Skip to main content

Heeft iemand ervaring met overstappen van glas naar glas? De opzegdatum bij mijn huidige provider ligt nu 4 dagen voor de aansluitdatum bij KPN. De afspraak is door KPN van 24 december naar 28 december verplaatst ivm “noodzakelijke” monteurservice. Ik maak gebruik van de opzegservice.

Meerdere telefoontjes gaven mij tegenstrijdige antwoorden, de laatste met KPN, het gewenste antwoord dat XS4ALL pas stopt nadat KPN ter plaatse meldt dat het ok is.

Zouden wij nu met de kerst nog internet hebben?

Hi @Striker! Welkom op ons Forum, bedankt voor je bericht èn het invullen van jouw klantnummer in jouw profiel! 
Ik vind het jammer om te lezen dat je tegenstrijdige antwoorden hebt gekregen! Ik zie dat je inderdaad gebruik maakt van de overstapservice: overstap van XS4ALL naar KPN. Wij geven pas een seintje aan XS4ALL om het abonnement op te zeggen, als het internet via ons aangesloten is. Dus met kerst moeten jullie gewoon nog internet hebben :wink: .

Kom ik écht niet zonder internet en/of tv te zitten met de Overstapservice?

Nee, je komt echt niet zonder te zitten. De diensten van je huidige aanbieder stoppen pas als je ons internet kunt ontvangen. Dit is een van de voordelen van onze Overstapservice.

Kun je met dit antwoord iets meer ontspannen de feestdagen tegemoet zien? 

 


Beste Shyrin,

 

Hartelijk bedankt voor de moeite van het uitzoeken en antwoorden! Het stelt mij zeker gerust.

Alvast fijne feestdagen,

 

met vriendelijke groeten,

 

Richard


Heel graag gedaan, Richard! Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden!

Ook alvast hele fijne feestdagen toegewenst! :christmas_tree::smiley:


Uiteindelijk bleek ‘s morgens mijn internet via mijn oude provider er af te zijn maar zodra het nieuwe modem aangesloten was deed mijn nieuwe internet het! Top! Helaas is daarna het NTU kastje vervangen en is mijn uploadsnelheid slechts 1/3 van wat het daarvoor was.

beste wensen voor ‘21.


Helaas is daarna het NTU kastje vervangen en is mijn uploadsnelheid slechts 1/3 van wat het daarvoor was.

Wat is jouw down- en uploadsnelheid nu dan?

Welke snelheid heb je gecontracteerd?

Welke NTU heb je?

Welke Experia/KPN Box heb je?


Hoi WjB,

 

Nu haal ik 200 down om 30 up. Zie bijgevoegde foto van bestelling ( 200/200.)

Ook zal ik n foto van de NTU bijvoegen.

Ik heb de Experiabox 12 / Sagecom maar net als voorheen gebruik ik inmiddels weer mijn USG-pro-4. Het maakt niet uit of ik meet via de 12 of de USG. Bij mijn vorige provider haalde ik 100/100 en nu op beide boxen 200/30. Het enige dat in huis veranderd is, is het NTU kastje. Wat er extern veranderd is weet ik natuurlijk niet. Apart is wel dat een initieele speedtest hoog begint en dan heel snel terugloopt naar 30....

 


Dan staat er een verkeerd profiel actief op jouw aansluiting, (VDSL i.p.v. glas)

Ik hoop dat @Shyrin_ hier op korte termijn achteraan kan gaan.


Aha, bedankt voor het antwoord! Dat verklaard eea. Fijne jaarwisseling.


De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! :blush:
Er miste een Glasvezel upgrade, die heb ik toegevoegd (daar heb je ook een bevestiging per e-mail over ontvangen). Wil jij het NTU eens 2 minuten stroomloos maken, eventueel het modem herstarten en resetten en dan eens via een bekabelde verbinding meten welke snelheid je dan haalt? 


Hoi Shyrin,

 

Hartelijk bedankt! Het werkt fantastisch. 200 down / ruim 200 up. ( ik had net 240 up) Het mailtje heb ik inderdaad ook gehad.

Super dat het zo snel is opgelost en echt goed dat jullie de oplossing gevonden hebben!

met vriendelijke groeten,

 

Richard


Yeah! Super, dank ook voor jouw terugkoppeling! Heel graag gedaan en je weet ons in de toekomst te vinden :wink:.


@Shyrin_, wat bedoelde je nu met die missende "glasvezel upgrade"?

Klopt het dat er daardoor nog een asymmetrisch VDSL profiel actief was?

Ontbreken in dat geval ook de HD-"Glas" zenders (661 t/m 670)?

Zou hetzelfde kunnen spelen in dit topic van @cornelis48?


Administratief was de lijn nog niet overgezet naar Glasvezel, dus ja: we kunnen de aanname doen dat er sprake was van een asymmetrisch profiel (ik kan dat nu niet meer checken). Of dat er ook voor zorgt dat de Glas HD zenders ontbreken, weet ik niet zeker: het TV profiel wordt uiteindelijk bepaald door het bandbreedteprofiel dat de klant heeft, dus logischerwijs zou ik zeggen ja! Maar we gaan erachter komen in het topic van @cornelis48:wink: