Skip to main content

Ik ben op september 2022 verhuisd naar een nieuwbouw woning, er is nog geen glasvezel en KNP is hiermee bezig. elke keer wordt een datum doorgegeven van aanzetten glasvezel en daarna weer verschoven, ik begrijp dat dat niet in handen is van KPN en dat jullie afhankelijk zijn van aannemers maar probeer tenminste iets waardoor klanten fatsoenlijk internet blijven hebben en niet gaan overstappen. ik maar op dit moment gebruik van noodpakket dat elke week opgewaardeerd dient te worden met 100GB, geen ÉÉN keer in het mij gelukt om he op te waarderen in 1 keer, ik moet altijd een paar keer bellen en wachten en dan weer bellen tot dat ik iemand van klantenservice tref die hier verstand van heeft. dat betekent voor mij dus ook een paar dagen zonder internet en tv in huis blijven... BELACHTELIJK EN SUPER IRRITANT. Ik zit nu weer sinds vorige week woensdag zonder internet en mij wordt elke dag als ik bel dat de bundel binnen 24 uur opgewaardeerd zal worden "nog steeds niets". ben wel blij dat ik hier niet hoef te betalen en dat de facturen gecrediteerd werden maar ik wel best wel betalen als ik fatsoenlijk wifi in huis kan hebben!! nu loopt mijn contract volgende maand, ik heb al glasvezelf van Ziggo en wil graag en z.s.m. overstappen want ik ben helemaal klaar met KPN!!! mag en kan dan of moet ik echt wachten tot mijn contract afgelopen is?

Volgens mij moet je op kunnen zeggen, de opzegtermijn gaat pas in als de dienst geleverd is, bij jou is de dienst duidelijk niet geleverd. Dus ik zou bellen en opzeggen. Maar zeker vast laten leggen dat je hebt opgezegd voordat de dienst geleverd is en daarmee nog 14 dagen opzegtermijn hebt.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd#:~:text=De%20bedenktijd%20stopt%2014%20dagen,om%20het%20af%20te%20nemen.

 

Er zijn uitspraken van acm en geschillencommissie die dit ondersteunen. Succes.


Dan ga ik zeker overstappen! 
ik heb net gebeld en gevraagd en hoorde dat het niet mogelijk is pas na afloop contract.

 

Wil je voor nu die 100 GB bundel erop zetten?


Ik werk niet voor kpn, laat dat even duidelijk zijn :-)

Redenen genoeg om op te zeggen, moet voet bij stuk houden bij de afdeling opzeggingen:

Uit de algemene KPN voorwaarden:

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven

    veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt

    opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-

    nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst,

    zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

Als je nog geen internet verbinding geleverd hebt gekregen, (en dat blijkt want je facturen zijn gecrediteerd) dan zou je nu direct een klacht moeten indienen:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm

En tevens een klacht bij de ACM:

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer


Hey @Issa2022, welkom! Ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent als je het al meer dan een half jaar met een noodpakket moet doen. Heel rechtlijnig moet je inderdaad je contract afwachten. Het is namelijk niet KPN de provider die in deze de verplichtingen niet nakomt. Het is KPN Netwerk waar dit ligt. Zij beheren de fysieke infrastructuur en leggen het netwerk aan.

 

Als je contract volgende maand afloopt, dan kun je sowieso nu een opzegging laten invoeren. Deze zal dan ingaan per je einde contractsdatum, of 1 maand na de datum dat jij contact opneemt, net wat het verste weg is.

Dit opzeggen kan niet via het forum. Ik raad je dan toch aan om te bellen met ons. Dit kan via het gratis nummer 0800-0402. Geef aan dat je wilt opzeggen. Dan kom je direct bij de juiste afdeling uit. En dat is ook de afdeling waar je in gesprek kunt gaan om te kijken of je wel eerder kunt opzeggen. Garanties daarover kan ik echter niet geven.


Sorry, maar dat is de grootste bullshit die ik in lange tijd gezien heb. 

Wij klanten hebben helemaal geen contract met kpn netwerk! Wij hebben de onderaannemer niet uitgekozen.

We hebben een contract met KPN, dat niet levert. Lees je eigen voorwaarden (die staan hierboven), en/of de uitspraken van geschillencommissie en acm. 

Nog afgezien van het feit dat je opzegtermijn van 14 dagen pas ingaat als de dienst is opgeleverd. 

 

Lees ook uitspraak ACM:

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen-en-diensten/glasvezel-contract-afgesloten

Met name de zin over niet op tijd opleveren.

 

@Erik_  En zelfs als dit wettelijk zou mogen, dan nog is het een van de meest klantonvriendelijke zaken die je kunt doen: een klant tegen zijn zin, zonder dienst te leveren aan zijn contract houden. Ik zou me schamen, zo’n klant zie je toch nooit meer terug?