Skip to main content

Beste forumleden,

 

Ik ga in mijn nieuwe woning overstappen naar KPN (glasvezel)

Overstap / oplevering staat voor 12-12 gepland.

 

KPN gecontacteerd ivm aansluiting: Volgens hen is het plug en play met de huidige Genexis modem die er ligt. Als ik ga googlen krijg ik echter toch een ander verhaal.

 

De huidige Genexis Hybrid zou niet compatibel zijn, en vervangen moeten worden.

Hier zit ik helemaal niet op te wachten - we hebben net de muren laten stuccen.

 

Er zit op deze Genexis Hybrid een losse module, hierop staat: Live! Titanium - 42

Ik heb nog een foto van internet toegevoegd als voorbeeld.

 

Ik denk dat de vorige bewoners de power adapter meegenomen hebben - deze zie ik nergens in de woning terug, mocht deze modem werken, zal ik opzoek moeten naar een nieuwe.

 

Kan iemand bevestigen of deze modem gaat werken? Zo nee, wat nu?

 

Want deze glasvezelkastje is heel oud en word niet meer ondersteund door KPN. 

je krijgt een NT of een gloednieuwe glasvezelkastje van KPN. 

Bespreek dat met het monteur van KPN. 

En waar hangt deze glasvezelkastje in jouw meterkast of in de woonkamer? 

Want je heb muren laten stuccen en je wilt het stucwerk niet beschadigen. 

De monteur van KPN zou voor jou een goede advies geven. 

Let op: Glasvezel is heel kwetsbaar dus nog niks gaan rommelen of eraf van dat glasvezelkastje. 

Veel succes nog. 

https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm

 

hier is de juiste afbeelding 

 


Want deze glasvezelkastje is heel oud en word niet meer ondersteund door KPN. 

je krijgt een NT of een gloednieuwe glasvezelkastje van KPN. 

Bespreek dat met het monteur van KPN. 

En waar hangt deze glasvezelkastje in jouw meterkast of in de woonkamer? 

Want je heb muren laten stuccen en je wilt het stucwerk niet beschadigen. 

De monteur van KPN zou voor jou een goede advies geven. 

Let op: Glasvezel is heel kwetsbaar dus nog niks gaan rommelen of eraf van dat glasvezelkastje. 

Veel succes nog. 

https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm

 

hier is de juiste afbeelding 

 

Welke monteur? Vooraf contact met KPN gehad om gedoe te voorkomen. Het zou plug en play zijn met bestaande kast, een monteur was niet nodig.

 

 

 

Bedoel je nu dat ze mij verkeerd geïnformeerd hebben, en ik alsnog €75 neer mag tellen om een monteur aan te vragen? Dat lijkt mij niet erg fair, als vooraf toegezegd is dat dit niet nodig is.

Dit is geen fijne binnenkomer.. of zeg maar gerust teleurstellend.

 

Kastje hangt in woonkamer, Geen andere plek om het te monteren. Als het fysiek niet groter is dan de huidige is er niets aan de hand. Kleiner geeft weer het probleem van stuccen- er is omheen gestuct omdat men niet met de glasvezel wilde rommelen (de stuc)

 

Ik kan in ieder geval niet zonder verbinding, ik werk een aantal dagen per week thuis. Verbinding noodzakelijk.


@FSE , de foto die je plaatst, is toch in de meterkast ?

Dan zou er toch niets met je stucwerk moeten gebeuren ?


@FSE, de foto die je plaatst, is toch in de meterkast ?

Dan zou er toch niets met je stucwerk moeten gebeuren ?

Dat is een voorbeeldfoto van hoe hij er uit ziet. Via google.

 

Maar het klopt dus dat ik een monteur in moet schakelen?


Er is verzekerd dat er in de huidige Genexis enkel een RJ45 geplugd hoeft te worden naar de nieuwe modem. Nu blijkt dat de hele kast vervangen moet worden.

Gezien de kwetsbaarheid van glasvezel, ga ik hier niet aan beginnen. €75 extra kosten voor een monteur is gewoon niet prettig na de eerdere toezegging.

 

Is er garantie dat ik 100% niet zonder verbinding kom te zitten?

 

Gelukkig heb ik 14 dagen herroepingsrecht. Ik ga even goed nadenken of ik zin heb in dit gedoe, zeker als de huidige coax gewoon werkt.


Hoi @FSE,

 

mocht je in de nieuwe situatie inderdaad nog het nt hebben die op de afbeelding staat, kun je een monteurs-afspraak maken. De monteur vervangt dit nt gratis voor de juiste!

 

Een afspraak maak je het makkelijkst via 0800-0402!

 

Groetjes,


Hoi @FSE,

 

mocht je in de nieuwe situatie inderdaad nog het nt hebben die op de afbeelding staat, kun je een monteurs-afspraak maken. De monteur vervangt dit nt gratis voor de juiste!

 

Een afspraak maak je het makkelijkst via 0800-0402!

 

Groetjes,

Dankjewel! Ik heb iemand laten bellen (ik kan zelf niet bellen, ben doof) en uitleg gegeven. Was geen probleem, geen gedoe en woord wederwoord spelletje zoals bij sommige klantenservicen wel het geval is.

 

Er is voor de aansluitdatum meteen een monteur ingepland!