Skip to main content

Ook dit jaar hapert de internet/wifi van mijn experiabox en ondanks de reset, wifi optimalisatie blijft dit probleem hetzelfde. Dit had ik vorig jaar en het jaar daarvoor ook. Voorheen belde je naar een servicenummer die op afstand de experiabox aan nieuwe firmware  konden helpen (of een nieuwe toesturen) maar nu kan ik alleen een betaalde monteur bellen. 

Wat moet ik doen? 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

0800-0402 en dan zeggen dat u een medewerker wilt spreken. Zij kunnen met u een aantal metingen doen op afstand en vanuit daar kijken welke actie zij ondernemen. Hoe komt u erbij dat er alleen een betaalde monteur kan komen?


Nou de kans is groot inderdaad dat het een betaalde monteur wordt. Tenzij de oorzaak ligt in het gedeelte waar kpn verantwoordelijk voor is. Bij slecht wifi zit het probleem vaak in het klantdomein en dan betaald u de kosten.  Zaak dus om uit te sluiten dat het probleem door iets na het modem wordt veroorzaakt.  Welk type modem heeft u? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur? Gebruikt u draadloze verbindingsets? Valt de bekabelde pc of laptop ook uit?


Hoi @BertVisser, welkom op het forum. Het is een terugkerend probleem begrijp ik! Net als Telfort hebben wij ook een telefonische ingang, Jeroen geeft het nummer hierboven al. Heb je daar al contact mee kunnen hebben?

Als er een update is voor de Experia Box wordt die overigens vanzelf geïnstalleerd, daarvoor hoefde je ook bij Telfort geen contact op te nemen met de klantenservice. En als je daar niet op wilde wachten kon je de reset met de paperclip doen om de nieuwste update te krijgen. De vraag is of het daar nu in zit, doordat het een terugkerende hapering is kan het ook zijn dat het iets buitenshuis is. Als je al contact hebt gehad ben ik ook benieuwd wat er uit is gekomen.