Skip to main content

Ik ben overgestapt van Solcon naar KPN en sinds 7-7 is de aansluiting actief. Over een een aantal zaken ben ik zeer ontevreden, en dat is een understatement.

In de eerste plaats: ik ben overgestapt n.a.v. een aanbieding aan de deur. Deze hield behalve een korting gedurende het 1e jaar ook een gratis installatie door de monteur in. Tijdens het bestelproces bleek van die monteur niets meer terug te vinden te zijn, maar goed, die installatie stelt niet veel voor, dat heb ik geaccepteerd en het zelf gedaan.

Echter: Solcon had al aangegeven dat naast het terugsturen van de router, ook de Genexis geretourneerd moet worden. Dus had in het installatiepakket ook een nieuwe Genexis moeten zitten. Niet dus.

Ruim voor de installatie, toen ik net het pakket had ontvangen en zag dat de Genexis ontbrak heb ik op 1-7 contact opgenomen met 0800 0402. De dame aan de lijn suggereerde dat 7-7 wellicht toch de monteur aan de deur staat met de Genexis, en dat wellicht de reden was dat ik alleen de KPN Box gekregen heb. Volgens haar wordt er ook nooit een Genexis verstuurd, dat komt altijd de monteur aansluiten. Dus moest ik dat maar afwachten, en anders 7-7 nog maar even bellen. Zij kon sowieso verder niets uit de bestelling afleiden. Ik vond het maar een vreemd antwoord.

Op 7-7 uiteraard geen monteur maar ik heb de KPN Box op de Genexis van Solcon aangesloten. Natuurlijk voor de 2e keer gebeld. Antwoord: de Genexis hoeft er normaal niet af, Solcon moest die dus niet terugvragen. En de Genexis wordt nooit naar klanten verstuurd. Maar bel morgen terug, dan kan de afdeling backoffice misschien meer doen.

‘Morgen’ betekent voor de 3e keer op 8-7 voor hetzelfde onderwerp bellen: de Genexis. De backoffice medewerker beloofde mij de Genexis op te sturen (bleek kennelijk gewoon wel te kunnen). Die is ook makkelijk aan te sluiten had ik al gezien, dus ook hier hoef ik geen monteur voor te hebben.

Het pakket komt vandaag, 11-7, aan. Maar wat een klein pakket.. er blijkt enkel een adapter voor een Genexis in te zitten, maar dat vroeg ik niet. De Genexis zelf ontbreekt dus.

Ik geef het op. Kennelijk weet er niemand hoe zit zit, het is zinloos nog meer tijd aan dit dramatische bedrijf te spenderen waar de klant duidelijk geen koning is. Ik voel me ook erg in de zeik genomen met zo'n incompetente klantenservice die je steeds zinloos terug laat bellen.

Sinds 1-7 klant en dan al zo'n slechte ervaring. Ik heb de gespreksduur naar 0800 0402 in mijn telefoon opgezocht, incl. lange wachttijden omdat er vaak met een andere afdeling overlegd moest worden. Wat ik tot nu toe gespendeerd heb aan dit drama:
1-7: 38 minuten (‘misschien komt de monteur', ‘wacht maar af’)

7-7: 22 minuten (‘nieuwe Genexis niet nodig, Solcon moet die niet terug vragen, wordt niet verstuurd, bel morgen terug’)

8-7: 10 minuten (‘geen probleem, ik stuur de Genexis’)

Ik heb meer te doen dan zinloze gesprekken te voeren.

Mocht iemand nog een tip hebben dan houd ik mij aanbevolen, maar ik heb voor nu geen andere keus dan Solcon te vragen om af te zien van het retourneren van de Genexis en ze alleen de Fritzbox terug te sturen.

 

Aangezien er door KPN geen enkele reactie via dit forum is gekomen (kennelijk leest men dit niet), toch nog maar even een nieuwe poging gedaan. Gisteren, 12-7 dus toch maar even gebeld. Door Danny Mulder beloofd dat nu echt het goede pakket wordt verzonden.

Ik heb het net ontvangen, maar het is NOG STEEDS GEEN GENEXIS!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb gewoon een modem ontvangen, dus de Box 12 😡😡😡😡.

HOE KOM IK VAN DEZE DEBIELE SITUATIE AF????


Om e.e.a. te bespoedigen, is het verstandig even je KPN Forum Profiel in te vullen @CH1966. Als een moderator nu zou reageren zou deze het zelfde vragen wat e.e.a. weer vertraagt. Door je gegevens in te vullen kunnen ze n.l. direct nakijken wat er speelt en daarop reageren.

Hou er overigens rekening mee dat een reactie via het forum vaak wat langer op zich laat wachten, voor dringende zaken is het sowieso dus altijd verstandiger om telefonisch contact op te nemen.


@CH1966 het forum is geen chat, reacties en vragen worden op volgorde binnenkomst aangepakt.

Het kan dus enkele dagen duren voor je vraag wordt opgepakt 


Thnx voor de info @Roos79 en @GerritS76. Ik hoopte dat het op deze manier wat sneller zou werken, mijn ervaring met bellen tot nu toe is erg lang in de wacht staan.
Heb in ieder geval mijn profiel ingevuld, ff afwachten maar verder.
 


Kan je niet via KPN.com/installatiemonteur zelfstandig een monteur inboeken? Monteurs hebben altijd het juiste glasvezelkastje op voorraad.


@Ik_Combineer Dat zou een optie zijn inderdaad. Maar wel triest dat er dan een monteur naar mij toe moet komen terwijl het een kwestie is van de Genexis op de witte aansluitdoos schuiven en vastklikken. Bovendien hoeft dat eigenlijk ook niet want ik kan ook die van Solcon laten zitten en die van KPN naar Solcon sturen, want ze zijn identiek.
Maar goed, met een monteur aan de deur heb ik wel eindelijk wat ik hebben moet inderdaad.

Krijg ik dan trouwens niet met kosten te maken?

Het is wel dieptriest allemaal. Net toch maar even gebeld (5e keer dus) en het antwoord: omdat de (foute) bestelling nog niet is verwerkt, bel morgen maar terug. Dat zou dan de 6e keer worden.
Ik laat hier maar achterwege hoe ik gereageerd heb.


@Ik_CombineerDat zou een optie zijn inderdaad. Maar wel triest dat er dan een monteur naar mij toe moet komen terwijl het een kwestie is van de Genexis op de witte aansluitdoos schuiven en vastklikken. Bovendien hoeft dat eigenlijk ook niet want ik kan ook die van Solcon laten zitten en die van KPN naar Solcon sturen, want ze zijn identiek.
Maar goed, met een monteur aan de deur heb ik wel eindelijk wat ik hebben moet inderdaad.

Krijg ik dan trouwens niet met kosten te maken?

Het is wel dieptriest allemaal. Net toch maar even gebeld (5e keer dus) en het antwoord: omdat de (foute) bestelling nog niet is verwerkt, bel morgen maar terug. Dat zou dan de 6e keer worden.
Ik laat hier maar achterwege hoe ik gereageerd heb.

Een probleem in de infra of hardware van KPN lost een monteur kosteloos op. Als je tegen de monteur zegt dat je WiFi slecht is en WiFi punten wilt aanschaffen of andere wensen is dit uiteraard wel tegen betaling. 


Aangezien er door KPN geen enkele reactie via dit forum is gekomen (kennelijk leest men dit niet),

De wachtrij voor kpn moderators hier is momenteel 3 en een halve dag. Je topic is gestart op 11 juli in de avond. Het staat dus voor 15 juli in de rij. Door de vakantie periode is het team kleiner momenteel. In het weekend overdag hooguit 2.

Het wordt dus wel gelezen door de kpn moderators maar op z'n tijd. En zoals je hierboven gemerkt hebt, de vrijwilligers (dat zijn ook alle monteurs die hier komen) zijn vaak net ff sneller maar kunnen niks t.o.v. in klantsystemen duiken enzo.

Een beller is sneller.


@CH1966 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je nog geen NT van KPN hebt ontvangen. Ook niet na alle moeite die je al hebt gedaan. Excuses voor dit ongemak. 

Ik snap in dit geval dat het iets kleins lijkt om een monteur voor in te plannen. Toch zou ik dat in dit geval net als @Ik_Combineer willen adviseren. 

Kan je niet via KPN.com/installatiemonteur zelfstandig een monteur inboeken? Monteurs hebben altijd het juiste glasvezelkastje op voorraad.

 

Zo weet je zeker dat het na het bezoek gelijk geregeld is en kan ook direct de verbinding worden doorgemeten. 


Dank je  @Rutger_ , dan ga ik dat toch maar op deze manier doen.

Rest bij mij nog wel de vraag: weet men achter 0800 0402 eigenlijk wel wat een Genexis voor apparaat is?
Als ik ‘Genexis’ noem en ik krijg een adapter, en de volgende stuurt een Box12 dan twijfel ik daar erg aan. Had de volgende mij een doos balpennen gestuurd?
‘Bel morgen maar terug’ kwam er bij enkelen ook erg makkelijk uit, jammer dat niemand de moeite nam het uit te zoeken en mij terug te bellen, maar dat past blijkbaar niet in het proces.
En dit allemaal voor zo'n ontzettend eenvoudig op te lossen kwestie..

 

Admin: Gegevens verwijdert i.v.m. privacy. 


@Rutger_  Ik kan op geen enkele manier een gratis monteur boeken.
Ik begin uiteraard met ‘Een monteur is nodig’ maar omdat mijn verbinding de opleverstatus heeft, kan er blijkbaar achteraf geen gratis monteur meer worden geregeld.

Aan het eind van de bestelprocedure krijg ik de optie akkoord te gaan met de voorwaarden, en dat is o.a. dat de monteur voor 70 euro langskomt.

Dus stopt deze optie ook en zijn we weer terug bij af.


Rutger zal ongetwijfeld die monteurs kosten willen en gaan vergoeden. Als de monteur zelf al ter plekke aangeeft dat het “onzin” is dat je ervoor moet betalen zal hij dat vast en zeker ook aangeven op de werkbon.

Maar ik begrijp dat je daarover wel ff zekerheid wilt. Het is daarom helaas wel even wachten op @Rutger_  hier.


@CH1966 Zoals @PeterG aangeeft. Als de monteur aankomt en ziet dat de klant er niets aan kan doen, hoef je ook niet te betalen. 

Ik heb geprobeerd om vanuit hier een installatiemonteur in te plannen. Ik moet alleen een verificatiesms versturen en dat is via het forum niet mogelijk. 

Ik zou dan ook willen adviseren om toch nog een keer te bellen naar 0800-0402 en hier aan te geven dat je een installatiemonteur wil. 

Mijn collega's kunnen deze dan zo snel mogelijk inplannen zodat je zo snel mogelijk een nieuwe NT hebt! 


@Rutger_ Ik heb wel een sms ontvangen met daarin de melding dat het mogelijk is op 20-07 de monteur in te plannen, met daarin een verificatiecode waarmee de afspraak definitief gemaakt kan worden.

 


@CH1966 Klopt inderdaad, voorheen kon ik deze monteur wel inplannen. Toen was er nog geen sprake van een verificatiecode. 

Nu probeerde ik dat op dezelfde manier maar loop ik inderdaad vast op de verificatiecode. Dat is de reden dat je dit bericht hebt ontvangen. 

Vandaar het advies om zo snel mogelijk te bellen en de monteur in te plannen. 


@Rutger_  Het gaat niet goed. Ik heb vorige week gebeld, 19 juli. De monteur zou geregeld worden, en ik zou binnen enkele dagen teruggebeld worden om de dag/tijdstip af te spreken.
Maar die enkele dagen zijn verstreken, niets gehoord.

Vandaag, 24 juli, maar weer gebeld; incl. wachttijd vooraf van 16 minuten heeft dit mij een uur gekost.
Ik moest uitleggen waarom die monteur nodig is, het werkt toch immers?
Kennelijk wordt er niets gelogd, want ik heb weer de rafels aan mijn keel moeten praten om het hele verhaal weer uit de doeken te doen.
Eindconclusie: ik krijg geen andere want ‘Solcon heeft geen recht op het terugsturen van de NT/Genexis’.

En die medewerker die vorige week de 19e heeft gedaan alsof hij een monteur regelde, maar helemaal niets heeft gedaan (zo bleek vanavond): die moet zich helemaal kapot schamen. Weer lekker makkelijk van de klant afgekomen.

Ik heb de totale gespreksduur naar 0402 van de afgelopen keren uit mijn telefoon afgelezen: 171 minuten.

Heb geen andere keus dan Solcon in te lichten dat KPN hardnekkig weigert om de NT om te wisselen.

Resumé:
 

 


Na mijn laatste aanvulling van deze intussen volledig vastgelopen soap, bedacht ik me dat Solcon mij destijds die Genexis tezamen met de Fritzbox heeft verstrekt. Hoezo heeft Solcon dan geen recht op het terugontvangen ervan? 
En zit ik nu intussen bijna een maand gevangen tussen Solcon die van mij terecht verwacht dat ik alle apparatuur naar hen retourneer, en KPN die weigert de apparatuur volledig te leveren.
Ik hoop dat @Rutger_  of andere medewerker die het net als hij wél snapt, mijn kan helpen deze soap ordentelijk af te sluiten.


Dankzij Solcon is het opgelost. Ik heb Solcon vandaag gebeld en uitgelegd dat KPN niet in staat is deze zeer eenvoudige kwestie op te lossen, en het tot een extreem belachelijke situatie heeft laten komen.

De Solcon medewerker ging dit intern bespreken en belde al heel snel terug (bij KPN nog nooit meegemaakt, als het lastig wordt loopt het gesprek dood, gebeurt er niets en ben je terug bij af).

Men heeft besloten om mij in dit bijzondere geval de Genexis XGS PON te laten houden!

Maar als ik nog bedenktijd had gehad, was ik allang terug naar Solcon gegaan; totaal 3 uur van mijn tijd verprutst aan deze onzin..

Dank je @Rutger_ , jij was de enige die het wél snapte.

 


@CH1966 Wat fijn om te lezen dat het opgelost is. 

Wel erg jammer dat het op deze manier opgelost moest worden. 

Ik ga deze situatie binnen de organisatie wel nog verder doorzetten. 

Dit is namelijk wel een situatie waarvan we moeten leren en in de toekomst beter moeten doen! 

Bedankt voor het geduld en ook voor het zelf meedenken in een oplossing! :)