Skip to main content

Op 23 juni 2021 heb ik (zowel via de overstapservice van de nieuwe provider en zelf) mijn abonnement op internet en tv opgezegd.  Dit lijkt nog altijd niet te zijn verwerkt bij KPN. Gaarne dit alsnog administratief verwerken. De factuur van 14-7-2021 met kenmerk 000011190877346 betaal ik niet,omdat die betrekking heeft op de periode 14 juli-30 augustus. Op 8 juli heeft de overstap naar de nieuwe provider plaatsgevonden. De modem is ingeleverd en ik heb geen diensten van KPN over die periode afgenomen. Gaarne de factuur crediteren.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

@Manderijntje per wanneer was je contractvrij bij Kpn en opzegtermijn is altijd 1 maand  na opzegging als je contractvrij bent.

Vul je forumprofiel aan met je postcode , huisnummer en klantnummer dan ziet  een moderator wie je bent

Je krijgt ook nog een slotnota of is deze nota al de slotnota ?


Ontvang ik nog een terugkoppeling op het moment dat de opzegging bij KPN administratief is verwerkt en de genoemde factuur wordt gecrediteerd?

Het is een keuze van KPN om vooruit te factureren, maar ik heb geen betalingsverplichting jegens KPN over een periode na de opzegtermijn. Als de opzegging tijdig was verwerkt dan had direct een juiste factuur kunnen worden opgemaakt. Ik betaal uitsluitend hetgeen ik verschuldigd ben aan KPN. De nieuwe provider factureert immers (ook)over de periode na overstap.

KPN maakt de overstap in ieder geval niet makkelijk, zoals is bedoeld met de Overstapservice Consumenten. 

 

 

 


Ter aanvulling ik ben al lange tijd contract vrij, omdat ik al heel lang (een tevreden) klant was van Telfort en mijn oude abonnementen had behouden. Zorg dat de telefonische klantenservice van KPN op een beter niveau komt, dan hoeven dit soort vragen ook niet meer via dit forum te lopen, waar het niet voor bedoeld is. 


Het moment van facturen en stoppen van het abonnement heeft elkaar dus net gekruist.  De volgende factuur is de slotnota waar het teveel betaalde wordt verrekend. Deze constructie is wettelijk toegestaan.  U kunt de factuur het beste wel betalen om kosten te voorkomen.  Meerderen hebben geprobeerd dit niet te doen met hoge kosten als gevolg. 


Tussen opzegging en factuur zitten 3 weken, elkaar net gekruist mwah. 

Ik kwam nog een tip tegen op dit forum, storneren en uitstel van betaling vragen voor de factuur voor 40 dagen.

Dat heb ik gedaan. Uitstel betaling loopt tot 22 augustus, zou toch voldoende tijd moeten zijn voor KPN om een opzegging te verwerken en een slotnota uit te reiken.

Mocht dit onverhoopt niet lukken dan teken ik hierbij bezwaar aan tegen de factuur van 14 juli 2021 met kenmerk 000011190877346 op grond van 10.5 van de Algemene Voorwaarden. De reden van mijn bezwaar is dat ik na beëindiging van de overeenkomst geen betalingsverplichting jegens KPN heb. Mijn bezwaar ziet op het hele in rekening gebrachte bedrag, omdat ik conform 13.4 van de Algemene Voorwaarden ervan uitga dat de overeenkomst per 8 juli 2021 (de overstapdatum) is beëindigd. De factuur betreft de periode 14 juli tot en met 13 augustus 2021.

13.4 Algemene Voorwaarden (versie december 2020)

Stapt u over naar een andere aanbieder met de overstapservice van die aanbieder? Dan eindigt uw overeenkomst met ons voor de dienst waarmee u overstapt uiterlijk op de datum waarop uw nieuwe aanbieder aangeeft dat de diensten zijn geactiveerd.

 


Dan nu de hamvraag @Manderijntje Heeft je nieuwe provider dit ook doorgegeven en heb jij van KPN de bevestiging gehad dat de diensten per 8 juli zijn beëindigd?

Dit gaat nog wel eens mis en dan loopt je contract gewoon door, dan dien je de factuur te betalen en het terug te vorderen bij je huidige aanbieder en zelf per direct op te zeggen bij KPN, met een opzegtermijn van 1 maand.


8 juli is je abonnement gestopt en de faktuur is van 14 juli. Dat noem jij 3 weken🤔. Ik laat het hier maar bij. Ga vooral lekker door met moeilijk doen.


De opzegging is van 23 juni en het enige waar ik om vraag is een bevestiging dat de opzegging is verwerkt en een slotnota, waarmee de factuur van 14 juli wordt gecrediteerd. Waar ik nog geen reactie van KPN op heb mogen ontvangen.

En om zoals jij aangaf incassokosten te voorkomen maak ik formeel bezwaar tegen de factuur die hoe dan ook te hoog is.

Als dat als moeilijk doen wordt beschouwd dan is dat erg spijtig.


Dus je hebt nog geen enkele opzeg bevestiging gehad @Manderijntje , Dan zou ik snel met je nieuwe provider contact opnemen of de overstap service wel is uitgevoerd en kijken of je daar ook een bevestiging van hebt gehad.

En gelijk KPN bellen, 0800-0402 en inspreken dat je wilt opzeggen, je zult dan inderdaad nog vanaf dat het nu bevestigd word een maand moeten betalen, en als je de service had dit terug vorderen van je nieuwe provider.


@Manderijntje Als je 23 juni hebt opgezegd dan is het vanaf de lopende maand nog 1 kalendermaand voordat je overeenkomst wordt beëindigt, dat betekent in goed Nederlands dat je contract om - en nabij de 23 juli wordt - is - beëindigd.

De factuurnota is opgemaakt op 14 juli omdat het systeem niet kan zien dat je om en nabij 23 juli contractvrij bent .

En zoals eerder aan je is verteld zul je deze nota gewoon moet betalen en het teveel betaalde in de slotnota van om en nabij de 14e augustus  wordt verekend

Mijns inziens kun je beter je gezonde verstand gebruiken i.p.v.  de betalingen te storneren