Skip to main content

Goedenavond,

 

ik heb even een vraag waarvan ik niet weet waar ik die moet plaatsen, aangezien ik nog totaal vreemd ben bij KPN. Dat Telfort over gaat naar KPN is mij volledig duidelijk. Had bij Telfort zowel mobiele telefonie, als internet/televisie/vaste telefonie. Doordat ik beide had, kreeg ik daar ook het zogenoemde combivoordeel. Maar nu moet de overgang zijn me even een aantal dingen niet helemaal duidelijk, waarbij Telfort me ook geen duidelijk antwoord kan geven. Ik heb in juli mijn mobiele abonnement al kunnen verlengen en nu kreeg ik vanmiddag een mail dat de komende tijd de overgang van Telfort thuis ook doorgezet gaat worden. Maar wat ik nu wil weten, is gaan dat combivoordeel dan ook mee over of moet ik dit dan bij KPN opnieuw aanvragen? Of hoe heet deze regeling bij KPN?

Hoi @Hans van Kan ,

Bij KPN heb je KPN Compleet en KPN Hussel. 

Ben/was je een oud Telfort-klant en heb/had je internet via Telfort? Je kunt het voordeel (de korting van 5 euro per maand) dan regelen op deze pagina: kpn / telfort Hussel aanmelden


Hoi @Hans van Kan ,

Bij KPN heb je KPN Compleet en KPN Hussel. 

Ben/was je een oud Telfort-klant en heb/had je internet via Telfort? Je kunt het voordeel (de korting van 5 euro per maand) dan regelen op deze pagina: kpn / telfort Hussel aanmelden

Dat klopt inderdaad, zowel mijn mobiele abonnement, als mijn thuis abonnement was van Telfort en ik had niet voor de 5 euro korting gekozen, maar had het fox sport eredivisie pakket gekozen. Hoop dat ik dat bij KPN ook kan kiezen, want dan kan ik lekker naar alle wedstrijden kijken


OK duidelijk, 

Jouw thuis-abonnement van Telfort wordt ongewijzigd overgenomen. Dezelfde prijs en dezelfde voorwaarden. Je hoeft dan nu niets te doen. 

KPN en Telfort schrijven : 

 

Wat betekent dit voor mij?

We zijn nu bezig met de voorbereidingen van het omzetten van de Telfort Thuis abonnementen. Het gaat een paar maanden duren voordat we iedereen over hebben gezet. Je ontvangt persoonlijk een e-mail of brief als je aan de beurt bent. Daarin staat precies uitgelegd wat het voor jou betekent.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt. Je internet, tv en bellen blijven gewoon werken zoals je gewend bent. Totdat we je overzetten kan je onze apps gebruiken, inloggen in Mijn Telfort en contact opnemen met de klantenservice van Telfort. Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.


Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Tv kijken en opnames

Je kunt gewoon tv blijven kijken. Tot de overgang naar KPN kan je de Telfort Interactieve TV appblijven gebruiken om online tv te kijken. Zo gauw je overgezet bent naar KPN, kan je de KPN Interactieve TV app gaan gebruiken.

Heb je het Opnemen pakket? Ook dit gaat gewoon mee en jouw opnames blijven behouden.

Onbeperkt bellen

Wat gebeurt er met onbeperkt bellen, als je deze optie aan hebt staan in jouw abonnement? De opties voor onbeperkt bellen zien er bij KPN iets anders uit dan bij Telfort. Maar maak je geen zorgen, er is voor iedereen een gepaste oplossing. Je hoeft hier niets voor te doen. In het schema hieronder zie je hoe het er straks bij KPN uit gaat zien.

Onbeperkt bellen bij KPN

 

Wat blijft hetzelfde?

  • Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

*Heb je een ZyXEL modem? Dan ontvang je wel een nieuw modem van ons. Als dat het geval is, dan heb je apart per e-mail of brief informatie ontvangen om je helemaal op de hoogte te stellen.


De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

  • Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598


Mijn Telfort wordt MijnKPN

Zo gauw je de e-mail of brief hebt gehad en overgezet bent naar KPN, kan je gebruik maken van MijnKPN. Je kan daar gewoon inloggen met het Telfort ID dat je nu gebruikt voor Mijn Telfort. Je ziet straks jouw abonnement, verbruik en facturen terug in MijnKPN zoals je dat nu gewend bent in Mijn Telfort.

Ben je overgezet en had je nog helemaal geen Telfort ID? Geen probleem, maak dan na de overgang gewoon een KPN ID aan om in te loggen op MijnKPN. Je kan het account koppelen aan jouw gegevens door middel van jouw klantnummer. Dit vind je terug op de factuur. Zo kan je meteen weer bij al jouw gegevens in MijnKPN.

Tijdens de overgang kan je geen wijzigingen doen

Zo gauw jouw abonnement wordt overgezet kan je even geen wijzigingen aan het abonnement doen in Mijn Telfort. Wanneer jouw abonnement helemaal over is naar KPN, kan je weer wijzigingen doen via MijnKPN. 

De dag nadat we jouw abonnement hebben overgezet, sturen we je meer informatie over MijnKPN en of je nog iets moet doen om in te kunnen loggen.
 

Je behoudt jouw CombiVoordeel

Ook bij KPN behoud je jouw CombiVoordeel of Telfort Compleet zoals je dat nu hebt, zo lang je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen gaan automatisch mee naar KPN.
 

Heb je nog vragen?

Op telfort.nl/kpn hebben we alle informatie voor je verzameld en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen, stel ze gerust hier onder het topic. Je kan natuurlijk ook terecht bij onze klantenservice, of ga langs de KPN winkel in jouw buurt. We helpen je graag.


Ik ben al mijn abonnementen aan het bekijken en heb mijn mobiele nummers naar kennummers over gezet. Kan ik dit ook met mijn thuisnummer doen of is het onvoordelig? Als ik dit toch wil, sluit ik dan een heel nieuw abonnement af en moet ik alles wat ik van telfort heb terugsturen? ben ik dan een nieuwe of een bestaande klant?


Ik ben al mijn abonnementen aan het bekijken en heb mijn mobiele nummers naar kennummers over gezet. Kan ik dit ook met mijn thuisnummer doen of is het onvoordelig? Als ik dit toch wil, sluit ik dan een heel nieuw abonnement af en moet ik alles wat ik van telfort heb terugsturen? ben ik dan een nieuwe of een bestaande klant?

Hallo @anoukdewijs , Telfort is momenteel bezig de Telfortklanten te migreren naar KPN.

Daarmee houd je als Telfort-klant dezelfde diensten, voorwaarden en prijzen en word je je a.h.w. vanzelf een soort KPN-klant.

Als je bewust overstapt naar het ‘echte’ KPN val je onder hun voorwaarden/diensten en prijzen en dat hoeft per definitie niet voordeliger te zijn. Het is een afweging die je zelf kunt maken.

Als je zelf overstapt naar KPN i.p.v. automatisch word je beschouwd als nieuwe klant en krijg je alle spullen nieuw en moet alles van Telfort weer retour.

 

 


Reageer