Skip to main content

Ik wil van Ziggo naar KPN met TV. Ik heb al internet van KPN.

Op zolder heb ik ook een TV met een HD recorder, dit gaat nu met een coax kabel.

De kpn modem staat in de meterkast, maar de TV (coax) zit in een andere hoek van de kamer!

Als ik naar KPN tv ga. hoe doe ik dat dan. Momenteel wordt er een glasvezelnet in ons dorp aangelegd.

daarvan komt de modem in de meterkast  waar ook de experiamodem voor internet staat.

Alvast bedankt,

J.v.Mourik

 

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy

Op zolder heb ik ook een TV met een HD recorder, dit gaat nu met een coax kabel.

Leuke dat je ook tv van kpn wilt. 

Kpn werkt niet met coax. 

Bedoel je een HDD recorder? Bijvoorbeeld een humax 5200? Die werkt op kpn niet.

Bij kpn gaat alles via internet. De allernieuwste tv ontvangers zelfs via wifi. Die zal je dus krijgen als je nu naar het nieuwe abonnement gaat. Dat is dan wel nodig. Onder oudere abonnementen kan de Tv dienst niet meer toegevoegd. Je hebt nu 2 tv's. Dat wordt dan 2 ontvangers en dan heb je ook gratis opnemen. Toegankelijk op de ontvangers én de apps )kpn tv) en website http://tv.kpn.com .

Bellen om als bestaande klant je abonnement om te zetten 0800-0402 werkdagen 8 tot 18; zaterdag tot 17 uur.

Je gaat wel weer een contract voor minimaal een jaar aan.

Mogelijkheden nieuwe abonnement 

 

Nog vragen? Stel ze gerust. 


M,

 

Ik heb dus momenteel 2 cisco 8485’s met ieder een Smartcard verbonden met coax.

Een staat beneden en een boven.

Als ik over ga naar glasvezel van KPN, hoe doe ik dat dan?

 


DIe cisco's zijn  niet meer te gebruiken. KPN levert de tv-box.

Zoals @PeterG al aangeeft, zijn deze ontvangers via wifi te gebruiken, dan wel via ethernet. Hierrvoor zul je dus een netwerkkabel moeten trekken naar de plek waar je nu de huidige tv-tuner hebt staan. Eventueel hoef je geen netwerkkabels te trekken, zou ook kunnen via powerline adapters.

PS Wifi is met de nieuwe ontvangers alleen mogelijk met experiabox 12. Heb je die niet, dan kan het alleen via Mesh.

 


Ik heb een eperiabox V10

 


Zo. Die cisco's verbruiken aardig wat stroom voor tegenwoordige begrippen. 40 watt in bedrijf. Zelfs nog 20 watt in stand-by! En je hebt er zelfs 2...

Bij kpn krijg je 2 zuinige* ontvangers in huur ( 1 is standaard; 2de even aangeven bij bestelling). Ook nog klein: 10,5 x 10,5 x 2,5. (alles over de TV+ box)

*stand-by 1 watt; bedrijf maximaal 4 watt.

Met die 2 heb je gratis opnemen. Die opnamen staan bij kpn opgeslagen dus met al je ontvangers zijn die af te spelen. Veel handiger dan nu per Cisco lijkt mij.

Verder zijn de opnamen ook nog eens bruikbaar via online kijken met de app in smartphone/tablet en via de website http://tv.kpn.com .

Voor deze boxjes is geen kabel nodig. Ze kunnen ook via wifi.😃. Ook via de wifi van de v10 experiabox.

Heb je echter een surround systeem dan is het wel handiger om, met de v10, het boxje wat daarbij staat met internet-kabel (utp) met de v10 te verbinden. Alleen dan worden tv streams met Dolby 5.1 geboden namelijk. Via wifi is het stereo.

Een kabelverbinding wordt ethernet genoemd.

 

Heb je ook een mobiel abonnement bij kpn?


 

Voor deze boxjes is geen kabel nodig. Ze kunnen ook via wifi.😃. Ook via de wifi van de v10 experiabox.

 

even een correctie hierop.

aansluiten op de wifi wordt in principe alleen ondersteund als de tv box via wifi 6 is verbonden.  

zie ook onderstaande afbeelding:

 


Het is toch zo dat via de wifi van de box 12 de TV+ box via multicast werkt en bij de wifi van de V8 t/m V10a via unicast @joey92 ?

Het werkt in ieder geval wel beide als ik het zo lees😉


Het is toch zo dat via de wifi van de box 12 de TV+ box via multicast werkt en bij de wifi van de V8 t/m V10a via unicast @joey92 ?

Het werkt in ieder geval wel beide als ik het zo lees😉

het gaat vooral om het protocol ‘multicast to unicast’.

dit wordt op de wifi van de V8 t/m V10A niet ondersteund,

vandaar dat je bij deze modems ook een super wifi 2 bekabeld moet aansluiten om dit te realiseren.

op de wifi van de box12 en de super wifi 2 wordt dit protocol wel ondersteund.


Nou, alleen….

Zoals je bij (1) kunt zien is het ook met wifi v8 experiabox nog mogelijk. @joey92 .

Op dit moment alleen met stereo geluid via TV+. De apps wel Dolby.

Via v8, v9, v10 en v10a zonder Superwifi 2 maak je gebruik van het gewone internet (VLAN 6). Maar dat is via VVDSL en glasvezel geen probleem. Ruimte zat.

Via wifi Box12 en Superwifi 2 maak je gebruik van het door kpn gereserveerde deel voor KPN TV (VLAN 4). 

Via VLAN 4 maak je voor live tv gebruik van Multicast. Overig is Unicast.

wifi B12 en Superwifi 2 ondersteunt inderdaad Multicast (to unicast).


Nou, alleen….

Zoals je bij (1) kunt zien is het ook met wifi v8 experiabox nog mogelijk. @joey92 .

Op dit moment alleen met stereo geluid via TV+. De apps wel Dolby.

Via v8, v9, v10 en v10a zonder Superwifi 2 maak je gebruik van het gewone internet (VLAN 6). Maar dat is via VVDSL en glasvezel geen probleem. Ruimte zat.

Via wifi Box12 en Superwifi 2 maak je gebruik van het door kpn gereserveerde deel voor KPN TV (VLAN 4). 

Via VLAN 4 maak je voor live tv gebruik van Multicast. Overig is Unicast.

wifi B12 en Superwifi 2 ondersteunt inderdaad Multicast (to unicast).

Via de V8, V9 en de V10  alleen als de Super wifi bedraad is aangesloten. dan wordt namelijk de wifi van de experiabox uitgeschakeld en volledig overgenomen door de super wifi.

anders wordt het niet ondersteund.