Skip to main content

Hi, 

Ik ben vanwege de 4g booster overgestapt op kpn.

Vanaf gisteren deed mijn oude provider het niet meer dus dacht simpelweg het nieuwe modem te kunnen inpluggen. Helaas komt er geen verbinding tot stand..

Nu is de geboden oplossing dat er een monteur langs moet komen. Maar daardoor zit ik dus tot dinsdag zonder internet. De klantenservice zei dat mijn oude provider "zou moeten werken totdat ik de kpn services succesvol had geïnstalleerd" maar dat is dus niet zo..

Wat kan er niet goed zijn aan de installatie dat het ene modem van de concurrent wel werkt en de experiabox 10 niet? 

Mijn huis heeft ook nog een antieke lasdop die ook nog eens alleen bereikbaar is na een moeilijke kruiptocht door de kruipruimte onder het huis door. Moeten die ook worden vervangen als ze worden tegengekomen?

 

@Sjippe

Kun je eens foto’s posten van je ISRA punt? En hoe je de V10 hebt aangesloten? Heb je de V10 ook al hard gereset?


@King006 harde reset al geprobeerd, lasdop heb ik niet zo fotos van want die zit onder de vloer en is niet eenvoudig bereikbaar.

De lasdop zit aangesloten aan een standaard "vierkant kastje" welke ook bij het aansluitpakket zit. Dat heeft kpn 6 jaar geleden al eens gedaan toen ik hier kwam wonen. 

Vanaf dat kastje in mijn woonkamer gaat het naar de experiabox:

 


@Sjippe,

Dank! Hij geeft ook netjes L1 aan. Wil je eens inloggen in de V10? Dat kan via 192.168.2.254. Wil je dan de DSL waardes eens bekijken? Geeft hij die aan?


@King006 het lampje knippert,  maar goed, het werkte ook gewoon met mijn vorige provider dus het kan niet van de een op andere dag aan de kabel liggen lijkt me. Er is ook geen fout analyse mogelijk in het modem om te zien waarom er geen verbinding tot stand komt? Of dat het signaal te zwak is voor de experiav10 ofzo?

 


Hallo @Sjippe heb je van KPN al wel bericht gehad dat je verbinding actief is, zo nee, dan kan het nog niet werken.

Zo ja, dan zou je de V10 eens een fabrieks-reset kunnen geven.

 

 


@JanD ja, heb de sms vrijdagochtend gehad. En ook logisch, want mijn oude modem werkte rond het zelfde moment niet meer. 

Daarna met helpdesk overlegt en die kon uiteindelijk niets anders doen dan een monteur te sturen. Fabrieksreset  is hetzelfde als de harde reset wat hierboven was genoemd toch? of bedoel je iets anders.

 


Hallo @Sjippe , je kunt ook nog een zogenaamde 'monteursreset' doen, dan houd je de herstelknop en het resetpinnetje tegelijk ingedrukt tot een of meer lampjes gaan knipperen en/of uitgaan, dan haalt de modem alle info aangaande jouw modem op.

 


@Sjippe,

Je hebt in je muur niet toevallig twee poorten zitten? 


Helaas niet, had ook de kabel die aangesloten zat in het T-Mobile modem gebruikt zonder aan de muur te zitten. Onderhand toch maar vervangen want moet alles proberen 😅


Hi @Sjippe, flink balen zeg dat het niet werkt na de overstap 😑

Aangezien mijn telefonische collega alles al bekeken heeft en voor zover ik begrijp ook al een monteur aan heeft gestuurd, heb ik niet het idee dat ik nog wat aan de situatie kan veranderen, maar uiteraard kijk ik nog wel graag even met je mee.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Als je ook een mobiel nummer van Telfort of KPN hebt, noteer die dan ook. Dan kan ik kijken of ik daar ter overbrugging extra data op kan zetten!


Helaas niet, had ook de kabel die aangesloten zat in het T-Mobile modem gebruikt zonder aan de muur te zitten. Onderhand toch maar vervangen want moet alles proberen 😅


Jouw modem ontvangt geen DSL signaal. Lijkt net alsof je kabel uit de wijkcentrale is 🙈


Heb je de overstapservice gebruikt? Of tmobile zelf opgezegd per vrijdag?

Voor die wisseling van provider is ook een fysieke handeling nodig in de wijkkast en/of centrale. Kan zijn dat dit nog niet gedaan is, of niet goed gegaan is. Dat dat L1 lampje knippert betekent dat hij wel iets ziet, maar verder niet kan laden. Anders knippert hij ook niet. Probeert hij de tmobile lijn in te laden? Of een geheel andere. Dat is iets wat de monteur dan uitzoekt.


@DennisA78 overstapservice gebruikt. Sochtends deed de T-Mobile het niet meer, en rond 9.30 kreeg ik de sms dat ik kon gaan installeren. Dus het zou kunnen dat er iemand nog een keer naar de centrale moet? Waarom word me dat dan niet verteld door de helpdesk? Als er sochtends iemand is om me om te zetten, kan er toch nog wel iemand heen zodra ik zie dat er niets gebeurt? Of ben ik nou stom. 

@Maja_ helaas geen Telfort of Kpn nog. Profiel is up to date. 


@Sjippe,

Als je een sms krijg dat je kan aansluiten hoort het ook te werken. Heb je alle kabels uit de doos gebruikt van KPN?


@King006 

Helaas wel


@DennisA78 overstapservice gebruikt. Sochtends deed de T-Mobile het niet meer, en rond 9.30 kreeg ik de sms dat ik kon gaan installeren. Dus het zou kunnen dat er iemand nog een keer naar de centrale moet? Waarom word me dat dan niet verteld door de helpdesk? Als er sochtends iemand is om me om te zetten, kan er toch nog wel iemand heen zodra ik zie dat er niets gebeurt? Of ben ik nou stom. 

@Maja_ helaas geen Telfort of Kpn nog. Profiel is up to date. 

Heel jammer, anders had ik je nu direct - tijdelijk- uit de brand kunnen helpen 😕

Het heeft er alle schijn van dat er inderdaad onderweg naar je woning nog iets moet gebeuren, het signaal komt in ieder geval je woning nog niet binnen dus het is niet zo dat je zelf iets niet goed hebt gedaan met installeren.

Dat mijn collega een monteur aan heeft gestuurd om dit nader te bekijken is dus heel goed. Echter zie ik die afspraak pas staan op 2 augustus, terwijl ik uit jouw bericht opmaak dat jij hem of haar komende dinsdag verwacht. In het weekend kan ik hier geen verdere navraag over doen, omdat de betreffende afdeling nu gesloten is. Hopelijk hoor ik begin volgende week snel wat hier nu precies gaande is en hoe we dit zo snel mogelijk hersteld krijgen!


Zie ik op het screenshot hierboven een Experia Box v10 die twee lijnen verwacht, dus pairbonding?
Dan is er zeker een monteur nodig om dit aan te sluiten.


Zie ik op het screenshot hierboven een Experia Box v10 die twee lijnen verwacht, dus pairbonding?
Dan is er zeker een monteur nodig om dit aan te sluiten.

 

Gaat niet om pairbonding. Vdsl.


Deze Experia Box toont toch echt de status van Line1 en Line2 en een Bonding totaal bereik 🤔
Als je inzoomt zie je het beter.

 


Pair bonding kan niet op mijn adres zover ik begrepen heb in het verleden. 

 

@Maja_ als er onderweg naar de woning iets moet gebeuren, had dat dan niet bij mijn overstapdatum moeten gebeuren? Wederom, er is niets veranderd, ik ga van vdsl naar vdsl .

2 Augustus? Hopelijk niet zeg. Dinsdag is al 5 dagen na overstap wat al niet echt een goed begin is van wat een simpele overstap had moeten zijn 😂


Je heb toch niets in de rode poort gestopt van de modem. Daar mag niets in.


@RBxx dit modem is geschikt voor bonding, vandaar dat beide lijnen voorkomen in de interface. Dit betekent niet dat er daadwerkelijk een bonding signaal geleverd zou moeten worden 🙂

 

@Maja_ als er onderweg naar de woning iets moet gebeuren, had dat dan niet bij mijn overstapdatum moeten gebeuren? Wederom, er is niets veranderd, ik ga van vdsl naar vdsl .

2 Augustus? Hopelijk niet zeg. Dinsdag is al 5 dagen na overstap wat al niet echt een goed begin is van wat een simpele overstap had moeten zijn 😂

Het is mij nog niet exact duidelijk wat er mis is gegaan, maar je had inderdaad eerst door ons aangesloten moeten zijn (met een werkend signaal) voordat er vanuit ons een seintje naar je ouder provider gestuurd werd dat het abonnement daar gestopt mocht worden. Hier is dus echt iets niet goed gegaan, waarvoor mijn oprechte excuus.

Ik hoop je snel meer duidelijkheid te kunnen geven!


@Sjippe,

Welke snelheid toont KPN als maximaal als je gaat bestellen?

@Maja_,

Kan het niet zijn dat de oude provider een foutje heeft gemaakt? En dat de kabel van @Sjippe in de wijkcentrale juist is afgekoppeld ivm einde abonnement oude provider?


@King006 kpn site zegt 25/2 . Maar het was/is ongeveer 16 max 😉

 

@Maja_ bedankt, ik ben benieuwd. Het zou nu zo handig zijn als de 4g booster werkt zonder de dsl verbinding 🤣


@Sjippe,

Thanks! Dan is er van bonding inderdaad geen spraken! 😉