Skip to main content

Hallo,

 

Sinds de overname van kpn op telfort ben ik zeer ontevreden over mijn internet kwaliteit.

Met telfort heb ik zelden (tot nooit) problemen gehad met mijn internet en sinds dat kpn het overgenomen heeft heb ik al weken last van erg slecht internet. Kan iemand mij hier mee helpen? Alle tips over: wifi verbeteren etc hoef ik niet te horen want in het verleden heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Naar mijn idee is het probleem KPN… Iemand die mij hier het tegendeel kan bewijzen/hiermee helpen?

 

Met vriendelijke groet,

Robert

Hallo @Robert Roovers , de migratie van TFT naar KPN heeft niets met jouw problemen te maken, dat was puur administratief.

Heb je een glas- of koperverbinding? Welk merk en type modem? Modem al eens een fabrieksreset gegeven?


Het is wifi dus dat je hier in het verleden geen problemen mee hebt gehad, zegt helemaal niks. Verder is er technisch gezien niks veranderd, enkel administratief. Ik zou eens bezig gaan met de kpn wifi manager (www.kpn.com/wifimanager).


Zoals hierboven al gezegd de overgang van Telfort naar KPN is voorlopig puur administratief. Tenzij je zelf bent overgestapt naar een KPN Hussel abonnement.

Heb je je forumprofiel aangevuld met je gegevens? Dan kan een webcare medewerker direct jouw gegevens erbij pakken en jouw verbinding vanuit de kant van KPN doormeten.
Wat voor problemen ervaar je?
Heb je glas of koper?
Welke abonnement heb je?
Welke snelheid meet je bedraad? en welke snelheid haal je via wifi?


Verder is het een veelvoorkomend misverstand de afgelopen maanden dat KPN Telfort recent heeft overgenomen :wink:
KPN heeft Telfort in 2005 gekocht. Daarna bleef Telfort als apart merk bestaan maar was al 100% eigendom van KPN.
Het netwerk waar Telfort gebruik van maakte voor zowel mobiel als vaste diensten is dan ook exact hetzelfde netwerk als waar KPN gebruik van maakt.
Maar dit geheel terzijde.


Ik heb zojuist een bijna identiek verhaal gepost : https://forum.kpn.com/internet-9/wegvallende-verbinding-na-migratie-van-tft-naar-kpn-516144

Ik weet niet of de oorzaak bij de overstap naar KPN of de overstap naar routed IPTV die enkele dagen daarvoor gebeurd is ligt. In ieder geval heb ik mijn Synology router opnieuw door de Experiabox moeten vervangen en heb sindsdien regelmatig enkele seconden wegvallende verbinding. Zowel bedraad, wifi als TV.

Monteur heeft ondertussen het glasvezel modem vervangen maar dat helpt niet.

Ik meet bedraad 95 Mbps down en 120 Mbps up, perfect gelijk aan wat het altijd al was met een 100/100 verbinding. Ping naar de wijkcentrale is ~400 ms, prima echter die loopt soms op tot 20 sec of zelfs 100 sec. Op die momenten is er geen werkende verbinding meer, noch internet noch TV.

 

Groeten, koen


Welkom op het forum @Robert Roovers, zoals je al ziet aan de reacties van de anderen zijn er nog wat vragen over je verbinding en de situatie. Zou je die allemaal kunnen beantwoorden? Dan kunnen we met je meedenken en meekijken.

Koen, jouw situatie is anders als ik je goed begrijp. Je reactie is zo te zien afgesplitst naar een eigen topic, jouw situatie zal daar verder bekeken worden. Dit topic is de vraag van Robert.