Skip to main content

Hallo,

Ben onlangs van ziggo naar kpn gegaan. Uit onderzoek blijk ik achter de tv een coax aansluiting te hebben, waar nu nog kabels uitkomen middels een POA-01-B kastje. Rechts daarnaast zit een two way splitter. 

Nu blijk ik ISRA nodig te hebben?

Aan de andere kant vd kamer zit een oude telefoonaansluiting. Is dat een ISRA kastje? En moet er dan een hele hele lange kabel langs de muren getrokken worden naar waar de tv staat? 

En wat voor kabel moet dat dan zijn? 

Is voor mij een zoektocht hoe dit beste aan te pakken  of toch maar een afspraak met monteur maken?

 

benieuwd naar jullie reactie. Ik.sluit ziggo maar weer opnieuw aan nu, want nu geen internet om te kunnen werken…

 

Dank Dank, gr Sue 

 

Die onderste is inderdaad jouw ISRA punt.

Helaas een ouderwetse varkenssnuit die eigenlijk vervangen zou moeten worden door een rj11 variant.

 


Klopt. Ziggo is vrijwel de enige die coax gebruikt. Bijna alle andere providers gebruiken Internetkabels voor het aansluiten van modem, tv ontvanger en evt wifiversterkers.

Op die telefoonaansluiting zou inderdaad het KPN signaal kunnen staan. Het zou ook in de meterkast kunnen beginnen en van daaruit naar die telefoonaansluiting. 

Praktische gezien als een lange kabel je stoort en niet weg te werken is, is draadloos natuurlijk ook een optie. Apparatuur voor thuis is bijvoorbeeld een Superwifi te bestellen die je bij de tv kunt zetten. De tv ontvanger sluit je vervolgens aan op die Superwifi. Het modem kan dan op de telefoonaansluiting of in de meterkast als de aansluiting daar zit.

Oh en Dit soort kabels zijn het mocht je die toch willen. Er zit ook een 5,5meter in het installatiepakket als het goed is.