Skip to main content

Waarom moet ik eerst mijn oude modem inleveren voordat ik een nieuwe meekrijg ik doe altijd iets ouds weg als het nieuwe werkt .

Omdat dat in dit geval zo werkt.

Gewoon je oude inleveren en je krijgt een nieuwe mee.

Waarom krijg je een nieuwe (werkt die zo goed?)


KPN is bang dat anders dat oude modem niet meer terug komt.


Waarom moet ik eerst mijn oude modem inleveren voordat ik een nieuwe meekrijg ik doe altijd iets ouds weg als het nieuwe werkt .

Is dit i.v.m. het overgaan naar KPN?


Waarom moet ik eerst mijn oude modem inleveren voordat ik een nieuwe meekrijg ik doe altijd iets ouds weg als het nieuwe werkt .

Omdat er anders te veel op marktplaats belanden omdat men denkt dat het eigendom is wat niet zo is 🤭

 


Ik vroeg me ter verduidelijking af wat u exact bedoelt met inleveren en meekrijgen, hieruit maak ik op dat u in de winkel een wissel moet doen. Dan lijkt het mij idd logisch dat u de oude meenemen, inlevert en de nieuwe meekrijgt.

 

Mocht dit niet de situatie zijn ben ik wel benieuwd hoe het wel zit, het klinkt mij vreemd als u een modem op moet sturen, daarna dus geen diensten kunt ontvangen, en dan pas een nieuwe opgestuurd zou krijgen.


Ik moet m,n oude modem regelmatig resetten , is ook al antiek (thomson 780)maar werkt nog wel . Dacht komend weekend op gemak te wisselen, maar als ik oude weghaal heb ik geen telefoon sonos ed meer.


Ik heb geen probleem met terug sturen had alleen nieuwe liever wat eerder opgehaald en waarom niet gewoon naar huisadres gestuurd 


Te duur en 7 van de 10x is er niemand thuis dus logisch dat ze daar mee gestopt zijn.


@Bert Valstar Men stuurde dan de oude kapotte modem nooit meer terug 

Ook is versturen naar huis adres duurder dan versturen naar afhaalpunt bij jouw in de buurt 

Dat zijn allemaal bewuste keuzes die gemaakt zijn door KPN 

Je moet nu dus idd je oude modem afkoppelen inpakken en bij inleveren ontvang je pas de nieuwe 

Toen ze dit systeem net hadden kon ik wel weer terug naar huis omdat men mij vergeten was te vertellen dat het zo moest.

 


Mij is nog steeds niet duidelijk of het om opsturen gaat (dan is het zeker raar dat u het modem moet opsturen en u totdat u de nieuwe ontvangt geen verbinding heeft), of om een ruil in een winkel.

 

De hier bovenstaande deelnemers aan dit topic moeten toch ook begrijpen dat het geen logische stap is als er een modem moet worden opgestuurd waardoor er dus geen TV, internet, etc meer is en daarna pas een nieuwe ontvangen. Als de situatie is zoals ik het voor me zie.


@Maurice85 Hij heeft het niet over eerst  opsturen maar over omwisselen (in zijn eerste post dan)

Precies het proces wat ik een post boven jouw omschreven heb

Dus oude modem inpakken naar post NL punt die inleveren en dan krijg je direct je nieuwe modem mee

Je krijgt dan wel eerst bericht thuis dat er een modem klaar ligt voor je.


@Maurice85 Hij heeft het niet over eerst  opsturen maar over omwisselen (in zijn eerste post dan)

Precies het proces wat ik een post boven jouw omschreven heb

Dus oude modem inpakken naar post NL punt die inleveren en dan krijg je direct je nieuwe modem mee

Je krijgt dan wel eerst bericht thuis dat er een modem klaar ligt voor je.

Dat is dus idd mijn vraag, dat is/was mij niet volledig duidelijk. Als dat het is, dit heb ik ook eerder gezegd, is het inderdaad niet raar om de oude in te leveren en dan de nieuwe mee te nemen.


@Maurice85 omruilen gebeurt op een PostNL pakket punt. Je doet je oude modem in een doos, maakt die netjes dicht en zet er het adres van KPN op. Op het PostNL punt geef je die doos aan die PostNL medewerker en je krijgt na legitimatie en een krabel een doos terug.

Kan geen kwaad om deze doos meteen open te trekken om te kijken of er echt een modem in zit.

En als je niet je oude modem in de doos doet maar in plaats daarvan een plankje hout, dan denk ik ook niet dat daar later nog een hond om kraait. Want die PostNL medewerker controleert niet wat er in de doos zit. Als als ze bij KPN die doos open maken, dan vermoed ik dat ze niet meer weten van wie die doos is. Tenzij je je eigen adres als afzender op de doos zet ofzo...


@Maurice85 omruilen gebeurt op een PostNL pakket punt. Je doet je oude modem in een doos, maakt die netjes dicht en zet er het adres van KPN op. Op het PostNL punt geef je die doos aan die PostNL medewerker en je krijgt na legitimatie en een krabel een doos terug.

Kan geen kwaad om deze doos meteen open te trekken om te kijken of er echt een modem in zit.

En als je niet je oude modem in de doos doet maar in plaats daarvan een plankje hout, dan denk ik ook niet dat daar later nog een hond om kraait. Want die PostNL medewerker controleert niet wat er in de doos zit. Als als ze bij KPN die doos open maken, dan vermoed ik dat ze niet meer weten van wie die doos is. Tenzij je je eigen adres als afzender op de doos zet ofzo...

Dat zegt u. Ik ben zelf nadat mijn Telfort abonnement eerder dit jaar volledig is overgezet overgestapt naar een nieuw KPN abonnement en ik heb de nieuwe modem gewoon opgestuurd gekregen en kreeg een verzendsticker om de oude terug te sturen. Daarom is deze situatie mij vreemd.


@Maurice85 Dat klopt. Dat komt omdat in uw situatie de verbinding is overgezet van Telfort verbinding naar KPN verbinding. Daar was een ander modem voor nodig. Dat Telfort modem werkt niet op een KPN verbinding.

En ik weet niet helemaal hoe die procedure werkt. Maar het omzetten van die verbinding gebeurt dan op een vast van tevoren gepland moment volgens mij. Op dat moment is het wel handig, of bijna noodzakelijk om beide modems in huis te hebben.

Immers: de kans is groot dat u op dat moment helemaal geen tijd heeft om naar het PostNL punt te gaan om het modem te ruilen. Of mogenlijk gebeurt de omzetting 's avonds als het PostNL punt dicht is.

Bij Bert is echter geen sprake van een omzetting.


@Maurice85 Dat klopt. Dat komt omdat in uw situatie de verbinding is overgezet van Telfort verbinding naar KPN verbinding. Daar was een ander modem voor nodig. Dat Telfort modem werkt niet op een KPN verbinding.

En ik weet niet helemaal hoe die procedure werkt. Maar het omzetten van die verbinding gebeurt dan op een vast van tevoren gepland moment volgens mij. Op dat moment is het wel handig, of bijna noodzakelijk om beide modems in huis te hebben.

Immers: de kans is groot dat u op dat moment helemaal geen tijd heeft om naar het PostNL punt te gaan om het modem te ruilen. Of mogenlijk gebeurt de omzetting 's avonds als het PostNL punt dicht is.

Bij Bert is echter geen sprake van een omzetting.

Dat is niet helemaal correct, de overzetting naar KPN en het aangaan van het nieuwe abonnement waren 2 verschillende momenten. Pas bij het aangaan van het nieuwe abonnement had ik de nieuwe modem nodig.


@Maurice85 De omzetting waar u het over heeft was puur administratief. Er hoefde niets aan het modem te gebeuren. Toen u echter een nieuw abonnement af sloot, toen moest de verbinding overgezet worden. En daarvoor was een ander modem nodig.


@Maurice85 De omzetting waar u het over heeft was puur administratief. Er hoefde niets aan het modem te gebeuren. Toen u echter een nieuw abonnement af sloot, toen moest de verbinding overgezet worden. En daarvoor was een ander modem nodig.

Dat had dan toch ook met een wissel kunnen zijn. Maar goed, het gaat niet om mijn situatie maar om die van de heer Valstar.


Er was onlangs nog iemand hier die een modem/experiabox  opstuurde en een tv ontvanger toegestuurd had gekregen, die was niet geamuseerd. Ik kan het helaas niet meer terug vinden, het is nog niet lang geleden maar de zoekfunctie hier is zeer beperkt en kan niet op datum sorteren . . . .

Dit vond ik wel :

https://forum.kpn.com/internet-9/omruilen-oude-experia-box-voor-nieuwe-460763

https://forum.kpn.com/internet-9/omruilen-modem-kan-niet-zonder-oude-eerst-in-te-leveren-458512

https://forum.kpn.com/internet-9/vervangende-experiabox-total-loss-ontvangen-484510

https://forum.kpn.com/internet-9/klacht-omruilen-oud-modem-vreemde-procedure-514436

https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-omruilen-429586

https://forum.kpn.com/internet-9/modem-omwisseling-eerst-nieuwe-modem-ontvangen-en-pas-later-oude-terugsturen-503382


@KeesYagi daarom:

Kan geen kwaad om deze doos meteen open te trekken om te kijken of er echt een modem in zit.

Â