Skip to main content

Hallo, 

Ten eerste zijn jullie niet bereikbaar of je hebt 15 minuten wachttijd of 4 chat wachtende voor je, 

Ik heb per 24 mei opgezegd via een overstap regeling, 22 juni zou ik waarschijnlijk afgelsoten worden aangezien op die datum mijn nieuwe provider zou aansluiten. 

Nadat jullie wisten dat ik wegging ben ik tot 3 keer gebeld met de mooiste aanbiedingen, zelfs half geld voor abbo. Ik heb daarvoor gepast, mijn besluit stond vast.

Nu krijg ik 24 juli een mail dat mijn abbonement is afgesloten??? 

Eh ja opgezegd per eind mei dan  lijkt mij eind Juni dag abbo kpn en niet Juli.

Nu heb ik dus  even teruggelezen in diverse mailtjes dat als jullie van Tmobile bericht krijgen dat ik goed  aangesloten ben jullie het abbonement opzeggen, zulke nonsens, ik zeg op per eind  mei,  wat kan jullie het schelen of alles werkt, ik ging bij jullie weg omdat het na 2795 dagen K.. werkte. Ja lees ruim 7,5 jaar,  die mail kreeg ik vandaag of ik ooit van plan was om terug te komen????

Ik heb mijn 67,50 van de maand Juli teruggestort en die 69,25 van Augustus( ineens weer duurder) ook. Ik hoef geen eindafrekening, ik heb dat zelf al geregeld.

Als jullie mij 22 juni afsluiten. Zorg dat jullie administratie up to date is want ik lees hier dat ik niet de enige ben.

Met vriendelijke groet,  Lonneke Gerretzen abbonummer ***

 

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy

Hoi Lonneke, welkom op het forum! Ik begrijp uit je bericht dat er wat onduidelijkheid en onenigheid is over de opzegging en de datum daarvan. Bedankt dat je het klantnummer alvast hebt vermeld. Deze heb ik wel verplaatst naar je forumprofiel in verband met privacy.

 

Wat ik zie, en wat jij ook aangeeft, is dat je met overstapservice hebt aangegeven bij ons weg te willen. Dat betekent dat je bij T-Mobile hebt aangegeven dat zij de opzegging bij ons voor je regelen. Wij hebben ook netjes dat verzoek van hen binnengekregen. Dat hebben we vervolgens richting jou bevestigd op 25 mei. 

Nu is het zo met overstapservice dat dit een afspraak is tussen providers om de opzegging dan te doen per de datum dat het abonnement bij de andere provider actief wordt. Aangezien wij niet van te voren weten wat die datum precies is (immers, een vertraging kan optreden), kunnen we ook niet al van te voren die opzegging in het systeem zetten. Wel krijgen we een verwachtte datum binnen van de nieuwe provider. In jouw geval 22 juni.

Op het moment dat T-Mobile bij jou actief wordt krijgen wij een bericht van hen. Vervolgens zeggen wij het abonnement op per die datum. Dat bericht hebben we binnengekregen op 24 juni. Daar heb je ook weer mail van gekregen. In die mail wordt benoemd wat er gebeurt bij een reguliere opzegging én bij opzegging met overstapservice. 

 

Tot zover klopt alles. Alleen zie ik dat de daadwerkelijke opzegging dus niet zoals had gemoeten per 24 juni is verwerkt, maar dat er toch een maand opzegtermijn is aangehouden. En dat had dus inderdaad niet moeten gebeuren. Goed dat je dit aangeeft, ik ga dit herstellen.

 

Daarvoor eerst een stukje over facturatie. Jouw factuurdatum bij ons is de 24e van de maand. Dat betekent dat je op die datum de factuur krijgt. Dat is ook de reden dat je, ondanks de opzegging per 24-7, ook nog een factuur hebt gekregen voor de hele volgende maand. Opzegging en factuur kruisen elkaar dan. Dit wil zeggen dat je dan je slotfactuur krijgt op 24 augustus. Op die slotfactuur worden al, automatisch, de volledige kosten van de factuur van 24 juli vergoed. 

Blijft over de factuur van 24 juni. Deze moet ook in z'n geheel vergoed worden. Daarvoor heb ik zojuist een creditering ingevoerd. Die creditering kan ik niet per direct laten verwerken. Die wordt ook meegenomen op de slotfactuur. Waardoor je dus beide facturen (van juni én juli) op dat moment terugkrijgt.

Het is alleen zo dat ons financiële systeem niet weet dat die creditering er is tot ze ook daadwerkelijk op de factuur staat. Waardoor je dus herinneringen gaat krijgen voor de facturen die je nu gestorneerd hebt. Eerste herinnering is gratis, maar als de tweede herinnering komt voor de slotfactuur heb je kans dat er herinneringskosten in rekening worden gebracht. Ik wil je dan ook vragen om, als het even kan, de facturen alsnog te betalen. Dit kan via www.kpn.com/betaalnu 


Hoi Erik, 

Bedankt voor je snelle bericht, ik ga die rekeningen niet betalen, het klinkt mooi en zou ik er rente over krijgen zou ik er nog over kunnen denken, maar ik moet mijn huidige provider ook betalen en met 2 x 67,50+ zie ik liever brood op de plank, de herinneringskosten zijn dan helaas aan jullie, omdat het ook jullie  fout is.

Met vriendelijke groet,

Lonneke Gerretzen


Begrijpelijk, Lonneke. Ik zie dat voor de creditering die ik heb ingevoerd een tussentijdse factuur is gekomen op 1 augustus. Dat is mooi, want dat betekent dat die verrekend is met de factuur van 24 juni. Dus die is klaar nu. Blijft nog over de factuur van 24 juli. Die wordt dan gecorrigeerd op 24 augustus als je slotfactuur komt. In het financiële systeem zie ik dat het geheel nu is geparkeerd in afwachting van die slotnota. Wat betekent dat er geen herinneringen e.d. (meer) komen en dat op de 24e alles dan ook afgerond is. 


Oke erik,

Bedankt, gelukkig komt het helemaal goed, vind het niet leuk om zo weg te gaan. 

 

Met groet, Lonneke


Om hier nog even op terug te komen, ik zie dat op de 24e inderdaad de slotfactuur is gekomen waarop de factuur van juli weer in z'n geheel gecrediteerd is. Dat betekent dat alles nu weer met elkaar verrekend is er niets meer openstaat. Het is afgerond. Wens ik je verder veel plezier bij je nieuwe provider, Lonneke :)


Ja alles is oke, maar het was bloed zweet en tranen, helaas had ik het liever op de normale manier afgesloten, maar eind goed al goed, nog geen klachten over nieuwe provider, maar in het begin waren jullie ook oke, alleen werd het steeds duurder en de kwaliteit slechter, miss een tip doe iets voor vaste klanten ipv nieuwe.