Skip to main content

Vrijdag 10 februari zou T-mobile hier komen om de switch van KPN naar T-mobile te regelen. En inderdaad vrijdagmorgen had KPN het signaal al van de lijn gehaald. Toen de monteur hier in de middag kwam kreeg hij echter het internet niet werkend. Na veel gedoe bleek dat KPN een update moest installeren ergens.

 

Ik had geen zin om daar op te wachten (temeer omdat T-Mobile hoer ADSL ook nooit werkend gekregen heeft) dus T-Mobile geannuleerd en KPN gevraagd de verbinding te heractiveren. SIMPEL zou je zeggen.

 

Echter sindsdien is het een drama van loze beloftes van KPN. Nu 5 dagen later krijg ik nog steeds hetzelfde riedeltje bij de KPN helpdesk. "Alles staat goed in onze systemen, het signaal zou snel weer moeten werken..."

 

Maar het signaal gaat niet werken. Wanneer gaat KPN erkennen dat ze fout zitten en een monteur sturen. De helpdesk zegt dat niet toe. En verder kun je nergens terecht. Maar de incasso's zijn al wel weer gedaan…

 

Update: Check gedaan bij T-mobile daar is alles opgezegd mijn abonnement bestaat daar niet meer en de lijn wordt niet geclaimd door hen.

Het gaat al mis door te denken dat het SIMPEL is. Met 1 druk op de knop is uw abonnement gestopt. Om een signaal te krijgen gaat de order door een leverstraat. Alle onderdelen van uw abonnement worden daar tot een pakket gemaakt. Denk aan een onderdeel tv, denk aan tv ontvanger, denk aan opnemen etc.Normaal gesproken is de levertijd ca 2 weken. Alles wat u eerder krijgt is mooi meegenomen. 


Ik heb geen andere onderdelen 'alleen' internet.

En ja het is wel simpel het is slechts een administratief proces wat doorlopen hoeft te worden, het is echt geen rocket science.


Om een signaal te krijgen gaat de order door een leverstraat. Alle onderdelen van uw abonnement worden daar tot een pakket gemaakt. Denk aan een onderdeel tv, denk aan tv ontvanger, denk aan opnemen etc.Normaal gesproken is de levertijd ca 2 weken. Alles wat u eerder krijgt is mooi meegenomen. 

Maar dat is toch 2 weken te lang. Zo'n "leverstraat" is toch, neem ik aan, geautomatiseerd en dus zou het samenstellen van dat pakket niet meer dan een paar seconden mogen duren.


Ja en?? Dat bestaat ook uit onderdelen.  Sowieso moet de afdeling fakturatie er aan gehangen worden,  er moet een poort toegewezen worden etc. Maar goed gewoon afwachten meer kan je niet doen. Hier op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderater bij indien nodig. De wachttijd is een dag of 3


Om een signaal te krijgen gaat de order door een leverstraat. Alle onderdelen van uw abonnement worden daar tot een pakket gemaakt. Denk aan een onderdeel tv, denk aan tv ontvanger, denk aan opnemen etc.Normaal gesproken is de levertijd ca 2 weken. Alles wat u eerder krijgt is mooi meegenomen. 

Maar dat is toch 2 weken te lang. Zo'n "leverstraat" is toch, neem ik aan, geautomatiseerd en dus zou het samenstellen van dat pakket niet meer dan een paar seconden mogen duren.

Het is het verhaal wat ik ooit las hier. Als het in een paar seconden geregeld kan worden waren dit soort vragen/problemen er niet.


Ja en?? Dat bestaat ook uit onderdelen.  Sowieso moet de afdeling fakturatie er aan gehangen worden,  er moet een poort toegewezen worden etc. Maar goed gewoon afwachten meer kan je niet doen. Hier op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderater bij indien nodig. De wachttijd is een dag of 3

Beide niet waar.

  1. zoals ik al zei de facturering heeft al (weer) plaatsgevonden
  2. Het is intussen 5 dagen, dus dat het 3 dagen duurt is gewoon niet waar.

Om een signaal te krijgen gaat de order door een leverstraat. Alle onderdelen van uw abonnement worden daar tot een pakket gemaakt. Denk aan een onderdeel tv, denk aan tv ontvanger, denk aan opnemen etc.Normaal gesproken is de levertijd ca 2 weken. Alles wat u eerder krijgt is mooi meegenomen. 

Maar dat is toch 2 weken te lang. Zo'n "leverstraat" is toch, neem ik aan, geautomatiseerd en dus zou het samenstellen van dat pakket niet meer dan een paar seconden mogen duren.

We verwerken dagelijks duizenden transacties voor klanten op mijn werk die vele male complexer zijn dan deze, als ik daar aankom met 3 dagen heb ik morgen geen baan meer. 3 seconden is al niet eens acceptabel.


Nou blijkbaar weet je het allemaal beter. Rest mij niets meer dan je een fantastisch leven toe te wensen. 


Nou blijkbaar weet je het allemaal beter. Rest mij niets meer dan je een fantastisch leven toe te wensen. 

Wat voeg je nou eigenlijk toe aan dit topic. Hou gewoon je mond als je niet weet hoe het zit!


Vrijdag 10 februari zou T-mobile hier komen om de switch van KPN naar T-mobile te regelen. En inderdaad vrijdagmorgen had KPN het signaal al van de lijn gehaald. Toen de monteur hier in de middag kwam kreeg hij echter het internet niet werkend. Na veel gedoe bleek dat KPN een update moest installeren ergens.

 

Ik had geen zin om daar op te wachten (temeer omdat T-Mobile hoer ADSL ook nooit werkend gekregen heeft) dus T-Mobile geannuleerd en KPN gevraagd de verbinding te heractiveren. SIMPEL zou je zeggen.

 

Echter sindsdien is het een drama van loze beloftes van KPN. Nu 5 dagen later krijg ik nog steeds hetzelfde riedeltje bij de KPN helpdesk. "Alles staat goed in onze systemen, het signaal zou snel weer moeten werken..."

 

Maar het signaal gaat niet werken. Wanneer gaat KPN erkennen dat ze fout zitten en een monteur sturen. De helpdesk zegt dat niet toe. En verder kun je nergens terecht. Maar de incasso's zijn al wel weer gedaan…

 

Check gedaan bij T-mobile daar is alles opgezegd mijn abonnement bestaat daar niet meer en de lijn wordt niet geclaimd door hen.

 

Admin: dubbele topic samengevoegd, het is niet nodig om een tweede topic aan te maken over hetzelfde


Vrijdag 10 februari zou T-mobile hier komen om de switch van KPN naar T-mobile te regelen. En inderdaad vrijdagmorgen had KPN het signaal al van de lijn gehaald. Toen de monteur hier in de middag kwam kreeg hij echter het internet niet werkend. Na veel gedoe bleek dat KPN een update moest installeren ergens.

 

Ik had geen zin om daar op te wachten (temeer omdat T-Mobile hoer ADSL ook nooit werkend gekregen heeft) dus T-Mobile geannuleerd en KPN gevraagd de verbinding te heractiveren. SIMPEL zou je zeggen.

 

Echter sindsdien is het een drama van loze beloftes van KPN. Nu 5 dagen later krijg ik nog steeds hetzelfde riedeltje bij de KPN helpdesk. "Alles staat goed in onze systemen, het signaal zou snel weer moeten werken..."

 

Maar het signaal gaat niet werken. Wanneer gaat KPN erkennen dat ze fout zitten en een monteur sturen. De helpdesk zegt dat niet toe. En verder kun je nergens terecht. Maar de incasso's zijn al wel weer gedaan…

 

Check gedaan bij T-mobile daar is alles opgezegd mijn abonnement bestaat daar niet meer en de lijn wordt niet geclaimd door hen.

 

Admin: dubbele topic samengevoegd, het is niet nodig om een tweede topic aan te maken over hetzelfde

Dat was omdat de vraag op beantwoord stond, maar dat was nog niet :)


Hoi @NaudPB, welkom bij ons op het forum. De terugkeer naar ons gaat niet van harte begrijp ik! Ik weet niet wat er precies aan de hand is, op je forumprofiel staan geen gegevens waardoor ik er niets over kan zien.

Het actief maken van de verbinding is wel meer dan 1 druk op de knop zoals joep terecht al aangaf. Het kan zijn dat er daarnaast ook nog iets anders speelt, maar daar kunnen we zonder gegevens weinig over zeggen. 

Heb je hier al telefonisch contact over gehad met ons op 0800-0402? Via die weg kan dit het snelste bekeken worden, op het forum helpen klanten elkaar vooral en dit is zo te zien iets waar wij ook naar moeten kijken.

 

Dat was omdat de vraag op beantwoord stond, maar dat was nog niet :)

Daarvoor hoeft geen nieuw topic aangemaakt worden, dat gemarkeerde antwoord kunnen we ongedaan maken zoals je ziet 😉

En laten we ook allemaal aardig voor elkaar blijven. Ik snap dat het vervelend is, maar het is niet nodig om elkaar daarom aan te vallen.


Hoi @NaudPB, welkom bij ons op het forum. De terugkeer naar ons gaat niet van harte begrijp ik! Ik weet niet wat er precies aan de hand is, op je forumprofiel staan geen gegevens waardoor ik er niets over kan zien.

Het actief maken van de verbinding is wel meer dan 1 druk op de knop zoals joep terecht al aangaf. Het kan zijn dat er daarnaast ook nog iets anders speelt, maar daar kunnen we zonder gegevens weinig over zeggen. 

Heb je hier al telefonisch contact over gehad met ons op 0800-0402? Via die weg kan dit het snelste bekeken worden, op het forum helpen klanten elkaar vooral en dit is zo te zien iets waar wij ook naar moeten kijken.

 

Dat was omdat de vraag op beantwoord stond, maar dat was nog niet :)

Daarvoor hoeft geen nieuw topic aangemaakt worden, dat gemarkeerde antwoord kunnen we ongedaan maken zoals je ziet 😉

En laten we ook allemaal aardig voor elkaar blijven. Ik snap dat het vervelend is, maar het is niet nodig om elkaar daarom aan te vallen.

Hi Jasper, ik heb dagelijks met KPN aan de lijn gehangen. Ik krijg steeds te horen "Alles staat goed, T-Mobile moet de lijn vrijgeven, dus je moet wachten."

 

Feit is T-Mobile heeft de lijn vrijgegeven. Maar tijdens het eerste gesprek werd gezegd wacht 24 uur, het tweede gesprek 48 uur, dat werd enkele dagen en nu lees ik weken. En dat alles terwijl KPN dus geen enkel inzicht heeft (of wil geven) in haar processen en wanneer ik wel weer internet kan verwachten. Op deze manier had ik inderdaad beter op T-Mobile kunnen wachten. En ik moet zeggen dat ik er weer zwaar naar neig om daar klant te worden,. Die leveren ook geen service, maar zijn in ieder geval goedkoper.

 

PS; ik heb mijn gegevens geüpdatet in mijn profiel.


Dank je voor de gegevens @NaudPB, ik heb daarmee voor je gekeken wat ik kan zien. Zo te zien was het signaal wel door T-Mobile overgenomen waardoor ons oude abonnement gestopt was. Dat klopt met wat jij noemde. Er moet vanuit ons een nieuw signaal geleverd worden. Effectief moet er een geheel nieuw abonnement opgestart worden om het signaal te kunnen herstellen, welke geplaatst kan worden nadat de huidige opzegging helemaal is afgerond. Dat is op dit moment nog niet het geval, de beëindiging van het vorige abonnement blokkeert de aanvraag van een nieuwe nog. 

Weet je of T-Mobile ook had aangegeven om de overstapservice naar ons te annuleren? De opheffing staat er nog wel zonder aanrekening daarbij. Had je dat ook bij hen nagekeken?


Ja, ze hebben me verzeker dat ze alle opzegging verwerkt hebben. En dat er geen claim meer gelegd wordt op de overstap of het signaal.

 

Ik heb zelf bevestigingen van hen via e-mail dat alles is opgezegd.

 


Dat is duidelijk. Deze lijkt nog niet bij ons binnen. Ik zie die nog niet terug. Toch heb ik de Back Office gevraagd om er naar te kijken. Hopelijk kunnen zij de verbinding snel herstellen. Zij zullen binnen 3 werkdagen contact opnemen. Hoor graag weer van je als er contact is geweest. 


Geen reactie van KPN, ik ga opzeggen, dit is de meest waardeloze service ooit.


Ik zie de melding nog openstaan, Ik heb daar nog weer een opmerking bij gemaakt. Mijn collega gaat er nog naar kijken. Hopelijk snel reactie. 


Ja dank je maar ik heb al opgezegd met ingang van vorige week vrijdag. Onkunde of geen service, ik weet niet wat het is, maar in ieder geval heb ik T-mobile de opdracht gegeven het werkend te krijgen en die pakken het wel voortvarend op.


Ja dank je maar ik heb al opgezegd met ingang van vorige week vrijdag. Onkunde of geen service, ik weet niet wat het is, maar in ieder geval heb ik T-mobile de opdracht gegeven het werkend te krijgen en die pakken het wel voortvarend op.

dan gaat er choas erger…. T-mobile gaat ook weigeren ..je brengt T-mobile EN kpn in de war.. dan weigeren BEIDE providers voor jou… opzeeging is opzegging dan heb je een maandje geen internet. op jouw manier is er alles geblokkeerd. het heet deadlock.. je hebt beide providers opgezegd. dan kunnen ze niet elkaar doen voor jou. het loopt echt vast.

 

 


Ja dank je maar ik heb al opgezegd met ingang van vorige week vrijdag. Onkunde of geen service, ik weet niet wat het is, maar in ieder geval heb ik T-mobile de opdracht gegeven het werkend te krijgen en die pakken het wel voortvarend op.

dan gaat er choas erger…. T-mobile gaat ook weigeren ..je brengt T-mobile EN kpn in de war.. dan weigeren BEIDE providers voor jou… opzeeging is opzegging dan heb je een maandje geen internet. op jouw manier is er alles geblokkeerd. het heet deadlock.. je hebt beide providers opgezegd. dan kunnen ze niet elkaar doen voor jou. het loopt echt vast.

 

 

Prima, bel ik Ziggo wel.

 

Maar T-mobile heeft geen problemen hoor die hebben hier vanaf 1 maart gewoon weer verbinding gegarandeerd.


Ja dank je maar ik heb al opgezegd met ingang van vorige week vrijdag. Onkunde of geen service, ik weet niet wat het is, maar in ieder geval heb ik T-mobile de opdracht gegeven het werkend te krijgen en die pakken het wel voortvarend op.

dan gaat er choas erger…. T-mobile gaat ook weigeren ..je brengt T-mobile EN kpn in de war.. dan weigeren BEIDE providers voor jou… opzeeging is opzegging dan heb je een maandje geen internet. op jouw manier is er alles geblokkeerd. het heet deadlock.. je hebt beide providers opgezegd. dan kunnen ze niet elkaar doen voor jou. het loopt echt vast.

 

 

Prima, bel ik Ziggo wel.

 

Maar T-mobile heeft geen problemen hoor die hebben hier vanaf 1 maart gewoon weer verbinding gegarandeerd.

doe maar met ziggo.  1 maart is belofte van t-mobile. we hebben niet goede ervaringen bij overschakelen. omdat je hebt al opgezegd dan moet t-mobile al vrijgeven aan kpn en weer terug het gaat niet meer. het is adminstratief. dus neem maar ziggo voor een jaartje. het kost veel meer werk voor t-mobile en kpn. dus ze zijn zat van jouw gedrag.

 


Ja dank je maar ik heb al opgezegd met ingang van vorige week vrijdag. Onkunde of geen service, ik weet niet wat het is, maar in ieder geval heb ik T-mobile de opdracht gegeven het werkend te krijgen en die pakken het wel voortvarend op.

dan gaat er choas erger…. T-mobile gaat ook weigeren ..je brengt T-mobile EN kpn in de war.. dan weigeren BEIDE providers voor jou… opzeeging is opzegging dan heb je een maandje geen internet. op jouw manier is er alles geblokkeerd. het heet deadlock.. je hebt beide providers opgezegd. dan kunnen ze niet elkaar doen voor jou. het loopt echt vast.

 

 

Prima, bel ik Ziggo wel.

 

Maar T-mobile heeft geen problemen hoor die hebben hier vanaf 1 maart gewoon weer verbinding gegarandeerd.

doe maar met ziggo.  1 maart is belofte van t-mobile. we hebben niet goede ervaringen bij overschakelen. omdat je hebt al opgezegd dan moet t-mobile al vrijgeven aan kpn en weer terug het gaat niet meer. het is adminstratief. dus neem maar ziggo voor een jaartje. het kost veel meer werk voor t-mobile en kpn. dus ze zijn zat van jouw gedrag.

 

Nogmaals ik heb geen problemen gehoord van T-mobile, ze hebben zelf vooraf de update die nodig was om het werkend te krijgen in de eerste plaats al uitgevoerd. Het is KPN die faalt niet T-mobile. De reden waarom het in eerste instantie niet werkte was omdat KPN de wijkcentrale niet up to date had. Was niet de fout van T-Mobile.


Ja dank je maar ik heb al opgezegd met ingang van vorige week vrijdag. Onkunde of geen service, ik weet niet wat het is, maar in ieder geval heb ik T-mobile de opdracht gegeven het werkend te krijgen en die pakken het wel voortvarend op.

dan gaat er choas erger…. T-mobile gaat ook weigeren ..je brengt T-mobile EN kpn in de war.. dan weigeren BEIDE providers voor jou… opzeeging is opzegging dan heb je een maandje geen internet. op jouw manier is er alles geblokkeerd. het heet deadlock.. je hebt beide providers opgezegd. dan kunnen ze niet elkaar doen voor jou. het loopt echt vast.

 

 

Prima, bel ik Ziggo wel.

 

Maar T-mobile heeft geen problemen hoor die hebben hier vanaf 1 maart gewoon weer verbinding gegarandeerd.

doe maar met ziggo.  1 maart is belofte van t-mobile. we hebben niet goede ervaringen bij overschakelen. omdat je hebt al opgezegd dan moet t-mobile al vrijgeven aan kpn en weer terug het gaat niet meer. het is adminstratief. dus neem maar ziggo voor een jaartje. het kost veel meer werk voor t-mobile en kpn. dus ze zijn zat van jouw gedrag.

 

Nogmaals ik heb geen problemen gehoord van T-mobile, ze hebben zelf vooraf de update die nodig was om het werkend te krijgen in de eerste plaats al uitgevoerd. Het is KPN die faalt niet T-mobile. De reden waarom het in eerste instantie niet werkte was omdat KPN de wijkcentrale niet up to date had. Was niet de fout van T-Mobile.

t-mobile had ook fout bij werking dus we hebben meegemaakt dat t-mobile ook fouten bij wijkcentrales hebben. het duurt nog langer… dus als je heeft opgezegd bij t-mobile dan is er nog meer fouten komen. dan geven ze lijn vrij. Daardoor kunnen ze jouw aansluiting niet meer gebruiken. jouw aansluitng is weer in bezit van kpn. dus daardoor is er probleem juist groter. dan heb je fout groter gemaakt.


Ja dank je maar ik heb al opgezegd met ingang van vorige week vrijdag. Onkunde of geen service, ik weet niet wat het is, maar in ieder geval heb ik T-mobile de opdracht gegeven het werkend te krijgen en die pakken het wel voortvarend op.

dan gaat er choas erger…. T-mobile gaat ook weigeren ..je brengt T-mobile EN kpn in de war.. dan weigeren BEIDE providers voor jou… opzeeging is opzegging dan heb je een maandje geen internet. op jouw manier is er alles geblokkeerd. het heet deadlock.. je hebt beide providers opgezegd. dan kunnen ze niet elkaar doen voor jou. het loopt echt vast.

 

 

Prima, bel ik Ziggo wel.

 

Maar T-mobile heeft geen problemen hoor die hebben hier vanaf 1 maart gewoon weer verbinding gegarandeerd.

doe maar met ziggo.  1 maart is belofte van t-mobile. we hebben niet goede ervaringen bij overschakelen. omdat je hebt al opgezegd dan moet t-mobile al vrijgeven aan kpn en weer terug het gaat niet meer. het is adminstratief. dus neem maar ziggo voor een jaartje. het kost veel meer werk voor t-mobile en kpn. dus ze zijn zat van jouw gedrag.

 

Nogmaals ik heb geen problemen gehoord van T-mobile, ze hebben zelf vooraf de update die nodig was om het werkend te krijgen in de eerste plaats al uitgevoerd. Het is KPN die faalt niet T-mobile. De reden waarom het in eerste instantie niet werkte was omdat KPN de wijkcentrale niet up to date had. Was niet de fout van T-Mobile.

t-mobile had ook fout bij werking dus we hebben meegemaakt dat t-mobile ook fouten bij wijkcentrales hebben. het duurt nog langer… dus als je heeft opgezegd bij t-mobile dan is er nog meer fouten komen. dan geven ze lijn vrij. Daardoor kunnen ze jouw aansluiting niet meer gebruiken. jouw aansluitng is weer in bezit van kpn. dus daardoor is er probleem juist groter. dan heb je fout groter gemaakt.

Prima Edward, wat jij wil kerel!


dan is er altijd tussenoplossing gevonden. je hebt teveel snel behandeld zonder overleggen. het is jouw fout. daardoor kunnen t-mobile en kpn niet elkaar goed afstammen. t-mobile heeft soms fouten gemaakt bij overstap. ze hadden ook niet goed gecontroleerd of een apparatuur al aanwezig is. daar heb ik met iemand geholpen. het zijn soms vaak uitgesteld door t-mobile als kpn nog niet goed kan oplossen. dan is er gebeurd: een tot twee maanden zonder internet. uiteindelijk heeft kpn een noodvoorziening geregeld: usbpen via 4G als noodoplossing.

Â