Skip to main content

Trage/geen WiFi achterin het huis. Al jaren een probleem maar ik besloot er nu wat aan te doen

Waardeloos dit. Test gedaan, lang aan de telefoon gezeten Eindconclusie; wij, allebei met abonnement en alles in één, al jaren vaste klant, moeten gewoon zelf een versterker gaan halen. KPN adverteert wel met altijd overal goede WiFi maar voor vaste klanten telt dat kennelijk niet

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Heeft u de WiFi manager al eens gedaan?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hallo @Trudi1,

Heb je al eens geprobeerd om met Wifi manager in de KPN thuis app je signaal te verbeteren? Wat komt hier uit? Mogelijk kom je in aanmerking voor experia wifi in bruikleen. Het enige nadeel van de experia wifi is dat de locatie waar de experia wifi komt te staan ook over een kabel moet beschikken, want deze blijven allebei altijd verbonden aan een internetkabel. 
KPN heeft daarnaast SuperWiFi, waarvan nieuwe klanten deze gratis krijgen (ipv 3 maanden korting). KPN kan er echter niet aan beginnen om alle bestaande KPN klanten gratis te voorzien van gratis SuperWiFi punten. Daar komt bij dat elke nieuwe klant deze korting net als u destijds, maar eenmalig krijgt.  KPN geeft vaste klanten echter wel een korting van €50,00, waardoor je voor de superwifi €149,00 betaald. Bij SuperWiFi laat u altijd één punt achter bij het modem, en de ander op een plek waar de wifi zwak is, dit mag gewoon draadloos gebeuren. 


Ja die WiFi manager heb ik gedaan. Ingesteld op een ander kanaal maar dat hielp niet

ik vind dat KPN zijn slogan: het hele huis goede WiFi dus gewoon niet waarmaakt


Ja die WiFi manager heb ik gedaan. Ingesteld op een ander kanaal maar dat hielp niet

ik vind dat KPN zijn slogan: het hele huis goede WiFi dus gewoon niet waarmaakt

Hallo @Trudi1,
De slogan is gebaseerd op de commercial van de SuperWiFi die nieuwe klanten krijgen (i.p.v. de normale korting) deze maakt de slogan meer dan waar. Ik denk in deze dat de slogan verkeerd opgevat wordt. 
 


Hoi @Trudi1, leuk dat je de community een vraag stelt, welkom! :)

Erg irritant dat jullie wifi in huis niet helemaal optimaal werkt. Heel begrijpelijk dat nu in de periode van langdurig thuiswerken / studeren en vrije tijd je daar wat aan wilt doen!

Momenteel hebben we een actie lopen voor nieuwe klanten met KPN Super Wifi, dat is in plaats van een kortingsactie die je normaal als nieuwe klant krijgt. Iedere nieuwe abonnee krijgt een welkomstactie of cadeau. Iedere klant van ons heeft dit in het begin van ons mogen ontvangen. Als we met iedere nieuwe actie hetzelfde ook weer aan bestaande klanten gaan aanbieden dan gaan de aan de maandprijzen omhoog. Dat is ook niet wenselijk ;)

Maar, we kunnen uiteraard wel helpen je draadloze verbinding te verbeteren.  Want uiteraard ook voor onze vaste klanten willen we ons inzetten voor overal in huis goede wifi. Daarom hebben we de online tool ontwikkeld: KPN Wifi Manager. Daarmee helpen we jou een ideaal wifi-klimaat in huis te realiseren ;)
Ieder huis is anders en daarom krijg je wifi-advies op maat. De tool is instaat jouw wifi-kwaliteit te analyseren en het modem aan te passen naar de beste instellingen die opdat moment nodig zijn voor de beste wifi. Ook krijg je wat tips om de kwaliteit verder te verbeteren, of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Zo bepaal je samen met de tool wat jouw huis nodig heeft, om aan de beste standaard te voldoen. 

Meer informatie vind je op: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze hier gerust. De community denkt graag met je mee :)


Hey Trudi, het is hier erg stil, helaas hebben we je niet meer teruggezien. Ik ga er vanuit dat je vragen zijn beantwoord en sluit daarmee het topic.

Mocht je toch nog meer informatie willen dan staan we uiteraard voor je klaar. We horen dan graag van je :) 


Reageer