Skip to main content

Hi, 

Ik ben vanwege de 4g booster overgestapt op kpn.

Vanaf gisteren deed mijn oude provider het niet meer dus dacht simpelweg het nieuwe modem te kunnen inpluggen. Helaas komt er geen verbinding tot stand..

Nu is de geboden oplossing dat er een monteur langs moet komen. Maar daardoor zit ik dus tot dinsdag zonder internet. De klantenservice zei dat mijn oude provider "zou moeten werken totdat ik de kpn services succesvol had geïnstalleerd" maar dat is dus niet zo..

Wat kan er niet goed zijn aan de installatie dat het ene modem van de concurrent wel werkt en de experiabox 10 niet? 

Mijn huis heeft ook nog een antieke lasdop die ook nog eens alleen bereikbaar is na een moeilijke kruiptocht door de kruipruimte onder het huis door. Moeten die ook worden vervangen als ze worden tegengekomen?

 

@Maja_ heb je al iets meer duidelijkheid weten te krijgen?


Nog niet, dus ik heb het over een andere boeg gegooid en wacht nu vanuit daar op een reactie 😬

Zodra ik iets concreets te melden heb kom ik weer bij je in de lucht!


Hi @Maja_ 

Ik heb 12:30 weer met de klanteservice gesproken en daar kwam ik niet veel verder.

De afspraak staat inderdaad 2 aug.  De klantenservice heeft escalatieverzoek gedaan om de monteur eerder laten komen.

Tot die tijd kan er niets gedaan worden om mij tijdelijk internet te geven.

Klantenservice probeerde nog mij een ‘noodpakket’ te sturen maar omdat ik niet een officiele storing heb kreeg hij geen toestemming. 

Ik moet blijkbaar maar gaan bellen met tmobile thuis om te vragen of ze mijn lijn weer open willen zetten! Dat ik niets meer met tmobile te maken heb, aangezien ik overgestapt ben naar KPN kon de klanteservice niets mee.

Eigenlijk vind ik dat de overstapservice van KPN dit dan voor mij moet oplossen, het is toch ongekend dat het probleem bij KPN ligt en dat de tussenoplossing is dat de klant zelf zijn oude provider met hangende pootjes opbelt.

 

Hopelijk kom jij verder dan ik en tot een snelle oplossing. 😔


Hopelijk kom jij verder dan ik en tot een snelle oplossing. 😔

Gelukkig wel! 

Er gaat nu een monteur voor je aan de slag op 21-07-2022 tussen 08:00 en 10:00, dat is aardig wat vlotter dan 2 augustus 😊 Je lijn had zonder enige fysieke aanpassing over moeten gaan van T-Mobile naar KPN, maar het lijkt nu alsof er toch iets los in de centrale. Daar hebben we vanaf afstand geen verklaring voor en daar heeft de collega die ik vandaag aan het werk heb gezet nu handmatig een melding voor aangemaakt. Als deze monteur alles aan de praat krijgt donderdag, kunnen we de installatieopdracht van 1 augustus gaan schrappen, laat je me weten hoe alles gaat donderdag?

 


T-Mobile zegt, verbinding is al uit, helaas pindakaas. Maar kreeg wel uit behulpzaamheid, terwijl ze niets hoeven te doen, een telefoon 4G data voucher voor zeven dagen. 


Hopelijk kom jij verder dan ik en tot een snelle oplossing. 😔

Gelukkig wel! 

Er gaat nu een monteur voor je aan de slag op 21-07-2022 tussen 08:00 en 10:00, dat is aardig wat vlotter dan 2 augustus 😊 Je lijn had zonder enige fysieke aanpassing over moeten gaan van T-Mobile naar KPN, maar het lijkt nu alsof er toch iets los in de centrale. Daar hebben we vanaf afstand geen verklaring voor en daar heeft de collega die ik vandaag aan het werk heb gezet nu handmatig een melding voor aangemaakt. Als deze monteur alles aan de praat krijgt donderdag, kunnen we de installatieopdracht van 1 augustus gaan schrappen, laat je me weten hoe alles gaat donderdag?

 

Ah dat klinkt goed! Bedankt voor je behulpzaamheid, ik laat donderdag meer weten


T-Mobile zegt, verbinding is al uit, helaas pindakaas. Maar kreeg wel uit behulpzaamheid, terwijl ze niets hoeven te doen, een telefoon 4G data voucher voor zeven dagen. 

Awh dat is echt helemaal super! 😃 

Ah dat klinkt goed! Bedankt voor je behulpzaamheid, ik laat donderdag meer weten

Helemaal top, hopelijk direct goed nieuws en anders kijken we hoe we je alsnog verder kunnen helpen!


@Maja_ Ik krijg net een email dat er een monteur langskomt op mijn adres, maar er gaat iemand naar de centrale toch? Of krijg ik wel bezoek?


Ik heb het even nagevraagd, en het blijkt dat er nog iemand anders mee aan de slag is gegaan; de afspraak die mijn collega zonet heeft gemaakt is geannuleerd en de afspraak van 2 augustus is vervolgens in dat vrije tijdvak geplaatst! Op die manier is de oorspronkelijke afspraak dus toch naar voren gehaald, heel fijn 🙂

De monteur zal sowieso ook bij je thuis moeten zijn, heb ik begrepen. Gaat dat lukken? Of moeten we kijken of we een ander tijdstip kunnen kiezen?  


Ik heb het even nagevraagd, en het blijkt dat er nog iemand anders mee aan de slag is gegaan; de afspraak die mijn collega zonet heeft gemaakt is geannuleerd en de afspraak van 2 augustus is vervolgens in dat vrije tijdvak geplaatst! Op die manier is de oorspronkelijke afspraak dus toch naar voren gehaald, heel fijn 🙂

De monteur zal sowieso ook bij je thuis moeten zijn, heb ik begrepen. Gaat dat lukken? Of moeten we kijken of we een ander tijdstip kunnen kiezen?  

Nee ik regel het wel. Iemand van de planning had me ook al net gebeld. Bedankt en hopelijk snel weer verbinding.

 


@Sjippe,

Hopelijk kunnen ze het fixen voor je! 🙂 laat je het weten donderdag? 


Update!

Gisteren is er na controle van de verdeelkast en signaal in huis toch geconcludeerd dat mijn hoofdaansluiting niet goed is. Het probleem zit hem niet in mijn isra, maar ergens in de draad van verdeelkast naar mijn huis

Waarom de verbinding van de vorige provider het wel deed is me nog een raadsel.

Gisteren is de afdeling netwerkbeheerder ook al geweest en ik begreep dat ze waarschijnlijk een nieuwe draad aan moeten spreken en die aan mijn aansluiting vast maken. 

Vandaag gaan ze verder daarmee. 


Ah, toch wel echt een defect aan de lijn dus. Dat was ook wat ik oorspronkelijk gemeten heb, maar doordat je lijn het wel deed bij de vorige provider werd dat heel onwaarschijnlijk bevonden. Dit kan uiteraard toeval zijn en helemaal niets met de overstap te maken hebben, maar bijzonder is het wel. Top dat ze vandaag verder gaan, hopelijk snel gerepareerd!


Update!

Gisteren is er na controle van de verdeelkast en signaal in huis toch geconcludeerd dat mijn hoofdaansluiting niet goed is. Het probleem zit hem niet in mijn isra, maar ergens in de draad van verdeelkast naar mijn huis

Waarom de verbinding van de vorige provider het wel deed is me nog een raadsel.

Gisteren is de afdeling netwerkbeheerder ook al geweest en ik begreep dat ze waarschijnlijk een nieuwe draad aan moeten spreken en die aan mijn aansluiting vast maken. 

Vandaag gaan ze verder daarmee. 

 

In het kader van, geen bericht is goed bericht: vandaag thuisgekomen en het werkt! 

Geen spoor van graafwerk voor huis dus denk dat het ergens verderop zat misschien? 

 

 


In het kader van, geen bericht is goed bericht: vandaag thuisgekomen en het werkt! 

Geen spoor van graafwerk voor huis dus denk dat het ergens verderop zat misschien? 

 

 

 

Het zwakke punt kan overal tussen huis en straatkast zitten. Blijkbaar meer richting straatkast. In jouw geval 1,4km. Maar hij werkt!! En hoe. Sneller dan verwacht zelfs. Top!!


In het kader van, geen bericht is goed bericht: vandaag thuisgekomen en het werkt! 

Geen spoor van graafwerk voor huis dus denk dat het ergens verderop zat misschien? 

Helemaal super @Sjippe 😃

Dan is het nu -met enige vertraging- mijn beurt om je welkom te heten bij KPN 😉 Ondanks deze valse start veel plezier gewenst met je nieuwe abonnement!


In het kader van, geen bericht is goed bericht: vandaag thuisgekomen en het werkt! 

Geen spoor van graafwerk voor huis dus denk dat het ergens verderop zat misschien? 

 

 

 

Het zwakke punt kan overal tussen huis en straatkast zitten. Blijkbaar meer richting straatkast. In jouw geval 1,4km. Maar hij werkt!! En hoe. Sneller dan verwacht zelfs. Top!!

Ja ik woon inderdaad een beetje ver van de straatkast, zeg maar gerust dorpskast. Nu met de 4g booster erbij een veelvoud van wat het eerst was. 

Vraag over die booster, maakt het verschil of ik de pc die ik gebruik voor muziek en tv streaming aansluit op de 4g booster of de experiabox? 

 

 


In het kader van, geen bericht is goed bericht: vandaag thuisgekomen en het werkt! 

Geen spoor van graafwerk voor huis dus denk dat het ergens verderop zat misschien? 

 

 

 

Het zwakke punt kan overal tussen huis en straatkast zitten. Blijkbaar meer richting straatkast. In jouw geval 1,4km. Maar hij werkt!! En hoe. Sneller dan verwacht zelfs. Top!!

Ja ik woon inderdaad een beetje ver van de straatkast, zeg maar gerust dorpskast. Nu met de 4g booster erbij een veelvoud van wat het eerst was. 

Vraag over die booster, maakt het verschil of ik de pc die ik gebruik voor muziek en tv streaming aansluit op de 4g booster of de experiabox? 

 

 

 

De 2 poortjes kun je gebruiken voor doorlussen,  dus ja. Het zou op beide moeten werken.