Skip to main content

Goedemiddag,

Op 14 oktober heb ik besloten om per 2 december over te stappen naar Ziggo (einddatum contract KPN 01-12-2022). Ziggo geeft aan geen dag zonder diensten te hoeven zitten want KPN levert door totdat Ziggo daadwerkelijk geïnstalleerd is. Ziggo heeft het abonnement bij KPN opgezegd en regelen dus alles met KPN.

Vandaag inmiddels 2 KPN medewerkers gesproken die mij verschillende verhalen vertellen. Medewerker 1 geeft aan: einddatum KPN is 30-11 (waarom niet 1-12 zoals ik in MijnKPN zie?) dus daarna geen Internet en TV meer via KPN. Andere medewerker geeft aan: Internet en TV lopen door totdat Ziggo is geïnstalleerd, maximaal 14 dagen.

Wat is juist? Ik wil graag voorkomen dat ik straks meerdere dagen zonder Internet en TV zit.

Alvast bedankt.

Mvg, 

Wilco

U heeft overstappen geregeld via de overstapservice, dat houd in wanneer de ene provider stopt met doorgifte, de andere provider start met de doorgifte, oftewel daar is juist de overstapservice voor bedoelt.😉


Hoi, 


Bedankt voor je reactie. Misschien snap ik het niet helemaal maar als KPN 30-11 stopt met leveren en Ziggo begint pas op 2-12… Wie gaat er dan die overbrugging doen?

 

Kan ik jouw uitleg ook lezen als; wanneer de ene provider start met doorgifte (Ziggo), dan pas stopt de andere provider (KPN). Dat is de juiste volgorde, toch?


(….)

Kan ik jouw uitleg ook lezen als; wanneer de ene provider start met doorgifte (Ziggo), dan pas stopt de andere provider (KPN). Dat is de juiste volgorde, toch?

Dat is inderdaad de juiste volgorde @WilcoSchoonderbeek . De overstapservice van de nieuwe provider (Ziggo) geeft door aan de oude provider wanneer de verbinding actief is. Op dat moment stopt de oude provider (KPN in dit geval) zijn doorgifte. De nieuwe provider stuurt dit proces.


Dank voor de reacties, ik weet voldoende!