Skip to main content

Hallo ik ben over gestapt van t mobile naar kpn was een leuk aanbieding dacht oké ik doe het.maar ben altijd wat huiverig met overstappen want het kan altijd fout gaan. 
NEE dit gaat heel simpel je hoeft zelf niks te doen er komt gratis een monteur en je zit niet zonder internet en tv. Nou wat denk je. Ik bel voor een afspraak te maken voor een monteur zegt ze aan de telefoon: mevrouw u krijgt geen gratis monteur.ik zei jawel dat is beloofd nee volgens haar niet.maar het is heel simpel aan te sluiten. Oké ik ga het zelf aansluiten ja heel simpel dat klopt als het allemaal goed standaard aangesloten is door t mobile destijds. Maar ondertussen had t mobile mij al afgesloten want ik zou 3 augustus over gaan op kpn. Niet dus.zit nu met een noodoplossing van kpn een Sim kaartje en digitenne (die het maar half doet).er was mij verzekerd dat ik NIET zonder zou zitten omdat ik overstap tijd van 4 weken had. Ja dat hadden ze inlaten gaan van 3 juli tot 3 augustus maar tussen 3 juli en 3 aug had ik nog gewoon t mobile 😡. Dit was dus 3 augustus en 17 augustus was de eerste mogelijkheid voor een monteur terwijl ik daar al meteen recht op had. 
begint niet echt lekker bij kpn. 

De grote vraag is waar het fout is gegaan.  T-mobile had u pas af mogen sluiten als de kpn verbinding actief is. Dat lijkt niet gebeurd. Een monteur is normaal gesproken echt niet nodig.  Allemaal plug and play.  Mocht er ondanks dat toch niet uitkomen dan is de monteur gratis. Een moderater gaat hier reageren over een paar dagen.  Heeft u uw profiel helemaal ingevuld met klantnummer etc?


Dat is idd de vraag waar zit de fout wat betreft het afsluiten. KPN wilde vanaf 1 augustus gaan leveren maar t mobile wilde dat pas 3 augustus. Dan zou mijn logische verstand denken dan is de oversluit periode van 3 augustus tot Max 3 september. Ik heb t mobile daar over gebeld en die geven kpn de schuld.want hebben dat zo geregeld.wat het aansluiten betreft wilde ik gewoon gratis een monteur om dit nu te voorkomen. En in de meeste gevallen zal het allemaal goed gaan maar hier dus niet. 


Ja, als de procedure niet goed gevolgt wordt door 1 van de partijen gaat het helaas mis. 

Als je over gaat van T-Mobile naar KPN krijg je mogelijk wel een monteur, want dat zit allemaal wat anders aangesloten, men heeft geloof ik liever niet dat je aan de glasvezel zit omdat als je dat heel fout doet het wel stuk kan.

Volgens mij krijg je niet eens de benodigde onderdelen, wat heb je gekregen?

Ligt er wel aan hoe de aansluiting eruit ziet.


Ik heb wel een nieuw glasvezel kastje gekregen maar als ik de omschrijving moet geloven zit die aan de verkeerde kant aangesloten en t mobile heeft er een extern kastje op gemonteerd en ik denk dat ik daarom zelf niet kan aansluiten.dus al met al een heel gedoe. Maar ben nog wel benieuwd waar nu de fout ligt kwa afsluiten of kpn of t mobile want ik had garantie dat niet zonder zou komen te zitten. En ja ik weet het is geen levensbedreigende situatie dat ik geen tv en internet heb maar het is wel verdomt vervelend. 


Vorige week ook overstap van T-mobile naar KPN (Glasvezel) en op afgesproken dag heeft ze mij automatisch overgezet naar KPN midden in de nacht. Vroeg in de ochtend heb ik de apparatuur van T-mobile verwijderd en van KPN aangesloten. Dit ging zonder problemen. 

Op de site van KPN staat er hoe je het kan aansluiten. Hulp nodig bij installatie? Installatiehulp | KPN

 

Hoe bedoel je met verkeerde kant aangesloten? Kan je aangeven welke apparatuur hebt gekregen en de glasvezelkast (aansluitpunt) eruit zit?


Dan heb jij wel geluk gehad.mij hadden ze ook s nachts afgesloten van t mobile wat mij verbaasde ivm de overstap garantie. 


Overstapservice betekent dat een provider het contract bij oude provider opzegt en zorgt dat er verbinding klaar ligt om gebruikt te worden. 

Bij glasvezel kan maar 1 provider gebruik van maken van de lijn en KPN heeft de glasvezel in de nacht in gebruik genomen. 

Het enige wat er moest gebeuren is het apparatuur aansluiten van KPN zoals in handleiding.
Klopt het dat dit niet lukt?


Ik had alles goed aangesloten maar had geen verbinding.kpn gebeld en die zagen geen verbinding. Dus daarom komt de monteur want wss is er wat gebeurt bij t mobile. Ik heb een extern zwart kastje aan mijn glasvezel bevestigt zitten. 


Vorige week ook overstap van T-mobile naar KPN (Glasvezel) en op afgesproken dag heeft ze mij automatisch overgezet naar KPN midden in de nacht. Vroeg in de ochtend heb ik de apparatuur van T-mobile verwijderd en van KPN aangesloten. Dit ging zonder problemen. 

Op de site van KPN staat er hoe je het kan aansluiten. Hulp nodig bij installatie? Installatiehulp | KPN

 

Hoe bedoel je met verkeerde kant aangesloten? Kan je aangeven welke apparatuur hebt gekregen en de glasvezelkast (aansluitpunt) eruit zit?

 

Het probleem is meestal dat T-Mobile de glasvezel zo heeft aangesloten dat de handleiding van KPN niet meer te gebruiken is. T-Mobile “knutselt” vaak een glasvezelkabeltje, direct vanuit de grondplaat (de FTU) , die dan in een apart kastje (de NT) wordt gestoken, en vanaf daar naar de T-Mobile router.

KPN maakt alleen maar gebruik van standaard “NT's ”die direct op de FTU geschoven kunnen worden, ook door de klant zelf. Maar dat kun je dus alleen maar doen als je eerst de T-Mobile situatie hebt weten terug te draaien. En dat is niet iets dat elke klant zomaar zelf kan. Ik heb best wat creatieve manieren langs zien komen waarop de T-Mobile monteur dat kabeltje in die grondplaat heeft weten te krijgen….. En dat moet je dan als klant weer goed zien te krijgen zodat je de KPN NT kan plaatsen. Succes :-(


Vorige week ook overstap van T-mobile naar KPN (Glasvezel) en op afgesproken dag heeft ze mij automatisch overgezet naar KPN midden in de nacht. Vroeg in de ochtend heb ik de apparatuur van T-mobile verwijderd en van KPN aangesloten. Dit ging zonder problemen. 

Op de site van KPN staat er hoe je het kan aansluiten. Hulp nodig bij installatie? Installatiehulp | KPN

 

Hoe bedoel je met verkeerde kant aangesloten? Kan je aangeven welke apparatuur hebt gekregen en de glasvezelkast (aansluitpunt) eruit zit?

 

Het probleem is meestal dat T-Mobile de glasvezel zo heeft aangesloten dat de handleiding van KPN niet meer te gebruiken is. T-Mobile “knutselt” vaak een glasvezelkabeltje, direct vanuit de grondplaat (de FTU) , die dan in een apart kastje (de NT) wordt gestoken, en vanaf daar naar de T-Mobile router.

KPN maakt alleen maar gebruik van standaard “NT's ”die direct op de FTU geschoven kunnen worden, ook door de klant zelf. Maar dat kun je dus alleen maar doen als je eerst de T-Mobile situatie hebt weten terug te draaien. En dat is niet iets dat elke klant zomaar zelf kan. Ik heb best wat creatieve manieren langs zien komen waarop de T-Mobile monteur dat kabeltje in die grondplaat heeft weten te krijgen….. En dat moet je dan als klant weer goed zien te krijgen zodat je de KPN NT kan plaatsen. Succes :-(

Bedankt voor je toelichting


Zo zit het bij mij nu 


Zo zit het bij mij nu 

 

Precies mijn punt dus. Het ontvangen KPN kastje (vermoedelijk vrijwel dezelfde als die nu aan de rechterkant niets doet. :-)) moet op de linkerkant. Daar zit nu een lege witte beschermkap op. Maar door een gaatje in die lege kap loopt dat gele glasvezelkabeltje van T-Mobile en daarbinnen zit die met een koppelstukje direct op de connector van de echte glasvezelkabel geklikt.

Dan moet je als klant dat allemaal zelf weten terug te draaien voordat je met de handleiding van KPN aan de gang kan. Dat moet je niet willen en hiervoor behoort ook altijd een gratis KPN monteur te komen (vind ik).


Idd dat kastje met die gaatjes hoort volgens de kpn beschrijving rechts te zitten en bij mij zit ie links. Dat hele draadje dat er aan zit moet denk ik in dat kastje komen te zitten en dat gaat niet. Ze hadden een monteur beloofd en toen ik een afspraak wilde maken zei die vrouw aan de telefoon: nee mevrouw u krijgt geen gratis monteur en het heel simpel aan te sluiten. En ik heb het nog een paar keer aangegeven dat het wel de afspraak was. En gezegd dat ik anders niet was overgestapt. Maar zij bleef volhouden van niet 😡.  Ga ff uitzoeken hoe ik hier compensatie voor krijg. Want ik heb nu gewoon 2 weken niks. 


Idd dat kastje met die gaatjes hoort volgens de kpn beschrijving rechts te zitten en bij mij zit ie links. Dat hele draadje dat er aan zit moet denk ik in dat kastje komen te zitten en dat gaat niet. Ze hadden een monteur beloofd en toen ik een afspraak wilde maken zei die vrouw aan de telefoon: nee mevrouw u krijgt geen gratis monteur en het heel simpel aan te sluiten. En ik heb het nog een paar keer aangegeven dat het wel de afspraak was. En gezegd dat ik anders niet was overgestapt. Maar zij bleef volhouden van niet 😡.  Ga ff uitzoeken hoe ik hier compensatie voor krijg. Want ik heb nu gewoon 2 weken niks. 

 

Het zit iets anders.

Als je zowel links als rechts alles er af zou klikken dan zie je dat er twee vezels met connectoren zijn. Een blauwe links en een groene rechts. Zie plaatje:

 

De groene wordt niet gebruikt en daar zit dus normaliter een witte beschermkap op. Zoals nu op jouw linkerkant zit.

Die kap zou je er normaal af kunnen schuiven (zoals in de handleiding staat) en daarna op dezelfde manier de KPN NT (het geleverde kastje) er weer over heen schuiven. Dan op stroom aansluiten en UTP kabel aan de onderzijde aansluiten en in de Experiabox prikken.

Op de rechterkant van jouw aansluiting zit nu tijdelijk een niet werkende KPN NT. Die is er destijds door de T-Mobile monteur op geschoven omdat hij de originele witte kap waarschijnlijk niet had (en jij ook niet). Dus die heeft nu geen functie, anders dan bescherming tegen stof van de rechter connector.

Nu moet echter die witte kap links eraf worden geschoven, dan voorzichtig de gele kabel uit die connector worden gehaald, en dan pas de nieuwe KPN NT er op klikken. 

Het kastje dat nu rechts zit (waar op staat “NT) kan ook prima naar de linkerkant verhuizen maar dat hoeft niet perse. Als je deze zonder stroom laat zitten dan functioneert ‘ie nog steeds prima als beschermkap.

 

Jouw adres staat in de basis geregistreerd als Doe het Zelf, maar als dit niet kan (bijvoorbeeld door bovenstaande) dan zou KPN een monteur moeten sturen. Die staat standaard aangevinkt als betaald maar moet vervolgens zelf bij het afmelden van zijn opdracht aangeven dat het gratis is.


Ik heb een afspraak staan voor 17 augustus dus ik ga er vanuit dat die gene het gaat oplossen voor mij en dat ik donderdag middag weer gewoon alles kan doen wat ik wil. 


Hi @Eline72, welkom op het forum. 

Ik weet het fijne er nog niet van, maar wel enigszins gek. Wanneer een van onze klanten niet zelf kan aansluiten, in dit geval jij, hoor je een monteur te krijgen. Ik ben blij om te lezen dat je nu een afspraak hebt gehad. Vandaag als ik het goed lees. 

Hoe is dit afgelopen? Werkt alles nu? 

Ik hoor graag van je. 


Mooi dat de KPN community te hulp schiet maar voor mij is de titel helder.

Geen fijne start.

Natuurlijk valt er van alles aan te wijzen buiten KPN, maar feit blijft staan en de aanleiding herkenbaar voor velen die melding maken via forum, social media…. En wat we niet weten en zien. Waaronder mijzelf. KPN heeft dit, ook in mijn ogen niet op orde en lokt met gemak.

Helaas….als het fout gaat ben je ook bij KPN de sjaak en moet je zelf erachteraan. En ik kan het weten als kersverse nieuwe klant. KPN service is slecht. Sorry!

Zie het als feedback om het te verbeteren 😣


Ff een update: vandaag is de monteur geweest hij had het in een mum opgelost. Maar dat gat ik niet kunnen weten. Het had idd met t mobile te maken. Maar heb nu weer gewoon alles. Dus alles opgelost


Ff een update: vandaag is de monteur geweest hij had het in een mum opgelost. Maar dat gat ik niet kunnen weten. Het had idd met t mobile te maken. Maar heb nu weer gewoon alles. Dus alles opgelost

Fijn dat alles nu werkt zoals het hoort, en dankjewel voor je terugkoppeling hier.