Skip to main content

Dankzij een niet verwerkte annulering bij Ziggo, is afgelopen dinsdag mijn internetverbinding afgesloten door KPN, omdat Ziggo niet heeft doorgegeven dat de overstap niet door ging.

Telefonisch al contact gehad met KPN en ik word gezien als nieuwe klant, dus nieuwe bestelling en apperatuur…

Mij is beloofd dat ik vrijdag 3 maart alles binnen zou krijgen en weer internet heb. Als ik echter mijn bestelstatus bekijk, krijg ik een foutmelding. Ik begin inmiddels zenuwachtig te worden of alles wel zoals beloofd gaat lopen.

Behalve een email met het contract en opleverdatum (3 maart) heb ik niks meer gehad. 
 

Kan iemand meekijken? Mijn profiel is aangevuld met mijn gegevens.

 

Overigens staat alle kpn apperatuur zoals de experiabox en itv kastje gewoon aangesloten nog. Het glas lampje op het NT kastje brandt echter niet.

Lijkt me gewoon een handeling in de computer om de verbinding weer te activeren toch? Of lopen er om 20.00u savonds (toen ik werd afgesloten) monteurs aansluitingen te ontkoppelen en moet ik weer fysiek worden ingeplugd?


Hi @Jellybeanz! Dat klinkt als een vervelende situatie. In dit geval is het beter als het contact via de klantenservice gaat. Bel hiervoor 0800-0402.

Als je er via die weg niet uitkomt, laat het dan hier weten. 


@Bram_ 

Ben er inmiddels via dat nummer uitgekomen en had na het belletje i.i.g. weer signaal.

Vandaag de nieuwe spullen aangesloten, echter blijft mijn snelheid (bekabeld) hangen op 100mbit ipv 200mbit. Het ethernetlampje op het NT-kastje brand ook oranje. Qua bekabeling heb ik niks veranderd, moet er aan jullie kant nog iets doorgevoerd worden om weer 200 mbit binnen te krijgen?

 


Hallo @Jellybeanz een oranje lampje betekent in de regel een 100Mbit/s-verbindig.

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan weer, herstart daarna de modem/router weer eens. Nu groen licht en de beoorgde snelheid, zo ja opgelost, zo nee even bellen met 0800 0402.

 


Misschien handig voor mensen die dit in de toekomst lezen:

Bij het installatiepakket zat een zwart NT glasvezelkastje die identiek was aan het exemplaar dat bij mij al geïnstalleerd was (omdat ik al een abonnement had). Op de doos staat dat vervangen NIET nodig is als er reeds als een identiek kastje hangt.

Toch maar eigenwijs geweest en het nieuwe kastje erop geklikt en jawel hoor: 3 groene lampjes en weer 200mbit i.p.v. de geknepen 100 mbit.

Vermoedelijk maakte het oude kastje geen goede verbinding (meer) met het witte kastje waar de glasvezelkabel binnenkomt. Erg vreemd in ieder geval. 

Via het 0800-nummer konden ze me helaas niet verder helpen dan het resetten van het modem en glaskastje en heb toch wel een uur aan de lijn gehangen, nadat deze verbroken werd toen ik naar de netwerkafdeling werd verbonden…

Wellicht dus een tip voor de helpdeskmedewerkers: laat men het NT kastje even opnieuw eraf en erop klikken….


@Jellybeanz heel erg bedankt voor de update. Ik ga deze even delen aan onze kant en kijken wat we met dit signaal kunnen. Ik heb het in ieder geval als beste antwoord gemarkeerd.