Skip to main content

Ik heb afgelopen november een alles in 1 bundel afgesloten bij KPN voor mijnĀ gezin omdat mij glasvezel werd beloofd. De deal die ik kreeg was met korting op een 1 gigabyte snelheid want die zou ik nodig hebben volgens KPN. Uiteindelijk heb ik pas na 7 maanden een aansluiting gekregen en is mij verteld door de vele monteurs die langs zijn geweest dat ik aan slechts 100mb voldoende zou hebben maar nog wel even een booster voor 50 euro erbij moeten kopen. Ik zit nu samen met mijn vrouw opgescheept met een slechte mobiele verbinding en te hoge snelheid voor glasvezel. Gelukkig is mij verteld dat ik een proefperiode heb van 14 dagen maar de enige oplossing is het bellen van de klantenservice die dicht is op zondag. Ik zou met de huidige aanbieding, dit weekend, een gratis TV kunnen krijgen of een korting in plaats van de data die ik toch niet gebruik. De manier waarop KPN mij al 7 maanden van het kastje naar de muur stuurt is totaal onacceptabel en ik wil gewoon af van deze totaal incapabele manier van zaken doen. Iemand advies?

Volgens mij is er weinig aan de hand. De actieprijs geldt voor alle snelheden.Ā  Het is dan logisch dat u de hoogste snelheid neemt. Na de actieperiode kunt uw het abonnementen omzetten naar een lagere snelheid.Ā  Uiteraard betaald u dan minder. U kunt dat doen in mijnkpn. Ik denk ook dat u aan 100 genoeg hebt. Is dat het antwoord op uw vraag?


Ik zou met de huidige aanbieding, dit weekend, een gratis TV kunnen krijgen of een korting in plaats van de data die ik toch niet gebruik.

Ā 

Dit zou kunnen wanneer u van vrijdag 23 juni 2023 09:00 uur tot en met zondag 25 juni 2023 23:59 uur een bestelling plaatst, helaas kunt u pas morgen (maandag) opzeggen als u binnen de 14 dagen bedenktijd valt. Maar is er morgen niet de mogelijkheid alsnog gebruik te maken van de aanbieding waarbij de televisie t.w.v. ā‚¬ 499,00 te kiezen valt.

Het is daarnaast niet mogelijk om van korting/actie te wisselen wanneer tijdens het afronden van de bestelling een keuze is gemaakt. Wanneer morgen of overmorgen een gelijkwaardige actie op de website vermeld staat klinkt het leuk, maar is het ook zeker goed om erbij stil te staan dat wanneer u zich nu beroept op de bedenktijd - om dan als nog gebruik te maken van de dan gelende actie, u wel gedurende een aantal dagen of weken zonder diensten kunt komen te zitten.


Bedankt voor je antwoord en bevestiging van de 100MBĀ @Joep1965, helaas is mij door KPN aangeraden dat ik voor 1 gig zou moeten gaan. Voor de eerste 6 maanden zou dit zonder extra kosten zijn want dit was de promotie - dus ik kan gemakkelijk terug naar 100MB. Het gaat mij meer om het feit dat dit mij word verteld door KPN en vervolgens andere medewerkers van KPN dit tegenspreken. Er zijn veel betere aanbiedingen beschikbaar en het wachten op een internet verbinding vanĀ 7 maanden leid ertoe dat ik totaal geenĀ vertrouwen in KPN meer heb. Ik vind het een totaal amateuristische vertoning van een bedrijf wat vertrouwen zou moeten geven.


Graag gedaan @CJSmeeĀ . Ook hier op het forum zijn we het niet altijd met elkaar eens hooršŸ˜‰.Ā Persoonlijk zou ik hetzelfde gedaan hebben zoals jij het nu hebt gedaan. De hoge snelheid voor het actietarief en daarna eventueel downgraden afhankelijk van het gebruik.Ā Internet a la carte zou je het kunnen noemen.Ā  Natuurlijk is die 7 maanden wachten niet prettig maar daar kan kpn de provider niets aan doen. Kpnnetwerk is een ander bedrijf en zij zijn de beheerder van het glasvezelnetwerk.Ā  Planningen veranderen helaas zeer regelmatig vanwege de krapte op de arbeidsmarkt.Ā 


Beste @Joep1965, ik ben het oneens met je veronderstelling datĀ de schuldĀ niet bij KPN zou liggen. Ik ben een contract aangegaan met KPN en niet met een derde partij. Het was toentertijd beloofd dat ik glasvezel zou krijgen omdat het hier al in de grond lag en ik vind het als consument zijnde niet duidelijk dat KPN en KPNnetwerk verschillende bedrijven zijn.Ā 


@CJSmeeĀ .Ā  KPNNetwerk en KPN zijn twee verschillende bedrijven.Ā Ā 

KPNNetwerk doet alle fysieke werkzaamheden wat de aanleg van glasvezel betreft.Ā 

KPN de provider (waar dit forum van is) levert diensten over dat netwerk.Ā  Ā 

KPNNetwerk is bezig om miljoenen huishoudens van glasvezel te voorzien. Dat is een immense logistieke operatie.Ā  Ā  Wij (de provider) werken met verwachtingen en prognoses die afgegeven worden door KPNNetwerk.

Onder de streep blijven we echter wel volledig afhankelijk van hun oplevertermijn.Ā  Ā 

Als jou aan de telefoon LETTERLIJK beloofd is dat er op die en die datum glasvezel beschikbaar is, terwijl er nog geen afgewerkte glasvezel apparatuur in jouw woning zat, is dat Ć©rg jammer en zou ook niet zo gecommuniceerd moeten worden. Het zijn dan VERWACHTE datums.Ā  Die soms nog maanden kunnen uitlopen door bijvoorbeeld personeelstekort, schaarste/leveringsproblemen van hardware,Ā  problemen met vergunningen door de gemeente etc. etc.Ā  Ā 

Wij hebben als provider geen invloed op de planning van KPNNetwerk.Ā  Er zijn namelijk ook legio andere providers die over datzelfde netwerk leveren. We mogen onszelf geen voorrang geven op straffe van flinke boetes door het ACM.Ā 

Ā 

Ik hoop dat dit wat helderheid verschaft over de verschillen en de potentiele impasses waarin jij als klant (en wij als helpdesk) terecht kunnen komen.


Beste @Erwin_Ā , bedankt voor de heldere uitleg maar dit neemt nog niet weg dat voor een consument het verschil volledigĀ onduidelijk is dat KPN en KPNNetwerk totaal andereĀ bedrijven zijn. Ik snap dat jij dit als een professional anders ziet omdat jou dit is verteld maar het merendeel van KPN klanten denkt als een consument en zo behandel je een klant niet en zeker niet met onjuiste informatie.


BesteĀ @Erwin_Ā , bedankt voor de heldere uitleg maar dit neemt nog niet weg dat voor een consument het verschil volledigĀ onduidelijk is dat KPN en KPNNetwerk totaal andereĀ bedrijven zijn. Ik snap dat jij dit als een professional anders ziet omdat jou dit is verteld maar het merendeel van KPN klanten denkt als een consument en zo behandel je een klant niet en zeker niet met onjuiste informatie.

Ja, begrijp ik helemaal. Ik stuur feedback over de manier waarop onze mensen communiceren/verkopenĀ ook voortdurend door zodat er heldere en eerlijke informatie aan onze potentiele klanten gegeven wordt.Ā  Dat is helaas waar mijn ā€˜invloedā€™ ophoudt.Ā 


Helaas is mij nog tweemaal verteld door KPN personeel dat hier ruimte voor schadevergoeding in zou zitten. Hierdoor ben ik door de klachten afdeling van KPN gebeld en ik kan werkelijk waar geen begrip opbrengen voor de diegene waarmee ik gesproken heb. Het kwam erop neer dat het mijn schuld zou zijn geweest omdat het verschil heel duidelijk zou zijn geweest tussen KPN en KPNNetwerk en als ik dreigde over te stappen zou ik voor langere periode geen services meer (WiFi, mobiel en tv) kunnen krijgen. De behandeling nu ook door KPN klachten afhandeling is totaal ongepastĀ en onbehulpzaam en ik word er onpasselijk van dat dit als dreigement bijĀ klanten word neergelegd en ik nu aan een wurgcontract vastzit.Ā