Skip to main content

Bij de overstap van Odido naar KPN dient de glasvezel MC/NTU van Odido vervangen te worden door eenĀ  type die KPN gebruikt, zie blz. 5 van boekje Modem KPN Box 12. Odido wil hun MC/NTU ook terug, hoe is het dan geregeld neemt de KPN monteur die bij een nieuw abonnement dan mee en plaatst die ook tijdens het installeren van het modem en tv box . In mijn intussen al geleverde KPN doos met modem en tv box zit die er niet in.

Van Odido krijg je richtlijnen omtrent het retoursturen van welke apparatuur en van KPN krijg je een DHZ/DIY-pakket of een gratis monteur @CitroentjeĀ 


Ik neem aan dat je bedoeld met DHZ/DIY pakket de doos van KPN bij aanvang van een abonnement. Daar zit dus de MC/NTU niet bij. Daarom mijn vraag neemt de KPN monteur die uit voorzorg altijd al mee in zijn busje, ik kan me voorstellen dat wanneer er dus geen MC/NTU aanwezig is in de woning dat de monteur anders onverrichte zaken naar het volgende adres kan gaan. Bij mijn weten als je nog nooit een glasvezel abo hebt gehad dat er in de woning alleen maar ftu (grondplaat met sc/pc connector , pigtail) aanwezig is.


Een KPN-monteurĀ  heeft altijd de benodigde spullen voor jouw wijk/regioĀ in de bus liggen @CitroentjeĀ 


Dank voor je antwoord Nomen,

Dan nog een andere vraag , hier is nog geplaatst een FTU merk Bremi is al gedateerd ik denk rond 2002. Daarop schuif je niet zomaar een moderne NTU op, een Genexis bijv.Ā  past hier niet op. Dat wordt dus knutselen. T-Mobile plaatste hier een eigen MC/NTU bij wat lijkt op een TP-Link MC220 met een fiber patch kabel met SC connector. Op zich een nette oplossing, alleen wat kwetsbaarder, dus oppassen met het losse kabeltje. Dus ben benieuwd hoe het er nu uit gaat zien.


Voor een goede uitleg glasvezeltechniek hier als het mag een link:

https://community.freedom.nl/terminologie-rondom-glasvezel/2287


Oeps, er hoort in de link nog t/ te staan achter freedom.nl/


Hoi @Citroentje, als er een monteur komt zal deze de NT meenemen inderdaad.

In onze Kennisbank hebben wij ook artikelen over de aanleg van glasvezel en wat de installatiemonteur doet:

Ā