Skip to main content
Vraag

Opzegging bevestigd, maar abonnement nog steeds actief

• July 8, 2026
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Ben 18 jaar kpn klant geweest tot er opeens allerlei bestellingen van glasvezel in behandeling werden gezet waardoor mijn diensten blokkeerde en kastjes toegestuurd krijgen waar ik niet om gevraagd had en brieven dat mijn internet binnenkort werd afgesloten als Ik niet overstapte.

Ik heb netjes opgezegd via mijn acount en het opzeg formulier ingevuld op 6 juni.Vervolgens een ontvangst mail gekregen daarvan en zou binnen 5 dagen een reactie krijgen.

Meerdere keren gebeld om definitieve bevestiging code om apparatuur terug te sturen maar om allerlei vage redenen kon dat niet alleen toezegging en een belafspraak gekregen gister om 18.00 uur om te kijken als het al uitgezet was.

Er is gezegd tijdens dat belgesprek door Dorian dat gisteravond echt alles uitging zoals ik wenste.

Ik kijk zojuist en alles doet het nog steeds en is niet uitgezet.

Wat een 3derangs bedrijf zijn jullie met deze praktijken?

Ik heb mijn machtiging ingetrokken en eis dat ik per direct wordt afgesloten zoals ik heb aangegeven

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 8, 2026

Hallo ​@Marrdam ,

De opzegging wordt pas in gang gezet na het terugbellen. Ik begrijp dat dit terugbellen gisteravond om 18.00 is gebeurd. 

Je ontvangt daarna (vandaag?) een definitieve bevestiging van de opzegging. En je ontvangt een e-mail over het terugsturen van de geleende apparatuur. 

Hoe stuur ik apparatuur in bruikleen retour naar KPN?

Heb je jouw abonnement opgezegd of je bestelling geannuleerd? We ontvangen de apparatuur die je in bruikleen hebt graag terug. Je hebt veertien dagen de tijd om je apparatuur gratis terug te sturen.

Breng het pakket naar een PostNL-punt bij jou in de buurt. Laat daar de streepjescode zien die je van ons hebt ontvangen via e-mail of terugvindt in de bestelstatus in MijnKPN.

Bewaar het verzendbewijs goed totdat het pakket bij ons is aangekomen. Dankjewel!

Retourdoos of e-mail met streepjescode

Heb je je abonnement aangepast, of ga je verhuizen, en krijg je nieuwe apparatuur? Of annuleer je een aanvraag en heb je al apparatuur ontvangen? Vanaf 1 juli ‘25 ontvang je dan een e-mail met een streepjescode. Laat de code bij een PostNL punt scannen, en zij printen gratis een verzendlabel voor je.

bron:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 8, 2026

Dit drama blijft maar doorgaan.

Krijg  ik vervolgens vanochtend een mail van kpn dat een andere aanbieder de aansluiting bij mij overneemt per 28 juli?????

Ik weet van niks en heb niemand opdracht gegeven.

Net zoals die bestellingen die ongevraagd werden geplaatst door jullie op mijn account en waardoor mijn diensten niet meer meer werkte en vervolgens niet geannuleerd door mijzelf konden worden.

Ik zojuist weer gebeld met ene Sjan en gevraagd namens wie dat dan is. Dat kan hij niet vertellen alleen dat het pas per 28 juli stopt omdat weet ik veel wie een opdracht heeft gegeven.

Hoe dan iemand geeft kpn een opdracht maar je weet niet van wie en ik weet van niks???

Ik heb een bevestiging op de mail dat mijn opzegging is ontvangen op 6 juni 2026 en dat ik mijn abbonement stop zet per 7 juli en dat ik binnen 5 dagen een reactie zou krijgen.

Kan iemand nu een bevestiging sturen en een retourcode ?

En waarom werken mijn diensten nog terwijl het gister zou stoppen?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Marrdam . Welkom hier. 

Ik begrijp dat de situatie voor veel frustratie zorgt. Zeker als je al meerdere keren contact hebt gehad en nog steeds geen duidelijkheid hebt over de status van je opzegging.

Wel is het goed om te weten dat de KPN Community geen helpdesk is, maar een openbaar forum waar klanten elkaar helpen. Wij kunnen hier daarom geen klantgegevens inzien, geen opzeggingen verwerken, geen retourcodes versturen en ook niet controleren wat er precies op jouw account staat.

Omdat jouw vragen betrekking hebben op een specifieke opzegging en de gegevens van jouw aansluiting, kan dit alleen door de klantenservice worden onderzocht. Zij kunnen bekijken wat de actuele status van de opzegging is, waarom de diensten nog actief zijn en wat de melding over een eventuele overname door een andere provider precies betekent.

Als ik jou was zou ik hiervoor een terugbel afspraak maken