Skip to main content

Overstap naar KPN: inmiddels 6 dagen zonder internet en nog steeds geen modem

• 3 augustus 2025
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Onlangs besloot ik over te stappen van Odido naar KPN. Dit heb ik al in juni geregeld, met als overstapdatum 30 juli.

Op 29 juli begon ik me af te vragen waar het nieuwe modem bleef. Ik nam contact op met de klantenservice. Daar werd aangegeven dat er iets bij hen mis was gegaan. Kan gebeuren, dacht ik maar het zou helemaal goed komen. Ze zouden het modem direct opsturen en de overstapservice uitstellen, zodat ik in de tussentijd gewoon internet zou behouden.

Wat denk je? Op 30 juli om 12:00 krijg ik een bericht van KPN: “Gefeliciteerd, je kunt nu gebruikmaken van ons netwerk.” Fijn… maar Odido bleek dus al afgesloten. Geen internet dus.
Ik weer bellen met de klantenservice. De medewerkster gaf aan dat ze het modem met spoed zouden opsturen en dat ik een track & trace zou ontvangen.

Later die dag, nog steeds geen track & trace. Dus weer bellen: “Komt de track & trace nog?” De medewerker kon het niet vinden en vroeg me om geduld te hebben.

Op 31 juli weer contact gehad. De medewerker zag dat het modem wederom niet goed was opgestuurd. Ze zouden het nu echt nog een keer proberen...

1 augustus ging voorbij zonder ook maar een e-mail of update.

Op 2 augustus toch maar weer gebeld. Deze keer had ik een hele aardige medewerker aan de lijn, die echt zijn best deed om het op te lossen. Hij schakelde waarschijnlijk zelfs zijn manager in, want die had iets meer rechten. Na een gesprek van ongeveer 30 minuten had hij een e-mail gestuurd naar de backend en de afdeling die over transport gaat. Hij zou me terugbellen zodra er een update was.

Later die avond, rond 19:00, belde ik nog eens. De volgende medewerker gaf aan dat het bericht naar de verkeerde afdeling was gestuurd en dat de juiste afdeling in het weekend gesloten is. Of ik dus tot maandag wilde wachten…

Wauw. Wat ben ik teleurgesteld in KPN.
Hoe is het mogelijk dat ik na zes keer bellen en zes dagen zonder internet nog steeds geen stap verder ben dan op 29 juli?

De klantenservicemedewerkers zelf zijn echt vriendelijk, doen hun best en zijn goed bereikbaar. Daarvoor wil ik jullie nog één ster geven. Maar misschien is het tijd om deze mensen ook de middelen en bevoegdheden te geven om echt iets op te lossen, in plaats van dat ze vastzitten aan belscripts en instructies om het contact zo kort mogelijk te houden.

Als ik op maandag 5 augustus 2025 nog steeds geen internet heb, stap ik uit principe direct weer terug naar Odido.

tldr:

KPN 2/5 sterren, 1 ster voor klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. Verder diep teleurstellend.

Uitgelichte reactie

6 augustus 2025

Hallo ​@LazyTurtle, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor KPN hebt gekozen! 💚

Alleen jammer dat we zo'n valse start hebben. Dit is niet wat je van ons mag verwachten. Ik snap heel goed dat je hier enorm van baalt.

Als je hebt gekozen voor de Overstapservice van KPN, dan wordt normaal gesproken jouw abonnement bij de oude provider pas stopgezet als jouw modem is aangesloten. Zo voorkom je dat je zonder diensten komt te zitten. Wel gek dat dit bij jou mis is gegaan. Heel goed dat je daarom contact met ons hebt opgenomen,

Nu is het alleen zo dat je hier op de KPN Community terecht bent gekomen. Dit is de plek waar onze klanten elkaar helpen. En zoals je kunt begrijpen, is dit niet iets waar de community je bij kan helpen. Behalve dan een stukje advies geven over wat de beste weg is om te behandelen, zoals ​@Joep1965 heeft gedaan. Ik begrijp dat je inmiddels het klachtenformulier hebt ingevuld. Heb je hier nog iets van gehoord?

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22632 reacties
  • 3 augustus 2025

Dat klinkt inderdaad als een drama ​@LazyTurtle . Jouw order moet ergens in de leverstraat de "verkeerde afslag" hebben genomen en het geautomatiseerde systeem is nu de weg kwijt. Je zal begrijpen dat niet iedereen mag rommelen in die systemen. Helaas zal je toch weer de klantenservice 0800-0402 moeten contacten en dan mag je best je verontwaardiging op een nette manier uiten en stevig aandringen op escalatie. Ik raad je ook aan een klacht in te dienen dmv dit Formulier.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 augustus 2025

Bedankt Joep voor het advies, ik heb het formulier ingevuld!

Het lastige is dat de klantenservice steeds aangeeft te wachten op een reactie van een andere afdeling. Vervolgens is die persoon klaar met werken en wordt het daarna door niemand meer opgepakt, zo voelt het in ieder geval.

Ik ga vandaag nog een poging wagen. Fijn weekend!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Hallo ​@LazyTurtle, welkom op de KPN Community! Leuk dat je voor KPN hebt gekozen! 💚

Alleen jammer dat we zo'n valse start hebben. Dit is niet wat je van ons mag verwachten. Ik snap heel goed dat je hier enorm van baalt.

Als je hebt gekozen voor de Overstapservice van KPN, dan wordt normaal gesproken jouw abonnement bij de oude provider pas stopgezet als jouw modem is aangesloten. Zo voorkom je dat je zonder diensten komt te zitten. Wel gek dat dit bij jou mis is gegaan. Heel goed dat je daarom contact met ons hebt opgenomen,

Nu is het alleen zo dat je hier op de KPN Community terecht bent gekomen. Dit is de plek waar onze klanten elkaar helpen. En zoals je kunt begrijpen, is dit niet iets waar de community je bij kan helpen. Behalve dan een stukje advies geven over wat de beste weg is om te behandelen, zoals ​@Joep1965 heeft gedaan. Ik begrijp dat je inmiddels het klachtenformulier hebt ingevuld. Heb je hier nog iets van gehoord?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 augustus 2025

Een kleine update voor de community.

Gelukkig is het KPN toch gelukt om maandag de Track & Trace te sturen, en heb ik de modem dinsdag ontvangen. Helaas is er nog steeds iets mis met het KPN glasvezelaansluitpunt, want de connectie blijft groen knipperen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik het aansluiten verkeerd heb gedaan, het is immers alleen maar het blauwe klepje dichtdoen en het kastje eroverheen schuiven/aansluiten. Maar goed, meerdere aansluitfilmpjes geprobeerd en met de KPN-klantenservice gebeld, nog steeds geen succes. Vrijdag komt de monteur, dus dat zijn inmiddels al tien dagen zonder internet. Ben benieuwd wat de oorzaak is.

Gelukkig kwam de buurman met de tip dat ik recht had op een noodpakket, waarbij je 100 GB aan internet krijgt via een simkaart die als een soort hotspot dient (helaas is de verbinding niet altijd even consistent). Wel jammer dat ik hier zelf om moest vragen, in plaats van dat KPN dit uit zichzelf aanbood.

Vandaag contact gehad met KPN over mijn klacht. Hier werd serieus op gereageerd, en ik heb het idee dat ze actief zoeken naar wat er mis is gegaan. Zoals Denise hierboven al beschreef, had Odido het internet namelijk nog niet mogen uitschakelen voordat ik daadwerkelijk internet van KPN had. Mogelijk kon KPN hier niets aan doen, maar dat laat ik tussen hen.

Tot vrijdag (hopelijk met internet)!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Fijn dat je toch nog een modem hebt ontvangen! Alleen jammer dat installatie van dit modem nog niet heeft geleid tot diensten. Gelukkig komt vandaag de monteur langs. Hopelijk krijgt hij het wel aan de praat en heb je snel internet. :)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 augustus 2025

Ik was vergeten om de laatste update te geven, dus hierbij alsnog.

Gelukkig is het de monteur gelukt om het internet werkend te krijgen en had ik na 10 dagen eindelijk weer verbinding :)

Helaas was er opnieuw een klein foutje gemaakt bij KPN. Het installatiepakket dat ik had aangesloten was prima. Echter moest er in een kastje ergens in de wijk nog een stekker worden overgezet. Dit kon de monteur gelukkig binnen een half uurtje doen, maar toch jammer. Hierdoor zat ik wéér onnodig 3 dagen zonder internet.

Verder had ik een superaardige monteur aan de deur, met passie voor zijn werk. Hij dacht graag mee en legde duidelijk uit hoe alles werkte.

Voor anderen die ooit op problemen stuiten: ik hoop dat het bij jullie soepeler verloopt en dat het meer meezit. Succes!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8817 reacties
  • 26 augustus 2025

Jammer dat de installatie niet helemaal volgens plan verliep, maar gelukkig is het alsnog opgelost. 😊

Reageer