Skip to main content

Goede avond, 

Al in Juni had eigenlijk onze overstap naar jullie geregeld moeten zijn, maar omdat de glasvezel verbinding nog niet doorgevoerd was is dit tot 12 November uitgesteld. 

Wel was ons contract bij ziggo al beëindigd. Deze wachten tot ze signaal van jullie krijgen dat alles werkt en dan ben ik officieel afgesloten bij ziggo.

Maar, nu kreeg ik pas geleden een mailtje van ziggo dat ze blij zijn dat ik blijf! Maar dat doe ik natuurlijk helemaal niet. Is dit omdat het zo godsgruwelijk lang duurt dat de overstap automatisch geannuleerd is? Ik denk dat jullie even een nieuwe overstap moeten aanschrijven aan ziggo voordat ik straks met dubbele lasten zit.

Mvg

Ziggo is soms wat voortvarend met dit soort emails. Ik hoor vaker dat ze soms ook al te vroeg de mail sturen dat een verbinding afgesloten wordt.

 

Als er gebruik gemaakt is van de overstapservice dan moet dit goedkomen. Dat is namelijk het hele idee achter de overstapservice. Je kunt natuurlijk zodra de KPN-diensten actief zijn nog eens de status checken bij Ziggo. Mocht blijken dat het toch niet is stopgezet dan kun je direct opzeggen, in dergelijke gevallen is het voor zover mij bekend ook mogelijk om deze dubbele kosten te ‘declareren’ bij KPN. Ik ga er echter vanuit dat dit niet nodig is.

 

Een goede vriend van mij heeft hetzelfde soort situatie meegemaakt, zou in december 2020 aangesloten worden maar door problemen in het glasvezelnetwerk werd dit pas afgelopen augustus. Is helemaal goedgekomen voor zover ik mee had gekregen.


Hoi @Diwi87 en welkom op ons forum!

Wat ​​​​@NHendriks zegt kan ik alleen maar bevestigen. Wat ik nog wel wil toevoegen, let wel op dat je in de tussentijd niets gaat wijzigen in je pakket bij Ziggo wat zou kunnen leiden tot een contractsverlenging. Hou dit even in de gaten. Verder gaat het helemaal goed komen!