Skip to main content

1 Glasvezel binnen: check
2 Aansluitkastje via post: check
3 Instructie erbij met ‘plug&play' uitleg: check
4 Aansluitkastje volgens instructie aangesloten en adapter erin: lampjes Power en Connection groen
5 Experiabox v10a aangesloten met rode kabel: op dag 1: lampje bleef paars knipperen, na enige tijd rood
6 Experiabox terug op oude DSL aansluiting: alles doet het weer
7 dag 2: Experiabox weer terug op glasvezel (rode kabel in WAN poort): lampje groen, TV doet het!
maar geen wifi
8 helpdesk KPN: niet bereikbaar, alleen link in sms, probleemoplosser gevolgd t'm reset modem: nog steeds alleen TV, geen internet. 

9 super gefrustreerd want de laatste stap luidt: afspraak maken met monteur (en betalen als het niet aan KPN ligt) Ben trouwens overtuigd dat het aan KPN ligt want TV doet het en terug op oude DSL doet internet het ook. Verder niks bijzonders, geen extra modem of xbox of wat dan ook. Wifi signaal is OK. 
Frustratie is omdat KPN het voor elkaar heeft dat er absoluut geen telefonisch contact mogelijk is terwijl het misschien goed op afstand op te lossen is. 

Iemand een oplossing voordat ik de monteur laat komen?

Hoi @KPNHuilie . Welkom op het forum.

Wat een naar verhaal. We zijn ondertussen een paar dagen verder. Zit er al schot in de zaak? 


Nee, nog steeds hetzelfde. Ik wilde een monteur bestellen na het doorlopen van de storingzoeker. Maar ja , het modem stond weer op DSL dus de storingzoeker gaf aan ‘geen probleem gevonden'. Moet er nog een keer naar kijken deze week.
Wel opvallend: de laatste stap in de storingzoeker is ‘reset het modem'. Als ik dat doe terwijl het modem aan glasvezel hangt, dan zie ik inderdaad de originele wifi naam (cryptische naam). Maar, als het modem weer op DSL hangt, dan zie ik de wifi naam weer die ik zelf ooit ingesteld hebt, alsof de reset ongedaan is gemaakt. Is ook vreemd toch? 
Enfin, we gaan toch maar een monteur langs laten komen. 


Dan gaat er toch iets niet goed bij KPN hoor, want het moment dat het modem 1 seconde aan het glasvezel is verbonden zou het kopersignaal uit moeten gaan en het modem zou in theorie daar niet meer op werken. Ik verwacht dan ook dat dit probleem bij het modem of buiten in de kast ligt waardoor je geen kosten zal hebben. Je kan eventueel nogmaals bellen en de sms negeren, uiteindelijk word je wel doorgestuurd naar een medewerker en die kan een installatiemonteur inplannen. Installatiemonteurs maken geen kosten tenzij u extra wensen voor hem/haar hebt zoals het trekken van kabels naar zolder of aanschaf van een superwifi punt.


Dan gaat er toch iets niet goed bij KPN hoor, want het moment dat het modem 1 seconde aan het glasvezel is verbonden zou het kopersignaal uit moeten gaan en het modem zou in theorie daar niet meer op werken. Ik verwacht dan ook dat dit probleem bij het modem of buiten in de kast ligt waardoor je geen kosten zal hebben. Je kan eventueel nogmaals bellen en de sms negeren, uiteindelijk word je wel doorgestuurd naar een medewerker en die kan een installatiemonteur inplannen. Installatiemonteurs maken geen kosten tenzij u extra wensen voor hem/haar hebt zoals het trekken van kabels naar zolder of aanschaf van een superwifi punt.

Eens. En mocht het telefonische doodlopen, laat het hier even weten. Dan ga ik je proberen verder te helpen.


[...]
Frustratie is omdat KPN het voor elkaar heeft dat er absoluut geen telefonisch contact mogelijk is terwijl het misschien goed op afstand op te lossen is. 
...]

 

Als je binnen enkele uren terugbelt vanuit hetzelfde nummer herkent het belsysteem dat en zou je gewoon een medewerker aan de lijn moeten krijgen.


Update, na aantal dagen nogmaals geprobeerd. Nu doet ook internet het (TV deed het al, dat maakte het juist zo typisch). 

En, ook typisch: meteen een mail van KPN ‘Gefeliciteerd, uw glasvezel werkt'.

Dank voor alle reacties, uiteindelijk geen monteur nodig gehad maar blijft toch onduidelijk wat er aan de hand is geweest.


Wat een herkenbaar verhaal,  ik heb sinds 4wk de nwe kastjes van plug en play sinds die tijd valt de tv verscheidene keren uit. 

Ook ik heb glasvezel.

Met de oude hdmi kastjes had ik geen last.

 

Bij mij komt nu een monteur de di na Pasen, ik heb wel verteld dat ik geen rooie cent betaal.


@Mofiky waar gaat dit over? Over tv ontvangers??