Skip to main content

Ik had gehoopt dat ik deze post niet had hoeven plaatsen en dat de overstap vlekkeloos zou verlopen.. Helaas is het een groot drama en begin ik al spijt te krijgen van de overstap. Overstapservice aangevraagd om vervolgens alsnog zelf de boel op te kunnen zeggen bij Solcon. Gisteren 10-04 zou de overgang worden afgerond en ik zit nu volledig zonder internet/tv. Daarnaast nog heel de dag bezig geweest via telefoon/chat/Twitter om informatie en hulp te krijgen om mijn verbinding werkend te krijgen. Er moet een monteur worden aangestuurd die pas op 22 april langs kan komen. Ik zal niet de enige zijn in dit land die van de werkgever verplicht moet thuiswerken en zit nu ruim een week zonder internet, tv en telefoon. 
 

Apparatuur is aangesloten zoals beschreven in de “plug&play” kaart en het glasvezelpunt is van Genexis. Alles is stroomloos gemaakt voor meerdere minuten. Na aansluiten en opstarten zie ik in de Experiabox dat ik geen connectiviteit met internet/KPN.

Gaat wel vaak mis bij glasvezel de laatste tijd, de monteur had al op de dag van overzetting moeten komen, hij moet namelijk de verbinding in de PoP overzetten, zonder geen verbinding.

KPN, waar zijn jullie mee bezig, smoesje corona kennen we wel, maar dit moet nu eens gefikst gaan worden, ging bij mij in oktober ook al mis en nu 6/7 maanden later speelt dit nog steeds.

Tip @Brandon93 Bel met 0800 0402 en zorg dat ze het hogerop spelen, of zeg de boel op en pak een andere provider, zo was het bij mij ineens mogelijk om na 3 dagen de monteur te krijgen, anders was ik nu geen KPN klant geweest en ook nooit meer geworden, ik ben nogal van afspraak is afspraak.

 

Admin: telefoonnummer aangepast


Dankjewel @Doornekamp33 , is inderdaad een overgang van glasvezel naar glasvezel. Gisteren is tevens al aangegeven dat ze tekort schoten in de communicatie maar dit is wel heel erg zuur en teleurstellend. 


Beter bellen met het juiste nummer 0800-0402 , dat is gratis


Zojuist gebeld, was weinig mogelijk mede door het weekend waarschijnlijk. Zal morgen nogmaals proberen om contact te leggen..


Hoi @Brandon93, ik zie het contact inderdaad. Ik zie ook dat de overstapservice is mislukt. 😞 Allemaal erg balen zeker nu de plandatum de 22e is. Deze kan ik ook niet naar voren halen zie ik. :(


Bedankt voor je bericht @Bart_Z , zit de komende dagen zonder internet en twijfel of ik überhaupt nog wel door wil gaan met KPN. Zoals ik begrijp van @Doornekamp33 is het niet de eerste keer dat dit klanten overkomt. Notabene op 10 maart nog contact gehad om de overgangsdatum door te geven aan KPN en zelfs toen nog gevraagd of er nog een monteur nodig was. “Nee er is geen monteur nodig” ik had beter moeten weten, zeker als ik wekelijks al in contact sta met de zakelijke afdeling voor mijn eigen werk. Het is een zooitje zowel zakelijk als voor consumenten. Gisteren nog enigszins coulant omdat mijn internet verbinding van Solcon het nog deed. Nu is het afgesloten en zit ik met lege handen en kan ik allerlei zaken gaan lopen regelen om komende week te kunnen werken..


@Brandon93 Ik neem het topic even over van mijn collega. Ik kan mij voorstellen dat dit zeker in deze periode erg lastig is. 

Ik zie dat ik in dit geval de mogelijkheid heb om een noodpakket te versturen. Dit is een mifi router met een simkaart waarmee je dan kunt internetten. Hier zit 50GB data bij, mocht dit opraken dan kunnen wij dit aanvullen. 

Ook kan ik er een Digitenne ontvanger bij doen, zodat er toch tv gekeken kan worden. 

Kun je mij laten weten of je hier gebruik van wil maken? 


@Rutger_ dit zou in ieder geval een uitkomst bieden voor de komende week. Heb je nog aanvullende gegevens nodig om dit op te sturen?


@Brandon93 Nee hoor, de reeds ingevulde gegevens zijn voldoende. 

Ik heb het noodpakket besteld, deze ligt morgen na 15:00 klaar bij servicepunt: Hoogblokland-Dorpsweg. Vergeet bij het afhalen niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen!


Dankjewel @Rutger_ hopelijk kan ik hiermee de komende dagen overbruggen.


Beter bellen met het juiste nummer 0800-0402 , dat is gratis


Gelukkig aangepast door de admin, tikfoutje ergens gemaakt, excusses daarvoor @Brandon93  Gelukkig heb je het goede nummer gebeld.


Hoi @Brandon93, ik zie het contact inderdaad. Ik zie ook dat de overstapservice is mislukt. 😞 Allemaal erg balen zeker nu de plandatum de 22e is. Deze kan ik ook niet naar voren halen zie ik. :(

Maar als de overstapservice mislukt is, hoe kan het dan dat er maar liefst 11 dagen overheen gaan alvorens KPN die fout gaat herstellen. Hoe kan KPN dat laten gebeuren wetende dat in deze vervelende tijd de meeste mensen sterk afhankelijk zijn van Internet.

Ik vind dit eigenlijk onacceptabel. Als je een fout maakt dan zorg je er voor die die fout zo snel mogelijk hersteld wordt.


Wat de meeste frustratie bij mij opwekt is dat er op 10 maart nog word gezegd dat er geen monteur nodig is en nu blijkt dat achteraf wel nodig te zijn.. Bij problemen met het opzeggen bij Solcon van de opzegservice werd er netjes gecommuniceerd dat men tegen problemen aanliep. Maar uiteindelijk is er toch iemand in het proces die inziet dat er tóch een monteur nodig is? Waarom word er eerst A gezegd en vervolgens is het toch B en waarom is dit niet gecommuniceerd via telefoon of email? 


Ik euhm... vindt het een beetje gevaarlijk om hier iets over te zeggen…

Maar ... als @Brandon93 niet zelf bij solcon had opgezegd ... dan had er misschien nog gewoon verbinding geweest van Solcon tot de 22e. Of is dat een verkeerde inschatting? 


@Nick83 Als ik niks had opgezegd had ik inderdaad nog verbinding gehad maar dan zou ik ook nog steeds bij Solcon zitten. Ik heb op advies van de overstapservice een opzegdatum doorgegeven en dat was 10 april, dit heb ik ook doorgegeven op 10 maart toen mij ook verteld werd dat er geen monteur nodig zou zijn. 


Ondertussen 4g router opgehaald en in de ochtend aangesloten om te kunnen werken. Dank hiervoor naar @Rutger_ voor het regelen van een tussentijdse oplossing. 

Tijdens meetings via Teams en dergelijken krijg ik al veelvuldig te horen dat ik slecht verstaanbaar ben, uit voorzorg ook webcam & vpn uitgezet zodat ik minder intensief data verbruik tijdens meetings maar zonder effect. Gelukkig staat heel de agenda deze week vol met afspraken en netwerkchanges die uitgevoerd moeten worden in overleg met collega's of externe partijen… 

Uit frustratie de telefoon maar weer opgepakt en wederom te horen gekregen dat er niks gedaan kan worden met het herplannen van een monteur. 


@Brandon93 Ik kan mij zeker voorstellen dat dit niet de optimale oplossing is. Ik heb uiteraard ook nog voor je gekeken maar heb echt geen mogelijkheid om de monteur naar voren te halen. 

Voor wat betreft de 4G router zou het wellicht nog iets kunnen helpen om deze zo dicht mogelijk bij een raam te zetten, locatie kan in sommige gevallen een groot verschil maken in stabiliteit. 


@Rutger_ mijn werkkamer is op zolder waarbij ik de 4g router in het raamkozijn heb gezet voor de beste ontvangst dus daar valt niet veel meer aan te doen qua signaalsterkte. Heb momenteel een verzoek uitstaan voor morgen om terug gebeld te worden, ik wacht dat af maar verwacht er niet al te veel van.