Skip to main content

Op dit moment zit ik bij Ziggo met tv en internet. Mobiel heb ik al bij KPN. 

Nu wil ik eventueel overstappen naar KPN mede door interessante aanbieding viaplay. Bij Ziggo is de aanbieding erg mager en was ook al niet erg tevreden met de kwaliteit van diensten bij hun. 

Qua tv veranderd er dan voor mij niet veel behalve dan viaplay erbij. Maar qua internet wel.

Heb nu max 300Mbit via kabel. En bij KPN zou er maar 88Mbit mogelijk zijn via de telefoonlijn.

Aangezien mijn vrouw thuiswerk en erg afhankelijk is van goede verbinding voor veel online vergaderingen e.d. twijfel ik eraan of ik daar wel goed aan doe 

Is er een (technische) mogelijkheid om toch een wat snellere verbinding te kunnen krijgen op mijn adres? Lees in het forum wel iets over pair bonding maar niet hoe of wat.

Glasvezel zou mooi zijn maar helaas nog (lang) niet op mijn adres. (2182mc)

De snelheid die tijdens het bestelproces gegeven wordt is ook het maximaal haalbare.  88 is een prima snelheid om te kunnen werken maar doe dat dan wel met een bekabelde pc of laptop.  Sowieso is dat natuurlijk het beste. Pairbonding is al meegenomen als dat al kan op jouw adres.


Of heeft u misschien glasvezel. Dat zou mooi zijn. 😀👍


Of heeft u misschien glasvezel. Dat zou mooi zijn. 😀👍

Heb helaas geen glasvezel. 

Hoewel, jaren geleden hadden wij lijbrandt telecom, deze heeft in ons dorp een glasvezelnetwerk.  Helaas is deze na een 2jaar failliet gegaan en heeft KPN het overgenomen. Alleen bleek dat ze alleen de klanten overnamen en niet het netwerk. Het glasvezelnetwerk zou niet voldoen aan KPN standaard, dus nutteloos. Op dat moment was Ziggo dan weer de betere keus mede door de F1 in pakket. 

 

Zou het op zich niet erg vinden om voorlopig wat terug te gaan in snelheid, als er dan uitzicht is op verbetering. Evt volgend jaar ofzo.


Wel jammer dat er bij u geen glasvezel aansluiting ligt. ikzelf zit er bijna 3 jaar daarop en ik moet zeggen geweldig zit bij kpn .🙂😉


Op dit moment zit ik bij Ziggo met tv en internet. Mobiel heb ik al bij KPN. 

Nu wil ik eventueel overstappen naar KPN mede door interessante aanbieding viaplay. Bij Ziggo is de aanbieding erg mager en was ook al niet erg tevreden met de kwaliteit van diensten bij hun. 

Qua tv veranderd er dan voor mij niet veel behalve dan viaplay erbij. Maar qua internet wel.

Heb nu max 300Mbit via kabel. En bij KPN zou er maar 88Mbit mogelijk zijn via de telefoonlijn.

Aangezien mijn vrouw thuiswerk en erg afhankelijk is van goede verbinding voor veel online vergaderingen e.d. twijfel ik eraan of ik daar wel goed aan doe 

Is er een (technische) mogelijkheid om toch een wat snellere verbinding te kunnen krijgen op mijn adres? Lees in het forum wel iets over pair bonding maar niet hoe of wat.

Glasvezel zou mooi zijn maar helaas nog (lang) niet op mijn adres. (2182mc)

Het overgrote deel van thuiswerk heeft geen baat bij overbodig hoge downloadsnelheden. Wel soms betere uploadsnelheden, b.v. om je werk/document fatsoenlijk en lekker snel in de cload van werk ofzo te krijgen.

Verder is bij KPN/VDSL2 de latency (ping) meestal beter dan bij Ziggo, wat bij Zoom en video-/teleconferencing een voordeel is, daar heb je niks aan hoge downloadsnelheden.

Maar je hebt 2 onafhankelijke verbindingen, er zijn ook mensen die 2 providers hebben, 1 voor werk/zakelijk en 1 voor het gezin/TV/gaming/enz. Ikzelf heb meerdere jaren met zo’n 25Mbps 4G gedaan, was prima te doen, ook F1 races kijken enzo. Je kan KPN/VDSL2 zelfs maandelijks opzegbaar nemen, dan kun je proberen. Maar zelfs dat is niet nodig, want als je op afstand besteld, heb je 14 dagen om e.v.t. het terug te draaien mocht het toch heel beroerd uitpakken wat betreft stabiliteit o.i.d.