Skip to main content

Vandaag heb ik mijn abonnement aangepast naar internet only en geen TV en vaste telefoon meer. Maar nu blijft het lampje ‘service’ op mijn Experiabox V10 continu rood/oranje gekleurd branden. Heb de box al gereboot d.m.v. ontkoppeling stroom maar hij blijft rood/oranje gekleurd. Waar heeft dat mee te maken en wanneer gaat het weer groen branden zoals alle andere lampjes?

Hallo @freak969 geef je modem eens een fabrieksreset met een paperclip in het resetgaatje gedrukt houden totdat 1 of meer lampjes gaan knipperen, dan meteen loslaten.

Heeft dat effect?

 


Dan ben ik toch al mijn instellingen kwijt?


Het internet doet het verder wel? @freak969 


Het internet doet het verder wel? @freak969 

Ja alles doet het gewoon.


Hoi @freak969 ,

Druk eens voor een paar seconden op de herstelknop voorop de V10.Grote kans dat het daarna verholpen is, en je raakt op deze manier je instellingen niet kwijt.


Hoi @freak969 ,

Druk eens voor een paar seconden op de herstelknop voorop de V10.Grote kans dat het daarna verholpen is, en je raakt op deze manier je instellingen niet kwijt.

Nou blijft het rood/oranje lampje knipperen, voor het indrukken van de herstelknop niet. Update: lampje brand nu weer constant maar is nu rood.


Heb je veel instellingen die lastig zijn terug te zetten?

Een reset dmv een pinnetje 10 seconden in het resetgaatje te stoppen is toch wel een beetje de volgende stap.


Heb je veel instellingen die lastig zijn terug te zetten?

Een reset dmv een pinnetje 10 seconden in het resetgaatje te stoppen is toch wel een beetje de volgende stap.

Ja, ik weet niet wat ik dan allemaal kwijt ben als ik dit doe? Maar heb wel eens begrepen dat je dan een ander WiFi wachtwoord krijgt?


als alles verder werkt en het alleen een vreemd lampje is die verder niet de werking beinvloed zou ik het zelf zo laten

 

 


als alles verder werkt en het alleen een vreemd lampje is die verder niet de werking beinvloed zou ik het zelf zo laten

 

 

Maar het hoort niet dus vandaar.


dat ben ik geheel met je eens maar is die gedachte het waard om alles opnieuw in te stellen op het modem (lig er natuurlijk aan hoeveel je hebt ingesteld , met hoelang dat qua tijd in beslag zal nemen )


@freak969 ,

Wifi wachtwoord is vaak opgeslagen in motive, dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik.

Verder gaan portforwardings, DHCP instellingen etc verloren.Maar als je daar nooit wat aan hebt veranderd is dat ook geen probleem.

@robinjoo1 ,

Ligt er een beetje aan of het modem nu wel bereikbaar is vanuit KPN.Als dat niet zo is, zal dit modem ook geen updates etc ontvangen.


dat ben ik geheel met je eens maar is die gedachte het waard om alles opnieuw in te stellen op het modem (lig er natuurlijk aan hoeveel je hebt ingesteld , met hoelang dat qua tijd in beslag zal nemen )

Ik weet niet wat er allemaal staat ingesteld. Ik heb dat laten doen, dus ik weet niet wat er dan allemaal anders is na een reset. Als ik een ander IP en wachtwoorden krijg van mijn WiFi ineens?


Gelukt, ik heb toch even gereset en nu brand alles weer groen. Dank.