Skip to main content

Hallo,

Wij hebben laatst een contract bij KPN afgesloten en wachten nu op contractverloop van Ziggo.

We wouden ondertussen alvast kijken of wij een KPN aansluiting hebben of niet.

 

Wij hebben in de woonkamer een coax aansluiting:

Ik had gelezen dat deze niet compatibiel is met KPN.

 

Wij hebben ook deze twee in de meterkast:

Werken 1 van de twee (of allebij) met KPN?

De onderste foto’s tonen een telefoonaansluiting, KPN kan daarover leveren. U heeft het contract afgesloten, dus is het op uw adres leverbaar.

Het is daarbij verstandig dat u om een monteur vraagt (0800-0402) bij de levering zodat deze loshangende draadjes in orde gemaakt kan worden. Dit is wellicht het zgn. ISRA punt en dat is eigendom KPN. Weet u waar de twee kabeltjes in dat pijpje in de meterkast heen gaan? 


Weet u waar de twee kabeltjes in dat pijpje in de meterkast heen gaan? 

Dat weet ik niet zeker.


Het is daarbij verstandig dat u om een monteur vraagt (0800-0402) bij de levering zodat deze loshangende draadjes in orde gemaakt kan worden. Dit is wellicht het zgn. ISRA punt en dat is eigendom KPN.

Op de foto lijkt het alsof de draadjes los zitten, maar ze zijn goed afgesloten.


Hallo @Eric_78 gewoon om een installatiemonteur vragen, die maakt er een mooi IS/RA-punt van volgens onderstaand voorbeeld:

Flickriver: Robert Webbe's photos tagged with isra


Hallo @Eric_78 gewoon om een installatiemonteur vragen, die maakt er een mooi IS/RA-punt van volgens onderstaand voorbeeld:

Flickriver: Robert Webbe's photos tagged with isra

Oke, maar werkt ons huidige systeem in principe wel? Dan kunnen we namelijk later wel een ander apparaatje daarvoor aanschaffen. Wat zou het voordeel er aan zijn?


Hallo @Eric_78 daar heeft de vorige bewoner waarschijnlijk aan het IS/RA-punt zitten ‘klooien’ wat helemaal niet mag, is eigendom van KPN.

Zoals het er nu uitziet kan het storing veroorzaken binnen het KPN-netwerk in je wijkkast/centrale.

Als je een nieuwe abonnee bent/wordt kun je om een gratis installatiemonteur vragen die zonder kosten de IS/RA-aansluiting netjes in orde maakt,

Aan die coax-aansluiting mag je ook niet ‘klooien’, eigendom van Ziggo.

Als er nog signaal op de coaxlijn staat kun je als back-up de kabel nog op de tv aangesloten laten, voor het zeer zeldzame geval dat de tv bij KPN eens uitvalt. Ik ben al sinds 2018 weg bij Ziggo en heb ook nog steeds tv-signaal.

Succes.

 


Wat zijn jullie weer stellig Jongens met mag niet, je mag met de ISRA van KPN, de FTU van de glasaanbieder of de AOP van de kabelboer doen wat je wil als die in jou eigendom is aangebracht, er zit een maar aan, je kan dus hoge kosten krijgen als blijkt dat die hersteld moet worden, dus is het zeker niet aan te raden er mee te lopen klooien.

Bij mij is de ISRA uit huis, zelfs de kabel uit de kruipruimte heb ik tegen de fundering afgeknipt, waarom, ik heb glasvezel en het koper is niet meer beschikbaar, dus overbodig, kon ik mooi de Ziggo kabel op de plek van de ISRA kwijt in de meterkast.🙀

Trouwens, ik zie bij ts nog niet echt dat het de isra is op de foto, 2 dunne binnen kabeltjes ipv de kpn aanvoer kabel.


Hmm oke, dus monteur moet dit fiksen?


Hallo @Doornekamp33 als ik beweer, dat je volgens de wet niet door een rood stoplicht mag rijden, krijg ik volgens mij hetzelfde commentaar van jou dat ik ‘stellig’ ben, maar er zijn nu eenmaal dingen die wèl en niet mogen omdat het ergens duidelijk beschreven staat.😉😎


 

Werken 1 van de twee (of allebij) met KPN?

lekker geknutseld door de vorige bewoner, heeft de kpn monteur wel even werk aan aan het op orde brengen, maar dat is zeker nodig.


@JanD Laat maar zien waar dat beschreven staat en waar er ook voor getekend is of zoals dat je niet door rood mag rijden dit wettelijk is vastgelegd.

En ja als je door rood rijd kan je dat ook een hoop geld kosten, toch zal ik nooit zeggen dat het wel mag, om 2 redenen,

1 het is wettelijk vastgelegd,

2 het kan een ander letsel of schade veroorzaken.


Hmm oke, dus monteur moet dit fiksen?

Hi @Eric_78!

Een KPN monteur kan hier inderdaad weer een fatsoenlijk is/ra punt op zetten, waar jij je modem op aan kunt sluiten 🙂 Ik wil je aanraden om te bellen met 0800 - 0402, om na te gaan of die monteur nu al ingepland kan worden. Als dit nu al lukt kunnen jullie ook gelijk een afspraak inplannen daarvoor!