Skip to main content

Goedemorgen,

Ik stap over van Ziggo naar de KPN.

Nu kreeg ik zojuist een mail van ‪@ziggo ‬ dat ik ze moet bellen?
Jullie regelen toch alles? Ik heb weinig  zin om ‪@Ziggo‬ te bellen.
Te veel doorverwijzing en gezeur of ik wil blijven.
 

Hallo @Cristien , toen ik van Ziggo/UPC overstapte naar Telfort kreeg ik ook een telefoontje om te bevestigen of ik inderdaad wel opgezegd had en probeerden me natuurlijk over te halen om te blijven.

Gewoon even bellen, dan wordt de zaak afgerond.

Wees blij dat je even persoonlijk contact kunt hebben en eventueel e.e.a. kan toelichten.

Vaak is het alleen per e-mail/sms/, dus steeds onpersoonlijker.

Je kunt ook even naar de lokale Ziggo/Vodawinkel gaan, dan heb je ook persoonlijk contact.

Succes.

 


KPN zou mij vandaag bellen om de datum van aansluiting  te verzetten.

Dan wacht ik maar even op dat telefoontje anders gaat het misschien fout.

Ik ging er van uit dat de KPN alles zou regelen?

Glasvezel moet nog naar binnen aangesloten worden enz,


Hallo @Cristien , als je van de overstapservice gebruik maakt, gaat KPN inderdaad alles voor je regelen, maar een belletje met Ziggo kan nooit kwaad, misschien hebben ze nog een vraag voor je voor een soepele overgang.

 


@JanD Ook bellen als ik de datum nog niet weet?


Hallo @Cristien , gewoon even bellen, dat zorgt voor duidelijkheid voor beide partijen.:relaxed:


Verleden jaar ben ik ook overgestapt van Ziggo naar KPN. Ook bericht gehad van Ziggo om te bellen met ze. Niet gedaan en geen enkel probleem gehad met de overstap.


Toch maar even gebeld, ik kon heerlijk mijn ei kwijt.

Nu kon er ineens van alles. Vaste klant korting, (20 jaar klant) de Nexs box die zaterdag op was waren nu ineens weer wel op voorraad  voor abonnement Compleet.

🤣


Hoi @Cristien. Welkom bij KPN en op het KPN Forum! Wat goed dat je toch even hebt gebeld en jouw verhaal even kon doen. Zou je jouw naam, postcode en huisnummer achter willen laten in jouw KPN Forum profiel? Dan controleer ik toch even of je gebruik maakt van onze overstapservice, voor de zekerheid. :slight_smile:


@Vikash  Heb ik gedaan. Als het goed is komen ze 1-9-2020 aansluiten? Glasvezel hebben ze vandaag gedaan.


Waar komt het modem dan? En welke aansluitpunten zijn er nog nodig?

ik zit nu bij ziggo en alles staat in de huiskamer 


niet doen ze willen je overhalen om bij ziggo teblijven een hoop gezeur voor niks


@Vikash Als je tijd hebt kan je dan even controleren?

#overstapservice


Ik heb het voor jou nagekeken. Je  maakt gebruik van onze overstapservice. Dit vindt je terug op jouw order bevestiging. Bekijk op “Internet, TV en Vast bellen installeren” hoe je het installatiepakket installeert. Als je verder nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


@Vikash Hartelijk dank. Er komt een monteur dus dat komt wel goed allemaal (hoop ik) volgens mij zat die monteur erbij en kost hij niets extra’s. 
Fijn weekend allemaal.


Er staat inderdaad een afspraak met één van onze monteurs in. Ik ga ervan uit dat mijn collega alles werkend achterlaat. Fijn weekend! :relaxed:


Waar komt het modem dan? En welke aansluitpunten zijn er nog nodig?

ik zit nu bij ziggo en alles staat in de huiskamer 

Over of onder of naast dit witte kastje (de FTU) komt een glasvezelconvertorkastje (NTU) en van daaruit gaat er dan een netwerkkabel naar de router (ExperiaBox of Box12). Die router kan je dan waarschijnlijk het beste in de huiskamer zetten, dus waar nu de spullen van Ziggo staan, maar er is vanalles mogelijk in principe.

Die netwerkkabel (standaard ethernetkabel) is dus nieuw en anders dan hoe Ziggo het heeft met coaxkabel. Die coaxkabel plus bijbehorend aansluitpunt worden bij KPN niet gebruikt.


Ik heb twee TVs Sluit die monteur dan ook de TV boven aan?

Nee er ligt geen internetkabel boven. Denk dat ik  powerline ga kopen. (Advies van een geweldige hulp)Het is weer een heel gedoe om een kabel naar boven te krijgen.

 


Ik heb twee TVs Sluit die monteur dan ook de TV boven aan?

In ieder geval kan een monteur dat wel, in hoeverre dat kostenloos is weet ik zo niet uit mijn hoofd, er moet wel ergens een kostenlijstje zijn op de KPN website.

Nee er ligt geen internetkabel boven. Denk dat ik  powerline ga kopen. (Advies van een geweldige hulp)Het is weer een heel gedoe om een kabel naar boven te krijgen.

Het is helaas voor heel veel bestaande huizen zo dat er al sinds 10-tallen jaren coax-kabel voor radio en TV in de muren enz wordt verwerkt (en ook telefoonlijnen). Maar internetkabel is tegenwoordig eigenlijk veel waardevoller en nuttiger, daarmee kan je in principe radio/TV/vastelefonie afdekken, maar ook computer en extra beter wifi. Dus zo’n overgang van Ziggo naar KPN is dan ook gelijk een beetje modernisering of toekomstszekerder maken van je huis.

Soms zit die radio/TV coax-kabel in een buis, dan kan de monteur die er wel uit trekken en gelijk een internetkabel ermee doorheen trekken. Dat zou heel fijn zijn. Of misschien is er ergens centraal in huis een buis tussen boven en beneden.

Een 2-setje powerline adapters voor een TV boven wordt veel gebruikt en is al gauw eigenlijk de enige snelle praktische oplossing. E.v.t. kan je met 2 zogenaamde MoCa adapters ook internet over die bestaande TV-coax-kabel bewerkstelligen, is betrouwbaarder maar wel 2x zo duur ongeveer.

Om simpelweg tijdelijk even wat te proberen kan je altijd even een losse internetkabel van 30 meter ofzo gebruiken.

 


Ik heb twee TVs Sluit die monteur dan ook de TV boven aan?

In ieder geval kan een monteur dat wel, in hoeverre dat kostenloos is weet ik zo niet uit mijn hoofd, er moet wel ergens een kostenlijstje zijn op de KPN website.

Op deze pagina kan je bekijken wat de monteur doet en of er eventueel kosten aan verbonden zijn:relaxed:


Vanmorgen een sms gekregen met pin om nu al tv te kijken.

Is dat dan gratis? Mijn abonnement gaat 1-09 pas in?

 


Je ontvangt altijd jouw pincode en abonnementsnummer van te voren. Je hebt deze gegevens nodig om jouw tv-ontvanger(s) te installeren (na 01-09). Bewaar deze sms daarom goed. Je kunt nu al online Interactieve TV kijken met onze iTV app.