Skip to main content

ik ben overgestapt naar 1Gb internet via glasvezel en KPN, maar mijn mobiel geeft aan dat de modem maar tot 512 Mb kan hebben terwijl ik 1 Gb abonnement heb, snap dit niet moet ik nu een andere modem voor 1 Gb internet via glasvezel?

1 Gbit gaat u via WiFi nooit halen. Meet eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 


ik heb mijn laptop aangesloten met kabel maar kom maar tot 380 mb en 450 mb, heb het idee dat de modem deze 1 gb niet kan verwerken. mijn laptop kan wel gewoon 1 Gb aan.

dit op reactie van Nick83.


Heeft de laptop een eigen netwerk poort? Of gebruikt u een usb adapter? 


1 Gbit gaat u via WiFi nooit halen. Meet eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

lol dat kan zeker wel met een wifi 6 apparaat


mijn laptop heeft een eigen netwerk poort,

 

reactie voor Nick83


Hi @frans 1960 en welkom bij de KPN Community! 

Gek dat je bekabeld ook geen 1 Gbit/s meet, zeker als je laptop 1 Gbit/s aankan. 
Zou je de tips voor het checken van je glasvezel snelheid eens willen proberen? 

Met name:

Tip:
Wil je de uitgebreide tests doen, download dan de Ookla Speedtest app voor je computer:

Windows App | MacOS App

Deze applicaties zijn geoptimaliseerd voor een hogere internetsnelheid. De webvariant wordt beperkt door o.a.. de browser-software, plug-ins in de browser en veiligheid/anti virus software die je actief hebt.


Ik ben benieuwd wat daar uit komt en of de oplossing er ook tussen staat. 🤞