Skip to main content

Mijn nieuwe provider heeft keurig op 27 augustus 2020 het abonnement bij KPN opgezegd, zo staat het ook in de landelijke overstapservice. KPN beweert echter dat het abonnement per 28 september 2020 is opgezegd en stuurt een rekening over de maand september en oktober. SCHANDALIG.

Ook een telefoongesprek met een van de medewerkers vanavond leidde niet tot een oplossing. Hij beweerde keihard dat de opzegging pas per 28 september door KPN was geregistreerd terwijl deze overal vastligt op 28 augustus. Tevens zei hij dat de schuld lag bij de nieuwe provider die niet tijdig had opgezegd. Daarom heb ik deze ook maar direct gebeld en deze gaf aan dat in alle correspondentie tussen hen en KPN de datum van 28 augustus vermeld stond. IK VIND HET TRIEST DAT KPN OP DEZE MANIER extra geld bij abonnees, die jarenlang klant zijn, tracht te vergaren. IK ben blij dat ik ben overgestapt en niet meer ben onderworpen aan deze criminele acties.

Ik zal de afschrijving van de factuur van oktober ook terug laten draaien en wacht met vol vertrouwen de herinneringen aanmaningen en eventuele gerechtelijke procedures van KPN af.

Als u bevestiging hebt wat aan kan tonen dat u niet in gebreken bent gebleven, mag je toch stellen dat de nieuwe provider het met KPN moet regelen en u dus moet compenseren?


Hallo Jeroen,

Fijn dat je het opneemt voor KPN maar het probleem ligt niet bij de nieuwe provider. Het probleem ligt bij KPN die in tegenstelling tot hetgeen in het landelijk overstapsysteem staat geregistreerd zeggen dat de overstapdatum niet 28 augustus maar 28 september is.


Jij hebt een contract met je nieuwe provider en daar betaal je ook de kosten aan. Als jij nu achteraf moet betalen aan KPN, moet je nieuwe provider het toch opnemen met KPN en jou vergoeden. KPN beweert immers dat zij niet schuldig zijn.

Daarbij neem ik het echt niet op voor KPN. Heb je nu al verbinding via je nieuwe provider? Of loopt de lijn van KPN nog door?


Hi, welkom op het forum. 

Gelukkig kunnen wij ook kijken in de database van de overstapservice om te achterhalen waar dit aan ligt, dit zet ik graag voor je in gang. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


@PUINHOOP, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hallo Alex,

Ik heb zojuist de gegevens, zoals gevraagd aangevuld in het KPN profiel.

Hoop spoedig iets van je te horen.


Dankjewel, ik heb dit doorgezet naar onze overstapdesk. Zij pakken dit binnen 5 werkdagen op.