Skip to main content

Allereerst hartelijk dank voor de eenzame Kerst en Oud en Nieuw wat KPN een 89 jarige vrouw heeft bezorgt.

 

Als vrijwilliger Thuisadminstratie bij Humanitas wete diverse mensen mij te vinden als ze ergens tegenaan lopen en er niet meer uitkomen.

Zo ook deze mevrouw van 89. Haar flat werd aangesloten op de glasvezel. Ze had een werkende DSL aansluiting met een Fritzbox bij KPN. Ze is toen onder druk gezet om toch een glasvezelcontract aan te gaan met Online.nl. Begin december is er een monteur geweest die een kastje op de plaats waar glasvezel binnenkomt te monteren. Ook het kabeltje voor naar de modem heeft hij aan dit kastje aan de muur gemonteerd, echter niet aan het modem. Van mevrouw begreep ik dat ze dacht dat er wel eens een monteur voor verdere installatie zou komen. 

Tot voor de Kerst had ze nog haar DSL aansluiting. Die is nu opgeheven en dus heeft mevrouw geen toegang tot telefoon, tv en internet. 

Ook is waarschijnlijk haar Fritzbox niet compatibel met de glasvezel(niemand heeft haar daar op gewezen).

Hoe ik denk over zulke louche colportage praktijken wil ik hier niet ventileren. Wie kan mij helpen om mevrouw weer aan een werkzame aansluiting te helpen.

@Jager A begrijp ik het nou goed dat er een contract is met online?? 


Ja Joep, deze mevrouw van 89 is overgehaald om naar de glasvezel (Online.nl) te gaan. Ze zat al bij KPN met een goedwerkende DSL aansluiting. Ikzelf heb ook een glasvezelaansluiting tot in het huis maar verder niets. Ik blijf ook bij de kabel.


Hoi @Jager A ,

Maar ze heeft dus al een online modem?Ik zou dan deze proberen aan te sluiten of een monteur inschakelen via de klantenservice van online.Welke fritzbox heeft ze nu?

Wat betreft KPN zijn er denk ik deze situaties mogelijk:

Het kopernetwerk is in december uitgezet, dit is nu eenmaal zo en daar was ook niet echt wat aan te doen geweest helaas.Het modem via glasvezel had eerder aangesloten moeten worden.

 

Het kopernetwerk ging nog niet uit, maar KPN sloot de verbinding zelf af terwijl er nog geen signaal was van Online dat dat modem was aangesloten.Dat had anders moeten gaan.


Hoi Martijn, ze heeft een Fritzbox met achterop een ingang waar DSL op staat en 4 Lan aansluitingen. Ik kom dan in internet uit op 7530 (ik heb vergeten dit nummer te noteren). Mevrouw woont ook aan de andere kant van de stad.


Hoi @Jager A ,

Die zal dan helaas niet werken met online.Maar voldoet het meegeleverde modem echt niet voor haar?


Hallo Martijn,

In de doos die ze bij de aansluiting heeft liggen zit alleen een korter aansluitkabeltje, een verlengsnoer met verdeeldoos voor stroom en een doosje waarin het glasvezelkastje (TY01-P2110 zat. Verder ligt er niets.


Hoi @Jager A ,

Naar mijn weten mag dat glasvezelkastje enkel door een monteur geplaatst worden.Je zal dus aan Online kunnen vragen of ze het pakket met het modem en eventueel andere apparatuur zoals een TV ontvanger kunnen versturen en ook een monteur voor haar inplannen.Maar ik vind het allemaal maar een hele rare werkwijze hoe dit gaat.


Hallo Martijn, ik heb net een berichtje van Mark, Online.nl, ontvangen. Een monteur heeft het glasvezelkastje geplaatst. Op 10 december zou het pakket met het modem zijn afgeleverd. Ik ga dus nu maar naar de andere kant van de stad om bij haar naar deze doos te zoeken. Ik heb Mark ook nog even gevraagd waarom mevrouw als nieuwe klant bij glasvezel Online.nl ( ze was al klant bij Online.nl met DSL) geen korting voor minimaal de eerste 6 maanden heeft gekregen. Ze moet nu voor de eerste 12 maanden €55,50 betalen en daarna €58,50.


Hallo @Jager A ,

Ok, goed om te horen.Laat maar weten als het gelukt is🙂


Hallo Martijn, omdat mevrouw al klant bij Online.nl (DSL) was krijgt mevrouw geen welkomskorting Online.nl(Glasvezel). Ik ben net weer naar mevrouw geweest en gezocht om het modem. Niets gevonden en mevrouw geeft aan ook niets ontvangen te hebben, behalve de doos met het glasvezelkastje. Wel heeft ze iemand van de glasvezel aan de deur gehad maar die heeft ze weggestuurd want alles werkte volgens haar toen prima (wel DSL). Mevrouw ratelt aan 1 stuk door en is vaak moeilijk te volgen. Ik heb nu Online.nl gevraagd of ze even met de KPN winkel in Hoogeveen kunnen regelen dat ik daar straks een modem kan afhalen. Hoop maar dat dat lukt


Wat een lastige situatie zeg…

Bij een KPN winkel hebben ze helaas enkel Experia box (meestal V10) modems wat niet werkt met Online.Enige wat je daar kan doen is een KPN abonnement afsluiten.Maar daarvoor moet je uiteraard wel een gesprek met Mevrouw hebben of ze dat wil.

 

Online moet gewoon een modem toesturen punt.Maar eigenlijk gewoon een monteur want ik vind het allemaal maar een geklooi, er moet gewoon iemand komen om dit op te lossen.

 

 


Hallo Martijn, eerst kreeg ik dus van Online.nl het bericht dat op 10/12 het modem was afgeleverd. Ik erheen gefietst. Nergens een modem te vinden. Kom weer thuis en ga vragen of ik ook modem bij telefoonwinkel op kan halen. Als antwoord jouw antwoord. Maar ook: Online.nl heeft het via Track and Trace nog nagekeken. De modem ligt op een PostNL afhaalpunt en wordt morgen retour gestuurd naar Online.nl als het vandaag niet wordt afgehaald door mevrouw. Dus nu op naar het afhaalpunt en maar hopen dat ze het aan mij meegeven.


Hallo @Jager A ,

Is het nu wel goed gegaan?


Hallo Martijn,

Ik heb het modem opgehaald zonder problemen. Modem aangesloten, de stappen doorlopen en alles (TV/Laptop/Telefoon/Tablet) werkt naar behoren. ‘s Avonds kreeg mijn vrouw een telefoontje van haar. Een buurman was bij haar geweest en had gevraagd waarom ze 's middags de tv aan had, die had ze anders nooit aan. Haar antwoord was geweest: Ik heb al zolang geen tv kunnen kijken. Ik moet nu de schade inhalen.😀. Jij bedankt voor jouw reactie's. 


Hallo @Jager A ,

Wat super om te horen!


Hoi @Jager A . Fijn dat het uiteindelijk is opgelost en ook mooi dat jij je hier voor inzet.

Als ik het allemaal lees heeft het alleen niks met KPN te maken.  Online is een zelfstandig bedrijf met eigen dienstverlening. Mochten meelezers een vergelijkbaar issue hebben is er maar één plek waar je  aan kunt kloppen en dat is online zelf!