Skip to main content

Beste,

Onlangs hebben wij een contract afgesloten met KPN, wij komen van Ziggo af. Nu heb ik online gecheckt of wij glasvezel Hebben bij ons in de straat en gelukkig klopte dat. Echter weet ik niet of wij de glasvezelkabel tot aan de voordeur hebben liggen. Ik heb uitgeprobeerd om via een online formulier op te vragen of de kabel ligt er aan de voordeur, echter zag ik dat de monteur op zijn vroegst in maart 2023 langs kon komen. Ons contract gaat vanaf december al in dat betekent dat het in die tussentijd dus geen internet hebben van KPN? Is het ook mogelijk zonder de glasvezel internet te hebben? Ook vraag ik me af wat de exacte kosten zijn om van de stoep naar de voordeur een kabel te leggen. Ik zie online prijzen tussen de 600 en € 1600 staan, dit is voor ons te duur en indien deze bedragen kloppen zal ik graag weer terug gaan naar Ziggo. Kan iemand hier mij daar bij helpen?

Hallo @Rickymas via onderstaande link

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8

kun je zien wat er bij jou beschikbaar is en dat zal dan een koper-aansluiting xDSL zijn, later gratis over te zetten naar glasvezel, te controleren via onderstaande link

www.kpnnetwerk.nl

Dus als je overstapt van Ziggo naar KPN wordt je eerst op koper aangesloten en daarna (automatisch) overgezet naar glasvezel.

 


Dag Jan,

Ik las op de KPN website dat koper verbinding binnenkort weggaat. Overigens zie ik op de links dat ik wel glasvezel heb maar alsnog weet ik niet of dat tot de voordeur is. Onderstaand plaatje laat mij zien dat ik sowieso fiber (?) heb.

 

dank voor uw reactie!

 


Hallo @Rickymas als je dan een abo bij KPN neemt, wordt een werkende aansluiting in orde gemaakt.

Wat staat er op de website van www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer?

Als daar staat dat de lijn is opgeleverd en je een abo bij een provider kunt nemen, kun je bij KPN dus een abo nemen.

Zie ook onderstaande link:

P.S. koper wordt alleen afgeschakeld in die gebieden die volledig verglaasd zijn. Ook bij KPNNetwerk kun je meteen zien wanneer koper op jouw adres afgeschakeld wordt.

 


Dank voor uw antwoord, onderstaande screenshot laat zien dat ik idd kan abboneren op glasvezel. Eronder ziet u ook staan dat er achter 71 dagen het koper weggehaald.

welke kosten zijn aan de aansluiting verbonden?

 

 


Hallo @Rickymas als je klant wordt bij KPN met een thuisabo heb je geen kosten voor de omschakeling van koper naar glas.

 


Hi @Rickymas, welkom hier. 

Als ik het goed begrijp heb je dus al een aanvraag gedaan voor internet via KPN. Vanaf dat moment gaat het balletje rollen en komt de bestelling in onze systemen. De eerste stap daarna is om een installatiemonteur in te plannen om te kijken wat de situatie is. 

Wat het stoppen van Ziggo betreft, heb je dit zelf opgezegd of heb je gebruik gemaakt van de overstapservice van KPN? Via de overstapservice wordt Ziggo namelijk opgezegd wanneer KPN de verbinding heeft geleverd. Wanneer je zelf hebt opgezegd bij Ziggo niet, dat is dus belangrijk om te weten. 

Ik hoor graag van je. 


Beste, dan allen voor jullie berichten. Ik heb gekozen voor de overstap service. Ik zal de komende wel eens afwachten.

 

gr,

 

rick


Dan is er niets aan de hand en zal Ziggo actief blijven. 


@Rickymas,

Heb jij geen aansluiting van glasvezel in je meterkast zitten toevallig? 


Ik heb wel kastjes van KPN, maar ik vermoed dat dit een oude telefoonaansluiting is. (Zie foto’s)

Voor de rest geen kastje idd, hij ligt dus aan de straat denk ik
 

 


Dat is inderdaad geen glasvezelkastje. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik met je mee.
 


Hallo Alex,

Excuses voor de late reactie, tot dusver heb ik nieteens een klantnummer of verdere informatie ontvangen van KPN dus helaas kan ik  mijn account niet volledig invullen. 
 

Ik heb enkel een prijsoverzicht/voorwaarden gekregen, hier staat alleen een bestelnummer in van 8 cijfers. Ik heb voor de rest tot op heden nog niks ontvangen.

 


 


@Rickymas, zou je alsnog je profiel willen invullen? Dan kan ik met je meekijken. 


Hallo Alex,

Ik heb nu mijn profiel zover het kan ingevuld. 
 

gr,

rick


Ik zie bij ons nu ook geen definitieve bestelling staan op dit adres. Heb je ook, zoals hieronder wordt aangegeven, een tweede e-mail gehad met daarin een overzicht van je abonnement en een klantnummer? 


Hallo Alex,

helaas niet, de enige mail die ik ontvangen heb is die wat ik hierboven heb vermeld.

Ik zal anders de klantenservice contacteren morgen..


@Rickymas Beetje late reactie maar toch nog maar even voor de zekerheid:

Aan de melding die je kreeg op de KPN Netwerk site kan ik zien dat de kabel inderdaad bij jouw gevel/erfgrens klaar ligt en dat een na-aansluiting kosteloos is.

In je eerste bericht gaf je aan dat maart 2023 de eerste mogelijkheid was maar dat is vermoedelijk het Haalbaarheidsonderzoek geweest als ik dat zo lees. Dat is in jouw geval niet van toepassing.

Wat die zaken betreft hoef jij dus niets meer te doen. Je hebt een abonnement bij KPN aangevraagd en de opdracht tot aansluiten zal dan via KPN Netwerk lopen. Door achterstanden bij de aannemer kan dit langer duren dan normaal maar je abonnement gaat nog niet in tot de aansluiting geactiveerd is. En als het goed is blijft je Ziggo abonnement ook tot dat moment werken.

 

Wat mij wel bevreemdt: Op die screenshot staat dat jouw koperaansluiting eind februari uitgaat. Dat is in principe onmogelijk als de kabel nog niet binnen is afgewerkt. Eind februari worden alleen ruim 2 miljoen koperadressen uitgeschakeld die de glasvezelaansluiting al wel binnen hebben (die adressen vrijwel maken dan allemaal geen gebruik meer van dat koper)

De informatie op de kpnnetwerk.nl website lijkt dan ook niet correct. Ik heb je adres niet maar ik kan je met zekerheid zeggen dat die uitschakeling tot minimaal 1 oktober 2023 is uitgesteld voor adressen waar de kabel nog moet worden binnengebracht.


Hallo Ward,

 

dank voor de reactie, dus uw advies is afwachten? 
 

gr,

Rick


Hallo Ward,

 

dank voor de reactie, dus uw advies is afwachten? 
 

gr,

Rick

Voor nu kan je even niet anders aangezien je aanvraag loopt bij KPN de provider.

Je zou na het weekend KPN Netwerk even kunnen bellen om te vragen of de opdracht voor de na-aansluiting zichtbaar is in hun systeem. De aannemer krijgt jouw contactgegevens namelijk mee vanuit de provider omdat die nodig zijn om een afspraak te maken voor die na-aansluiting.

Ik weet het niet 100% zeker maar ik vermoed dat jij die tweede e-mail met startdatum pas krijgt als onze aannemer een plandatum terug koppelt.


Hallo Ward,

 

dank! Ik zal na het weekend eens gaan bellen!