Skip to main content

Goedendag, ik ben per 1 augustus over gegaan naar een andere provider, ik heb ook netjes van jullie hier een notificatie van gehad op 1 juli. Echter moet ik nu de maand augustus ook nog betalen, dit klopt niet helemaal?? Hieronder de brief die ik heb ontvangen van jullie:

 

Datum 1 juli 2020 Onderwerp Verzoek tot overname dienst(en) Ons kenmerk  (...)/

 

Geachte mevrouw , Wij hebben het verzoek ontvangen om uw telefoonnummer over te zetten naar een andere aanbieder of andere aansluiting van KPN. Gaat u naar een ander product of dienst van KPN? Dan blijft u met uw telefoonaansluiting bij KPN. Onderstaande informatie is dan niet voor u van toepassing. Naar uw nieuwe aanbieder en einde telefonie Wij zetten uw telefoonnummer (...) over naar uw nieuwe aanbieder op het moment dat uw nieuwe aanbieder hier om vraagt. Uw telefonie bij KPN wordt gestopt op het moment dat wij bericht krijgen van uw nieuwe aanbieder. De verwachte datum, die wij van uw nieuwe aanbieder hebben ontvangen, is: 22 juli 2020. Ook uw internetabonnement stopt Als (...) het enige telefoonnummer van uw aansluiting is, dan heffen wij 1 maand na overzetten van uw telefoonnummer uw bijbehorende internetabonnement met klantnummer (...) op. U kunt dan niet meer internetten (en/of tv-kijken). Bel ons direct als u uw internetabonnement wilt houden.

 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hoi @MBBBS en welkom op het forum! De factuur heb je dus bekeken en hierop staat op de tweede pagina aangegeven dat er kosten zijn voor augustus? Het is geen slotfactuur waarin je eventueel teveel betaalde kosten weer terug krijgt? 

Zo niet, gaat het dan om een factuur voor de vaste diensten? Dan is wellicht dit stuk uit de brief van toepassing:

Ook uw internetabonnement stopt Als (...) het enige telefoonnummer van uw aansluiting is, dan heffen wij 1 maand na overzetten van uw telefoonnummer uw bijbehorende internetabonnement met klantnummer (...) op. U kunt dan niet meer internetten (en/of tv-kijken).


Goedendag, op de 2e pagina staat:

 

Abonnem entPeriode 01 aug t/m 31 aug

Alles-in-1 Standaard 73,85

Pluspakket 9,99

Pluspakket gratis voordeel van KPN Compleet-9,99

73,85

 

Een slotfactuur heb ik nog niet ontvangen, ik snap het eigenlijk niet goed, 1 juli zeg ik op dus zou ik vanaf 1 augustus niet meer hoeven betalen?

 


De KPN brief waar je een (deel) van hebt geplaatst blinkt IMO niet direct uit in duidelijkheid.  Het suggereert dat er eigenlijk alleen een telefoonnummer over zou zijn gegaan naar een andere provider?

En als dat het enige telefoonnummer zou zijn, dus toch een opzegging van het hele internet-abonnement, maar pas een maand later??

Waarom bij een opzegging dat niet allemaal gelijk georganiseerd zou kunnen worden, en er verlengde periodes voor abonnementen zouden gelden is mij een raadsel?

Je hebt een maand opzegtermijn. Ik neem aan dat je het hele pakket heb opgezegd?  (Of een andere provider heeft dat voor je gedaan met de overstapservice).  Binnen die maand kan een telefoonnummer makkelijk worden geporteerd naar een andere provider.  En aan het eind na die ene maand opzegtermijn, de rest van de diensten (internet en TV) worden gestopt, voor zover de netwerkstructuur al niet zou zijn overgenomen door die andere provider.  Klaar.


Ik ben helemaal weggegaan, met heel het pakket, 1 juli opgezegd, nieuwe provider heeft dus een maand de tijd om alles over te nemen en dat is gebeurt op 22 juli en dus dacht ik vanaf 1 augustus niet meer te hoeven betalen, daar ik ook vanaf 1 juli de brief van KPN ontving dat ik wegging en of ik het wel zeker wist of ik weg zou gaan…..

Nu zeggen ze dat ik pas vanaf 22 juli weg mocht en dan dus de maand overzetten pas inging??


Niet accepteren dus.  Maar laat een moderator het beter even uitzoeken wat er aan de hand is.

Vul in je forumprofiel in de afgeschermde velden evt. nog je oude huis-adres aan (postcode - huisnr.),
naam op wie het contract geldig was, en abonnementsnummer, voor zover nog niet gedaan.
Heeft een moderator de gelegenheid de juiste gegevens erbij te zoeken.


Bedankt voor de info…..in ben helemaal niet thuis in deze vorm van communiceren…..ik dacht dat dit de klantenservice was…..:sweat:

 

Dit is voor iemand die niet thuis is hierin heel moeilijk, ik heb een mailadres proberen te vinden van de klantenservice en kwam dus hier uit…...voel me nu wel echt dom:sob:


Medewerkers van KPN zoals  @Sanne_M   kun je herkennen aan een icoontje met KPN embleem zoals in een reactie wat verder hierboven


Ik ben ook benieuwd naar hoe dit in elkaar steekt dus ik ga op onderzoek uit. @MBBBS, zou je in je forumprofiel nog je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant in willen vullen? Ik werk inderdaad voor KPN dus ik maak ook onderdeel uit van de klantenservice, je hebt het goede kanaal dus te pakken. 🙂 Als je hier een seintje geeft wanneer je alles ingevuld hebt kan ik wat onderzoekswerk verrichten.


Ik heb alles ingevuld, echter zoals gezegd ik ben hier niet echt in thuis dus hoop dat ik het goed gedaan heb…..misschien even een telefoontje beter?


Helemaal super, alles staat erin. 😄 Ik heb alle documentatie nagelopen en ik zie het volgende:

  • Op 1 juli is het bericht gestuurd wat je eerder noemde, daarin is ook het volgende gezegd: “De nieuwe aanbieder heeft doorgegeven dat hij verwacht vanaf 22 juli 2020 de diensten te leveren. Vanaf die
    datum kunt u via KPN niet meer internetten, bellen en/of interactieve TV kijken op dit adres.” Echter is de uiteindelijke opzegging van de diensten per 23 augustus geweest. 
  • Op 24 juli is er bericht gestuurd waar het volgende in staat: Als u geen gebruikmaakt van de overstapservice beëindigen we Alles-in-1 Standaard per 23 augustus 2020. Ik zie in mijn systeem geen overstapverzoek terug, klopt het dat je geen gebruik hebt gemaakt van de overstapservice van de provider waar je naartoe gaat? Mocht je wel van de overstapservice gebruik hebben gemaakt bij hen, dan is het aan hen om ons het signaal te geven dat de diensten stop moeten worden gezet. 
  • Op 23 augustus is er mail gestuurd over dat de opzegging verwerkt is per die datum, slotfactuur komt er dus nog aan en de opzegging is inmiddels geregeld.

Als je liever telefonisch contact wilt kun je ons altijd bereiken op 0800-0402. 🙂


Ik zal wel dom zijn…..ik kreeg op 1 juli van KPN het bericht of ik wel zeker ervan was om weg te gaan bij jullie. Daarbij was ik toch echt in de veronderstelling dat jullie ervan op de hoogte waren dat ik per 1 juli had opgezegd en dus per 1 augustus geen gebruik meer zou maken van jullie diensten. Nu zeggen jullie dat er pas vanaf 22 juli is opgezegd en dat ik du moet betalen t/m 23 augustus? Raar……

Het zou voor jullie toch niks moeten uitmaken dat de nieuwe aansluiting op 22 juli plaats vond? Dat staat buiten deze zaak toch?  1 juli bericht gekregen van jullie dat ik wegging en 1 augustus klaar, zo is mijn gedachtegang? Maar goed ik heb het idee dat ik dit niet ga winnen dus klaar,


Je zou eens met ACM / Consuwijzer contact op kunnen nemen of hier sprake is van misleiding?

https://www.acm.nl/nl/publicaties/consument-beter-beschermd-tegen-online-misleiding

 


  • Op 24 juli is er bericht gestuurd waar het volgende in staat: Als u geen gebruikmaakt van de overstapservice beëindigen we Alles-in-1 Standaard per 23 augustus 2020. Ik zie in mijn systeem geen overstapverzoek terug, klopt het dat je geen gebruik hebt gemaakt van de overstapservice van de provider waar je naartoe gaat? Mocht je wel van de overstapservice gebruik hebben gemaakt bij hen, dan is het aan hen om ons het signaal te geven dat de diensten stop moeten worden gezet. 

Dit gedeelte is het voornaamste. Heb je gebruikgemaakt van de overstapservice van je nieuwe provider? Zo ja, dan is het aan hen om aan ons door te geven wanneer de diensten bij ons moeten stoppen en zij de levering van de diensten overnemen. Zo lang zij dit niet doen zeggen wij de diensten niet op, maar alle communicatie lijkt erop te duiden dat er geen signaal van een overstapservice is gekomen.

Wat het bericht van 1 juli betreft, hierin had ik duidelijker moeten zijn. Het betreft namelijk het volgende stuk uit deze mail:

Naar uw nieuwe aanbieder en einde telefonie
Wij zetten uw telefoonnummer **** over naar uw nieuwe aanbieder op het moment dat uw nieuwe
aanbieder hier om vraagt. Uw telefonie bij KPN wordt gestopt op het moment dat wij bericht krijgen van uw
nieuwe aanbieder. De verwachte datum, die wij van uw nieuwe aanbieder hebben ontvangen, is: 22 juli 2020.
Ook uw internetabonnement stopt
Als ***** het enige telefoonnummer van uw aansluiting is, dan heffen wij 1 maand na overzetten van
uw telefoonnummer uw bijbehorende internetabonnement met klantnummer 9023051132 op. U kunt dan niet
meer internetten (en/of tv-kijken). Bel ons direct als u uw internetabonnement wilt houden.

Die mail ging dus alleen over de vaste telefonie, aangezien dit nummer over werd genomen door de nieuwe provider. Voor de vaste diensten is geen overstap of overname verzoek binnen gekomen, dus hebben we hiervoor de data aangehouden die ook in deze mail van 1 juli genoemd zijn. 

In het kort: Mocht je gebruik hebben gemaakt van een overstapservice van je nieuwe provider, neem hierover dan contact met hen op. Het is de verantwoordelijkheid van je nieuwe provider om er dan voor te zorgen dat je geen dubbele kosten krijgt en dat is hier wel gebeurd.

Mocht je geen gebruik hebben gemaakt van de overstapservice, dan is alles juist verlopen en volgens de data die in de eerdere mails gecommuniceerd zijn. 


Reageer