Skip to main content

Sinds vandaag zou mijn internetten tv overgezet worden van kpn naar xs4all.

Echter zit er geen Y kabel bij in het pakket en is het net deze die ik nodig heb om met het dal punt te verbinden. 
 

de oude modem van xs4all gereset naar fabrieksinstellingen en de wizard doorlopen met kpn instellingen. Echter die kan geen verbinding maken met het internet. 
 

ik neem contact op met kpn en leg uit dat de nieuwe modem niet aangesloten kan worden. En dat ik de y kabel mis, er word gezegd dat die meteen nagestuurd gaat worden. Op de vraag of ik dan tijdelijk verder kan met de fritzbox wil hij me doorverbinden. Ik zag nog expliciet om me niet met xs4all door te verbinden omdat ik bij kpn aangesloten ben sinds vandaag. Hij verzekerd me dat ik doorverbonden word met iemand van kpn die speciaal voor de overstappers aangesteld is. 
 

En toch is de man aan de lijn iemand van xs4all. Maar wel vriendelijk genoeg om de lijn te meten en de instellingen van de modem samen door te nemen. Hij kan de modem niet zien op de lijn en zegt dat hij verder niets kan doen omdat ik bij kpn zit. Hij gaat me weer doorverbinden met kpn. 
 

De volgende persoon is een dame. Als ik haar meld dat de persoon van xs4all een notitie heeft gemaakt voor haar reageerde ze zeer onaangenaam. Deze persoon luistert niet naar het verhaal, ze blijft niet begrijpen dat ik een kabel mis en dat ik daarom voorlopig de fritzbox van xs4all wil gebruiken zodat ik met kerst wel internet heb. Ik leg haar uit dat de Y kabel die in de fritzbox zit niet op de kpn modem aangesloten kan worden. De dame wil me naar Google verwijzen. Ik probeer me op een ondertussen ongeduldige manier duidelijk te maken dat het probleem is dat ik geen verbinding kan maken. Waarop ze zelf stem begint te verheffen en er duidelijk irritatie instaat. Na meermaals geprobeerd te hebben het uit te leggen en de irritatie in het gesprek de hoogte zet ze me door naar de service plus afdeling.
 

hier krijg ik een medewerker aan de lijn die na het woordje Y kabel me geïrriteerd zegt dat ze me verkeerd hebben door verbonden. En hij me met de juiste zal door verbinden. 
 

ik kom weer terecht bij de afdeling waar ik eerst was. Ondertussen ben ik mijn geduld wel kwijt en vraag deze persoon me meteen door te zetten naar de technische dienst. Deze legt gewoon op.
 

ik bel weer terug…kom ik bij iemand terecht die wel even de tijd neemt en ziet dat de lijn nog niet opgeleverd is en dat ze het erg vervelend vind. Op de vraag wanneer de lijn wel geactiveerd zou zijn kan ze niet antwoorden maar na navraag zou het enkele uren duren. 
 

Een paar uur later bel ik terug met kpn omdat de ik nog steeds geen verbinding heb. Een zeer rustige dame luisteren naar het verhaal. De lijn zou nu wel actief zijn, dus gek dat het niet werkt. Misschien ligt het aan de fritzbox, ze vraagt het na. Dit zou geen probleem mogen zijn. Dus gek dat de lijn het niet doet. Als ik haar vraag of ze kan zien of de Y kabel verzending is voldaan kan ze dat niet zien in het systeem. De eerste persoon die ik dus sprak in de ochtend had me niet alleen toch doorverbonden met xs4all maar ook nog eens nagelaten de kabel op te sturen. Deze dame doet het wel en krijg dan ook meteen een bevestiging sms. Ze onderzoekt denkt mee na maar loopt tegen de beperkingen aan. Ze contacteerde collega’s en vraagt maar niemand komt met een oplossing. Op de vraag of ik iemand kan spreken die wat kan beslissen zegt ze dat het niet kan. In totaal meer dan 3 uur aan de lijn gehangen met kpn en geen zekerheid dat het met de kerst opgelost is

 

nu is het afwachten op de kabel in de hoop dat die morgen aankomt. Morgen is het de 23st en kerst avond. Die is gepland met familie en vrienden hier thuis, maar geen internet betekend geen Sonos muziek, geen hue lampen, geen deurbel. Maw zonder kabel moeten we kerst diner op laatste moment naar een andere locatie verplaatsen. Wat logistiek voor iedereen best lastig is. 
 

ik ben enorm teleurgesteld in hoe dit opgepakt word en vind het contact met kpn enorm teleurstellend en onpersoonlijk! Op de laats persoon na die deed echt haar best. 
 

Hallo @Bodhi 

 

Dat gaat wel moeizaam zeg.

Wat je kan proberen is om het KPN modem toch aan te sluiten via de bijgeleverde kabel, als je nu zo'n aansluiting met blauwe en grijze poort hebt zou je eerst de grijze poort kunnen proberen en werkt het dan na een half uur nog niet de blauwe.

Welk modem heb je van KPN gehad?
Als dat een Box 12 is gaat dat met een Y-kabel sowieso niet werken, dat ondersteunt de Box 12 niet.
Een Experiabox V10 ondersteunt dat wel.

 


Dank voor je reactie. 
 

er zit maar een kabel bij, en die heeft een ouderwetste telefoon aansluiting, zeg maar zo’n dik blok met van die lange pinnen. 
 

er is alleen een grijze poort 😔 verder geel ethernet. rood wan en groen voor telefoon 
 

als het zo is dat de v12 niet kan aangesloten worden op een Y kabel bevestigd het wel het gemis aan technische kennis bij de service desk van kpn. Wat dus echt een probleem is. 
 

zal maar weer eens bellen…en vragen of ze een v10 kunnen opsturen. 


Nb de normale telefoon aansluiting in de meterkast die werkt voor zover ik weet niet. Alleen maar het punt met de Y aansluiting 


Dat zijn dan toch 2 normale telefoonaansluitingen waar je zo'n kleine stekker (RJ11) inplugt?

Is die kabel die in die plug met 4 pennen zit er niet uit te halen, meestal is dat ook gewoon een RJ11 plugje wat daar inzit.

Ik zou dan voor nu toch even die aansluitingen waar die Y-kabel inzat proberen, wellicht dat 1 van de 2 wel is aangesloten, dan heb je i.i.g. internet.


@GeSp De fritzboxen hebben een RJ45 ingang voor DSL, de V10 een RJ11, dus daarom past de xs4all Y niet op de V10.

@Bohdi Je kunt, zoals je al van plan was, wel gewoon je fritzbox blijven gebruiken, alleen de instelling naar KPN zetten. dan moet ie het gewoon doen als de lijn is opgeleverd.

 

Ik hoop tenminste dat je ook de bonded lijn hebt overgenomen naar kpn, anders heb je inderdaad een ander probleem. Die ondersteund geen bonded lijnen en dan is een Y kabel ook niet nodig, dan is een Y kabel een een V10 nodig.

 


ah ik snap hem nu, die kan inderdaad uit de plug. Heb de modem nu direct in de eerste geplugd, als die niet werkt probeer ik de volgende.

 

Als we al internet hebben dan zijn we al helemaal blij, al is het op halve snelheid.

 

als dit blijkt te werken dan is het wel enorm belachelijk dat geen van de 6 mensen bij kpn dit wist en adviseerde als tijdelijke oplossing.

 

dank voor je advies, fingers crossed.


stomme is ik heb ook nog een fritzbox staan, factory reset, kpn als provider gekozen maar die krijgt geen verbinding.

 


Ik hoop dat je lijn dan is opgeleverd..

Je zou in de FB wel moeten kunnen zien of ie verbinding maakt, mijn ervaring is dat na aansluiten hij even uit moet en dan 10 minuten nodig heeft om te trainen.


@GeSp De fritzboxen hebben een RJ45 ingang voor DSL, de V10 een RJ11, dus daarom past de xs4all Y niet op de V10.

@Bohdi Je kunt, zoals je al van plan was, wel gewoon je fritzbox blijven gebruiken, alleen de instelling naar KPN zetten. dan moet ie het gewoon doen als de lijn is opgeleverd.

 

Ik hoop tenminste dat je ook de bonded lijn hebt overgenomen naar kpn, anders heb je inderdaad een ander probleem. Die ondersteund geen bonded lijnen en dan is een Y kabel ook niet nodig, dan is een Y kabel een een V10 nodig.

 

Ja, dat weet ik, daarom moet hij voor nu ook de bijgeleverde kabel van de Box 12 gebruiken.

Misschien is hij wel omgezet naar VPlus, en als hij nog een oude FB7360 zoals XS4All vroeger leverde heeft dan gaat dat niet werken.

@BodhiWelke Fritz!Box heb je?

 

Aanvulling:

Ik zie dat die 7360 ook geen pairbonding had, dus die zal het dan niet zijn.


Nou dus net gebeld ivm de modem en pairbonding Y kabel. Deze keer weliswaar iemand gesproken bij de technische dienst. Eentje die wat meer weet dan het script en wat er op het schermpje staat. Hij wist meteen te zeggen dat ik geen pairbonding heb. En dat zoals je hier al had gezegd de kabel zonder kastje direct inpluggen en dat werkte. Super dank voor je reactie en hulp, mijn probleem is opgelost! 


Fijn dat het opgelost is.

Welke snelheid haal je nu met die enkele lijn?


Ik heb een 100mbit abonnement, speedtest haalt 95mbit