Skip to main content

Hoi,

Afgelopen jaar heb ik een flexibel internet abonnement afgesloten bij KPN. Dit was dus maandelijks opzegbaar. Op 22-03-2022 is dit abonnement telefonisch opgezegd waarbij contract dus per 21-04-2022 ten einde zou zijn. Echter blijkt nu dat KPN deze opzegging nooit goed heeft verwerkt. Hierdoor is er door KPN op dit moment een maand extra in rekening gebracht (+9 dagen van april). Totaal dient er dus op dit moment door KPN 78,65 euro gecrediteerd te worden. Om dit op te lossen op heb ik vanochtend telefonisch contact gehad met KPN. Daarbij gaf betreffende medewerkster van de afdeling facturatie aan niets voor mij te kunnen betekenen. Ik heb dus aangeven bij betreffende collega dat als zij voor het voor mij niet kan rechtzetten, ik genoodzaakt ben om het zelf te corrigeren door de automatische incasso's terug te boeken. En het resterende openstaande bedrag voor de eerste 21 dagen van april retour te boeken naar de rekening van KPN. Probleem is alleen dat het dan nog steeds niet gecorrigeerd zou zijn in het systeem van KPN. Medewerkster gaf aan niets voor mij te kunnen betekenen.

Automatische incasso's zijn inmiddels teruggeboekt. Momenteel staat er een betaling klaar om het restante openstaande bedrag van april opnieuw te voldoen. Echter heb ik daarna nogmaals contact gehad met KPN, maar dan met de afdeling opzeggingen. Daar kreeg ik een vriendelijke mevrouw aan de lijn die mij voorstel heeft gedaan waar ik nu een paar uur later eigenlijk toch een beetje raar van sta te kijken. Het verzoek is namelijk om beide facturen te voldoen en er dan maar vanuit te gaan dat dit in juni door KPN gecrediteerd gaat worden. Mevrouw gaf aan dat zij een creditfactuur voor een volledige maand heeft aangemaakt en dat de overige negen dagen gecorrigeerd zouden worden met de eindnota. Echter kon de creditfactuur niet aan mij verstreken worden. Nou vind ik het toch wel een beetje gek dat hier mij nu verzocht worden om een betaling te verrichten voor een dienst of product dat niet geleverd is geweest en voor een fout die aan de kant van KPN is ontstaan. Ook met de wetenschap dat mijn vorige verzoek niet verwerkt bleek te zijn heb ik er een beetje een hard hoofd in dat het nu wel goed zal gaan. Ik heb er namelijk weinig behoefte aan om in juni wederom een uur aan te telefoon te hangen om dit op te lossen, hoe gezellig het ook kan zijn.

Ik ga dus ook voorstellen bij deze om dit op een andere manier op te lossen. Ik voldoe het openstaande restbedrag van 42,35 euro voor de eerste 21 dagen van april. Daarmee is financieel volledig in balans. Daarnaar wil ik dan via deze weg een verzoek doen aan KPN om het administratieve gedeelte in de systemen van KPN te corrigeren zodat het op dat vlak ook correct is afgehandeld.

Mocht u eventueel aanvullende gegevens van mij nodig hebben, neem dan gerust contact op via bekende mailadres of telefoonnummer gekoppeld aan dit account.

Bedankt.

Er gaat vrijwel zeker helemaal niets mis. Het beëindigen van het abonnement en het maken van de faktuur hebben elkaar gekruist.  De volgende faktuur is de slotnota waarop het teveel betaalde wordt gecrediteerd.  Kpn heeft 2 maanden de tijd om de slotnota te maken.  Dit staat ook in de voorwaarden.  Omdat het in de voorwaarden staat zijn eventuele kosten vanwege storneren of niet betalen voor u. 


Hoi @Bjorn20. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw opzegging niet goed verwerkt was. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met onze klantenservice (0800 0402) en dat je daar al verder geholpen bent. Het is nu wachten op de slotfactuur. Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag!


Dag @Joep1965,

 

Ik geloof best dat er in de voorwaarden waar u naar verwijst staat dat er een termijn van 2 maanden geldt voor het opmaken van de slotnota. Vind ik ook geen probleem. In die dezelfde voorwaarden waar u naar verwijst staat tevens ook dat er een opzegtermijn van 1 maand geldt. Dit terwijl KPN momenteel een opzegtermijn van 2 maanden hanteert. Daar zit de crux.


Nee de afhandeling kan 2 maanden duren. Je abonnement is wel gestopt na die ene maand.


Dag @Vikash,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad meermaals contact gehad met de klantenservice. Telefonisch is mij toegezegd dat er een creditfactuur is opgemaakt voor een maand. Alleen die creditfractuur is voor mij niet beschikbaar.

Even een samenvatting:

22-03-2022 abonnement opgezegd.

21-04-2022 einddatum contract.

De factuur voor de maand april is betaald. Het is nu dan nog wachten op de slotcreditfactuur waarbij 22-04-2022 t/m 30-04-2022 aan mij gecrediteerd dient te worden. De factuur voor maand mei is niet voldaan (factuur valt buiten contractdatum en is dus onterecht verzonden). Deze kan dan weggestreept worden tegenover de creditfactuur van een maand die opgemaakt is. Ik heb de afgelopen wel twee brieven gehad met herinneringen voor de niet betaalde factuur van mei. Daarbij wordt ook gedreigd dat het stopzetten van internet en eventuele extra kosten als de factuur niet voor 26-05-2022 is voldaan. Maar daar maak ik mij persoonlijk niet heel druk om. Al had ik ze natuurlijk liever niet gehad en had ik gehoopt dat KPN deze fout netjes op een makkelijke manier had kunnen oplossen.

 

Dus voor nu is het dan inderdaad even wachten op de slotfactuur voor de maand april. Voor de maand mei verwacht ik dan nog wel wat automatische berichten van KPN te ontvangen, dus wellicht heb jij de mogelijkheid om die factuur weg te strepen tegen de creditfactuur die is opgemaakt voor een maand. Ik gok namelijk dat dit niet automatisch zal gebeuren.


@Joep1965, niet helemaal. Pas op 20-04-2022 heb ik van KPN bericht ontvangen dat het abonnement beeidigt zou worden per 20-05-2022 i.p.v. 21-04-2022.

 


Ik zie in jouw dossier terug dat een collega de kosten van 21-04-2022 t/m 31-05-2022 al heeft gecrediteerd. Dit wordt automatisch meegenomen op de slotfactuur. Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag!😊


Bedankt @Vikash voor de bevestiging dat de creditfactuur terug te vinden is in het systeem. Das is fijn om te horen. Ik wacht het rustig af en zie de slotfactuur wel tegemoet.