kan ik helaas niet meenemen, waardoor ik hem op moet zeggen. Alleen is dit nog binnen het jaarcontract. Ik heb een medewerker van de klantenservice hierover gesproken. Hij vertelde mij dat ik of een boete moet betalen of een bewijsstuk voor geen onderkomen bij de gemeente moet aan moet vragen. Verder kon hij mij ook niet vertellen om wat voor bewijsstuk dit ging. Hierna heb ik mijn gemeente gebeld, maar die vonden het maar een vreemd verhaal en konden mij helaas ook niet helpen. 

 

Dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Als het goed is kan jij een document opvragen bij de gemeente (bewijs inschrijving) zodat je bij KPN kan aantonen dat je ergens anders woont waar geen KPN aansluiting mogelijk is. De medewerker van KPN zal dit kunnen bevestigen denk ik.


 dat je ergens anders woont waar geen KPN aansluiting mogelijk is. 

Bijvoorbeeld doordat een andere provider al internet levert op het nieuwe adres ?


Als KPN niet bij jou nieuwe adres kan leveren, dan is het mogelijk volgens mij om je contract open te breken.

 

Als je koper van KPN  hebt en in je nieuwe huis is koper van KPN  en coax van Ziggo, dan kan het dacht ik niet. Ook al biedt Ziggo een Hogere snelheid.

 

Maar anderen actieve leden kunnen dit bevestigen of ontkennen.


In ieder geval bedankt voor de snelle reactie !


Als je ergens gaat wonen waar al internet van een andere provider geleverd wordt waar KPN ook over zou kunnen leveren maar je wilt bij die andere provider blijven dan moet je de resterende termijnen van het KPN contract helaas wel allemaal betalen. (Uitzondering is XS4ALL, dan kan je wel je KPN contract kosteloos beëindigen)

Zie ook hier: https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/samenwonen.htm


Kleine toevoeging nog: als je je abonnement opzegt dan stopt ook je e-mail adres. Dat loopt wel nog 6 maanden door na opzegdatum, opdat je de tijd hebt instanties e.d. van je nieuwe adres te voorzien.

Wil je je e-mail van kpn langer behouden dan je huidige abonnement omzetten naar e-mail only. Volgens mij is dat € 7,50 per maand.


@Yumialee  Uit de algemene voorwaarden van KPN:

 

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

• Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. 

• Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

• Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

• Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

• Bij overlijden

 

Nu staat er in de voorwaarden uiteraard niet hoe je dat moet aantonen maar het begint met het doorgeven van je verhuizing aan KPN. Dat kan gewoon online. Als je dat hebt gedaan zou er een bericht moeten volgen dat zij niet kunnen leveren op je nieuwe adres. Komt dat bericht niet dan kan je met KPN bellen en verwijzen naar je verhuisbericht.

Het klinkt alsof je het nu vooraf probeert op te zeggen en dan kom je in een molen terecht waar je niet wil zijn denk ik.

 

En let wel: Ik ben er vanuit gegaan dat er op het nieuwe adres echt niet te leveren is door KPN. Dat is echter niet vaak het geval aangezien KPN vrijwel in elke woning in Nederland een aansluiting heeft. Als jij je abonnement niet kan meenemen door andere redenen, dan wordt het wellicht een moeilijk verhaal en raad ik je aan nog even te wachten op een Webcare medewerker hier op het forum die je evt kan adviseren.


Technisch gezien zou KPN wel internet kunnen leveren op het nieuwe adres. Alleen de mensen die hier al wonen hebben internet zelf geregeld. Ik kan hier op wat voor vorm dan ook geen invloed op uitoefenen. Daarom kan ik het abonnement niet meenemen. Als iemand van Webcare een antwoord voor mij heeft, dan zou dat heel fijn zijn.


Daar is webcare niet voor nodig. GeSp heeft dat al beantwoord. Duidelijk te lezen op de gelinkte pagina (verhuizen/samenwonen):

Jullie hebben abonnementen bij 2 verschillende aanbieders

 

Als de aansluiting waar kpn op kan leveren al bezet is door een abonnement van een andere partij zul je dus je eigen abonnement moeten opzeggen. En in dat geval (ook op die pagina):

Als je opzegt binnen het jaarcontract dan wordt de resterende termijn in één keer in rekening gebracht. Een contract sluit je af voor 1 jaar. Na 1 jaar heb je 1 maand opzegtermijn. De einddatum van je contract vind je in MijnKPN.

Je zult dus wel in 1 x de resterende maanden moeten voldoen bij opzeggen.

 

Levert kpn op het toekomstige adres al en ga je daarom opzeggen dan zijn er geen resterende kosten. Maar dat is hier niet zo begrijp ik.

Yumialee schreef:

Bijvoorbeeld doordat een andere provider al internet levert op het nieuwe adres ?


Is er nog een mogelijkheid als je bijvoorbeeld nu 200 mbit hebt en bij het nieuwe adres is dat nog maar 18 mbit, is er dan sprake van een zelfde soort dienst of dat je juist kan opzeggen dan?


Makkelijkste is om even te wachten op de jaarlijkse (april) prijs wijziging, je mag dan gratis van je contract af. 


**verwijderd**

de vraag is meer dan een jaar oud…..