Skip to main content

Goedendag,
Ik denk er over om het xs4all abonnement te (laten) verhuizen naar KPN. Het vaste telefoonnummer laat ik dan vervallen.
Vragen:
Welke producten gaan dan mee of kunnen mee naar KPN? (ja / nee)
Internet
Poortbeveiliging
Malwarefilter
F-secure
e-mailaccounts
TV
2 TV-ontvangers
TV-pluspakket
4K content
Mobiel internet instap
Spotify Bundled
Fritz!box
IP-adres

Bedankt alvast voor jullie reactie.
Met vriendelijke groet,

Bert12

Internet

Ja uiteraard.

Poortbeveiliging

Wat is dat? Gewoon firewal in de router?

Malwarefilter

Dat heeft KPN ook.

F-secure

Ja. In de vorm van KPN Veilig. Dat is gewoon F-secure.

e-mailaccounts

Ja.

TV

Ja.

2 TV-ontvangers

Ja.

TV-pluspakket

Ja. Gratis indien u ook mobiel heeft bij KPN. 

4K content

Ja.

Mobiel internet instap

Weet niet wat dat inhoud?

Spotify Bundled

Ja.

Fritz!box

Ja.

IP-adres

Ja. Je krijgt een ip adres wat in de praktijk nooit wijzigt. Tenzij je verhuisd of over gaat van koper naar glasvezel. 


Hoi @Bert12 . Welkom op het forum.

Je noemt het verhuizen. Maar bedoel je XS4all opzeggen en KPN aanvragen?

Als je nu bij ons aanvraagt kun je niks meenemen. Je krijgt dus voor alles een nieuw account. Opnames ben je in dat geval kwijt evenals je ip adres dat je nu bij XS4all hebt. @Nick83  heeft al een mooi overzicht gemaakt van de diensten die wij aanbieden.  

Op termijn gaan de huidige XS4all accounts geïntegreerd worden  in het KPN systeem.  Daarna wordt het flexibeler. Zou je dán de overstap naar Hussel maken kun je bijvoorbeeld e-mail adressen meenemen. 

 

 


Oké, heel erg bedankt voor het antwoord; helder!!

Ik wacht dan wel even op de integratie ….

Dank.


Prima. Ik ga ondertussen op zoek naar een overzicht van diensten die ná integratie kunnen worden meegenomen naar KPN Hussel.


Oké, dat lijstje of overzicht zie ik heel graag tegemoet. (en meerdere met mij denk ik ...)

Groet,


Gevonden op de website van XS4ALL, wat blijft of veranderd

https://www.xs4all.nl/overzicht/

 


@Erwin_ 

Je antwoord triggert mij. Betekent op dit moment overstappen van XS4All dus nog volledig overstappen en dus aanmelden bij KPN als geheel nieuwe klant, gelijk als wanneer ik bijv. van T-mobile zou overstappen naar KPN?


Dat klopt helemaal @ChrisH1978 


DOEN: blijf rustig bij XS4ALL en onderneem geen enkele actie tot dat alle migratie werkzaamheden op jouw account zijn afgerond. Daarna kun je het beste beoordelen of je nog iets wint (of verliest) met een overstap naar KPN.

Ik zie overigens ook uit naar het lijstje van @Erwin_ , die zal er duidelijk anders uit moeten zien dan deze:  www.xs4all.nl/overzicht/.  Hier kun je lezen wat je behoudt en wat niet, maar vertelt niets over de wijzigingen NA de migratie, wanneer je dan alsnog besluit over te stappen. Daarom, wacht rustig af tot je XS account onder KPN vlag is gebracht en bepaal daarna wat wenselijk en nuttig is. Ben (bijna) vanaf het begin klant van XS4ALL en best wel nieuwsgierig wat er uiteindelijk van nog overblijft. Overigens heb ik weinig gebruik gemaakt van alle (extra) opties die XS haar klanten bood, dus voor mij zal het verschil niet zo heel groot zijn. Mobiele data middels een simkaart blijft in elk geval intact en ook je homepage ruimte, voor zover je deze nu onder de vlag van XS4ALL gebruikt.   

Eggie.  


@meppelinke Zoals ik nu kan inschatten, blijven tarieven en de meeste voorwaarden (internetsnelheid bijv) gelijk aan het huidige XS4all abonnement. Bovendien kan je tegen die tijd geen gebruik meer maken van de extra aanbiedingen voor nieuwe abonnee’s.

Ik maakte bovendien geen gebruik van de homepage ruimte en mailbox van XS4all (of andere aanvullende diensten), tv liep al via KPN en kan ik tenminste wél de nieuwste 4K ontvanger aanvragen en voor minder kosten kan ik een 2x snellere internetverbinding krijgen. De Fritzbox beschouw ik niet als een extra voordeel, ik heb die 2 jaar terug heel bewust juist naar zolder verbannen en vervangen door een eigen router. Ik heb dus geen specifieke reden (meer) om bij XS4all te blijven.

Inmiddels is hier de overstap al in gang gezet.