Onlangs besloot ik over te stappen van Odido naar KPN. Dit heb ik al in juni geregeld, met als overstapdatum 30 juli.
Op 29 juli begon ik me af te vragen waar het nieuwe modem bleef. Ik nam contact op met de klantenservice. Daar werd aangegeven dat er iets bij hen mis was gegaan. Kan gebeuren, dacht ik maar het zou helemaal goed komen. Ze zouden het modem direct opsturen en de overstapservice uitstellen, zodat ik in de tussentijd gewoon internet zou behouden.
Wat denk je? Op 30 juli om 12:00 krijg ik een bericht van KPN: “Gefeliciteerd, je kunt nu gebruikmaken van ons netwerk.” Fijn… maar Odido bleek dus al afgesloten. Geen internet dus.
Ik weer bellen met de klantenservice. De medewerkster gaf aan dat ze het modem met spoed zouden opsturen en dat ik een track & trace zou ontvangen.
Later die dag, nog steeds geen track & trace. Dus weer bellen: “Komt de track & trace nog?” De medewerker kon het niet vinden en vroeg me om geduld te hebben.
Op 31 juli weer contact gehad. De medewerker zag dat het modem wederom niet goed was opgestuurd. Ze zouden het nu echt nog een keer proberen...
1 augustus ging voorbij zonder ook maar een e-mail of update.
Op 2 augustus toch maar weer gebeld. Deze keer had ik een hele aardige medewerker aan de lijn, die echt zijn best deed om het op te lossen. Hij schakelde waarschijnlijk zelfs zijn manager in, want die had iets meer rechten. Na een gesprek van ongeveer 30 minuten had hij een e-mail gestuurd naar de backend en de afdeling die over transport gaat. Hij zou me terugbellen zodra er een update was.
Later die avond, rond 19:00, belde ik nog eens. De volgende medewerker gaf aan dat het bericht naar de verkeerde afdeling was gestuurd en dat de juiste afdeling in het weekend gesloten is. Of ik dus tot maandag wilde wachten…
Wauw. Wat ben ik teleurgesteld in KPN.
Hoe is het mogelijk dat ik na zes keer bellen en zes dagen zonder internet nog steeds geen stap verder ben dan op 29 juli?
De klantenservicemedewerkers zelf zijn echt vriendelijk, doen hun best en zijn goed bereikbaar. Daarvoor wil ik jullie nog één ster geven. Maar misschien is het tijd om deze mensen ook de middelen en bevoegdheden te geven om echt iets op te lossen, in plaats van dat ze vastzitten aan belscripts en instructies om het contact zo kort mogelijk te houden.
Als ik op maandag 5 augustus 2025 nog steeds geen internet heb, stap ik uit principe direct weer terug naar Odido.
tldr:
KPN 2/5 sterren, 1 ster voor klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. Verder diep teleurstellend.