Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb mijn internet van telfort laatst gewijzigd in KPN internet.

Bij het afsluiten stond er een maandbedrag van € 30.- per maand.

(korting zolang je abonnement loopt)

Nu krijg ik via de mail een overeenkomst een bedrag van € 37,50 incl. kortingen.

Hoe zit dit?

 

Mvg,

Frank

 

Welkom op het forum @Frankied1987. Die bedragen lopen uit elkaar inderdaad, hoe het zit is een goede vraag. Ik kijk graag met je mee, maar ik zie nog geen gegevens op je forumprofiel. Zou je die volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan weet ik dat ik mee kan kijken.


Ik heb geen reactie van je gezien @Frankied1987, heb je al een verklaring gevonden voor de bedragen? Als dat niet het geval is hoor ik het graag van je, dan kijk ik mee.


@Jasper Ik had een screenshot moeten maken. Maar ik kreeg €5 korting omdat ik van telfort naar kpn overstap. En ik heb al een mobielnummer bij kpn waardoor ik ook combivoordeel krijg. Nu staat er bij de mijnkpn app zelfs €42.50. Ik wacht de eerste factuur nu even af want het is mij allemaal niet duidelijk.


Als er op dat moment nog iets onduidelijk is kan je je forumprofiel invullen, dan heb ik dan ook gegevens om met je mee te kunnen kijken.


Hoi @Jasper,

Ik heb mijn profiel ingevuld.

Ik krijg namelijk ineens een factuur van 44 euro. Dit ligt veel hoger dan wat het bedrag zou zijn. Ik weet heel zeker dat er een ander maandbedrag was berekend toen ik de overeenkomst aan ging. Ik hoop dat je me hier mee kan helpen zodat het een beetje duidelijk voor mij wordt. 44euro voor alleen internet vind ik namelijk aan de hoge kant.

Mvg,

Frank


Deze factuur gaat zo te zien over 2 periodes Frank, Doordat het pakket is gewijzigd in een periode waarover al een factuur was uitgebracht is er ook een terugwerkende verrekening van zowel het oude als het nieuwe pakket gedaan. Die 44 is daardoor een eenmalig iets, de factuur van de nieuwe periode rekent alleen de 37,50 die je in het eerste bericht noemde. Nu ik je gegevens heb heb ik alle berichten die hierover gestuurd zijn meteen bekeken, ik zie nergens iets anders staan dan de 37,50. Waar was de 30 euro genoemd?


Bedankt voor uw antwoord. Ik denk dat er een korting niet meegerekend wordt. Ik kreeg een overstaps korting van telfort naar kpn voor 5eu en het combivoordeel van 5eu. Dan zou het factuurbedrag dus op €32,50 komen? Kan dit kloppen?


Die overstapskorting staat op de factuur inderdaad, dat is de 5 euro korting zo lang als het abonnement loopt. CombiVoordeel is iets van Telfort, dat is een combinatieoptie van (oud-)Telfort Thuis en (oud-)Telfort mobiel. Het Telfort Thuis pakket was overgezet naar TFT bij ons, waarbij de Telfort voorwaarden bleven zoals ze waren bij Telfort. Door de wijziging naar het Hussel pakket, valt het nu onder de KPN voorwaarden, en is CombiVoordeel geen mogelijkheid meer. Hussel pakketten kunnen met elkaar gecombineerd worden, met de bijbehorende Hussel voordelen.


Wel raar dat dit wel eerst wordt aangegeven bij het selecteren van een nieuw internet abonnement. Mijn mobiele nummer is ook van telfort naar kpn gegaan. Dus ik kom wel in aanmerking voor de husselvoordelen?


CombiVoordeel hoort daarbij inderdaad niet aangegeven te worden, het zou kunnen dat er aangevinkt was dat er een KPN Hussel mobiel abonnement actief was en dat daardoor een korting werd getoond.

Als jouw mobiele abonnement ook een Hussel abonnement is, kan je Husselvoordelen bij het Thuispakket hebben inderdaad. Ik heb dat meteen even voor je nakeken, jouw mobiele abonnement is nog het abonnement zoals het in januari is overgenomen van Telfort. Die kan in die vorm geen gebruik maken van dei voordelen.