Skip to main content

Sinds gisteren zijn wij aangesloten op glasvezel.

De mensen hebben alles netjes aangesloten in de meterkast.

Echter is het probleem bij onze woning en de alle woningen in de wijk dat onze aansluitingen niet in de meterkast zitten maar in de woonkamer.

Tijdens de introductie is hier ook op gewezen en is aangegeven dat dit soort specifieke zaken op voorhand zouden zijn uitgezocht en dat je de mensen wie het aansluiten kan uitleggen dat het bij onze woningen anders is.

De mensen die de kabel hebben ingegraven spraken geen Nederlands en de voorman ter plaatse amper. Diegene die gisteren kwamen aansluiten gaven aan dat er alleen in de meterkast word aangelegd en verder niet.

 

Hoe kan het dat ik dus eerst een goed werkende verbinding heb waarmee alles werkt. Dan stap je over en alles zou verzorgt worden en dat blijkt niet zo te zijn.

Nu heb ik iemand erbij moeten halen om kabels te verleggen en de boel geheel te verbouwen.

Waarom wordt dit niet op op voorhand gemeld? 

En waarom word een goed werkende internet aansluiting niet compleet aangesloten op t glasvezelnetwerk?

 

Dan ga ik nog niet over de extra kosten beginnen die ik nu heb moeten maken om de boel weer werkend te krijgen.

 

Net als bij electriciteit en gas hoort de telecomaansluiting in de meterkast te zitten. Vroeger werd dat wel eens anders gedaan maar dat was niet zoals het hoort.  


Dus is er geen goed vooronderzoek gedaan in deze woningen in de hele wijk. 

Door eerst je huiswerk te doen weet je waar je tegen aan gaat lopen.


Wat voor vooronderzoek bedoelt u? Als KPN Netwerk besloten heeft om het in de meterkast aan te sluiten, zoals KPN Netwerk bijna overal doet, wat moet er dan verder nog onderzocht worden dan?

Later komt een monteur van KPN provider die het glasvezel modem komt plaatsen en die zorgt dat alle apparaten aangesloten worden, zodat alles weer werkt. Als daarvoor bijvoorbeeld een kabel door de kruipruimte gelegd moet worden naar de tv in de woonkamer, dan kan dat dan met die monteur geregeld worden.


Dit is het forum van de provider KPN, die gaan niet over de aanleg van glasvezel.
Dat is KPN Netwerk. dus ik denk dat je vraag beter gesteld kan worden aan die club.


Het is volgens mij juist wel KPN provider die na het aanleggen van glasvezel moet zorgen dat alles weer aangesloten word.

KPN Netwerk legt de glasvezel gewoon tot in de meterkast, en daar is meestal verder niet over te discussiëren volgens mij. Er zijn zelfs situaties waarbij de meterkast buiten de woning zit, in een appartementencomplex in de gang ofzo. Ook daar word vaak glasvezel in die meterkast aangelegd. De bewoners moeten zelf maar zien hoe ze een utp-kabel naar hun woning leggen. Of ... tenminste ... eigenlijk KPN provider dus. Het is wat het is.


Het is volgens mij juist wel KPN provider die na het aanleggen van glasvezel moet zorgen dat alles weer aangesloten word.

KPN Netwerk legt de glasvezel gewoon tot in de meterkast, en daar is meestal verder niet over te discussiëren volgens mij. Er zijn zelfs situaties waarbij de meterkast buiten de woning zit, in een appartementencomplex in de gang ofzo. Ook daar word vaak glasvezel in die meterkast aangelegd. De bewoners moeten zelf maar zien hoe ze een utp-kabel naar hun woning leggen. Of ... tenminste ... eigenlijk KPN provider dus. Het is wat het is.

Ja, maar de titel is toch duidelijk?
Het aansluitpunt zit niet op de afgesproken plek, de meterkast i.p.v. de woonkamer.
Daar gaat de provider KPN niet over.
Verder heeft de provider KPN het blijkbaar goed en werkend aangesloten in de meterkast, 

“De mensen hebben alles netjes aangesloten in de meterkast.”

Anders is het een wat warrig verhaal.


Ja, maar de titel is toch duidelijk?

Ik lees verder in de startpost niet dat echt iets afgesproken is. Althans geen alternatieve locatie.

Ik denk niet dat nu een klacht indienen bij KPN Netwerk nog zin heeft.


Er bestaat ook nog een servicemonteur,  die legt zo veel draadjes als je maar wilt. Deze monteur kun je gemakkelijk zelf inplannen via je site van kpn.


De glasvezelaansluiting komt op de plek waar de bewoner hem wil hebben. Als KPNnetwerk hem dan eigenwijs in de meterkast plaatst mogen ze terugkomen om dat te herstellen.

Als het goed is teken je bij KPNnetwerk dat je akkoord gaat met oplevering en plaats, klopt dat?


Check, goed om te horen @DennisA78.

(Bij mij moet de aansluiting op de eerste verdieping komen, waar nu al mijn modem staat...)  


Check, goed om te horen @DennisA78.

(Bij mij moet de aansluiting op de eerste verdieping komen, waar nu al mijn modem staat...)  

 

Dat is teveel van het goede


Check, goed om te horen @DennisA78.

(Bij mij moet de aansluiting op de eerste verdieping komen, waar nu al mijn modem staat...)  

Ik heb hem ook op de eerste verdieping:

 


Check, goed om te horen @DennisA78.

(Bij mij moet de aansluiting op de eerste verdieping komen, waar nu al mijn modem staat...)  

Ik heb hem ook op de eerste verdieping:

 

Oh, ik zie het. Netjes :ok_hand_tone2:


...alleen wordt die V8 niet meer gebruikt, (hangt er nog wel), en staat er apart ervan een eigen router.
Met wat rommeltjes er omheen, want voor testjes wissel ik geregeld nog wel wat dingetjes.

Maar de achterliggende basis is nog altijd hetzelfde. :wink:


Dit is het forum van de provider KPN, die gaan niet over de aanleg van glasvezel.
Dat is KPN Netwerk. dus ik denk dat je vraag beter gesteld kan worden aan die club.

Wat ik nog hieraan wil toevoegen, is informatie die te vinden is op de website van KPN Netwerk: Ja, ik geef toestemming voor een kosteloze glasvezelaansluiting
 

 Het is ook goed om te weten dat KPN Netwerk  een onafhankelijk onderdeel is van KPN. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk, ongeacht de provider welke de diensten gaat leveren. Mijn advies is om na te gaan wat er afgesproken is met de glasvezelvoorbereider en jouw feedback ook door te geven aan KPN Netwerk!