Skip to main content

Hallo beste mensen,

Na een jaar of wat geleden overgestapt te zijn naar Ziggo nemen we nu de stap terug naar KPN glasvezel.

Inmiddels liggen de kabels in de straat, de lus ligt tot aan de voordeur en straks media februari zouden ze dan de glasvezelkabel door gaan trekken tot in huis in de meterkast. 

Nu mijn vraag, ik denk aan de hier aanwezige KPN monteurs? (En alvast excuus voor mijn onwetendheid want ik ben een echte leek op dit gebied.)

Is het vaker voor gekomen, of doen jullie dit vaker om in huis de oude kabelgootjes, buisjes, van de ouderwetse koperaansluitng te gebruiken om bijvoorbeeld de modem niet in de meterkast maar ergens op de 1e verdieping te kunnen zetten?

Wij hebben in huis op de begane grond nog een echte ouderwetse aansluiting, langwerping plaatje met alleen de 'vijf gaten’ en op de eerste verdieping een iets modernere aansluiting, 2 keer 'vijf gaten’ en er hangt nog een kabeltje aan waar je een telefoon aan zou kunnen sluiten, ik heb echt geen idee hoe je deze aansluiting noemt?

In het verleden is het ons niet gelukt om met de modem op de BG online te komen maar met de aansluiting op de 1e verdieping wel.

Ondertussen dus glasvezel besteld, het liefste hebben we de modem ook weer op de 1e verdieping staan ipv in de meterkast, maar we willen geen kabels langs de muren en/of de trap naar boven.

Nu hebben we afgelopen jaar, een heel ander iets, de badkamer laten doen en hier zijn ook nieuwe draden getrokken door aan de oude draden de nieuwe vast te maken en ze zo één op één door te trekken/vervangen voor de nieuwe.

Zou dit ook kunnen werken met die ouderwetse aansluitingen, bied KPN dit soort werkzaamheden aan, en wat zou zoiets kosten?

Vriendelijke groet.

Ik vrees dat de meest logische plek voor de glasvezelunit de meterkast of de huiskamer wordt.

De aanleg kost u niets als u een glasvezelabonnement afsluit (bij KPN).

Bij mij kwam er in ‘15 een schouwer om de zaak te bespreken.

Komt er bij u ook een schouwer dat u weet?

Ik vrees dat de meest logische plek voor de glasvezelunit de meterkast of de huiskamer wordt.

De aanleg kost u niets als u een glasvezelabonnement afsluit (bij KPN).

Bij mij kwam er in ‘15 een schouwer om de zaak te bespreken.

Komt er bij u ook een schouwer dat u weet?

Ik heb net pas besteld, voor die schouwer zal vast nog een afspraak komen?

De enige informatie die ik tot nu toe heb komt van de mannen die hier de straat open en dicht hebben gemaakt, in eerste instantie zouden ze de lus nog voor de oprit onder de tegels laten liggen, net als die van Open Dutch Fiber.

Alleen toen belde ze aan en mocht ik kiezen, dus hebben ze het direct onder de oprit doorgeschoten naar de voordeur, een andere ploeg zou dan t.z.t. de kabel naar binnen werken daarna komt de monteur pas en sluit daadwerkelijk de glasvezel aan. 

Tot zo ver wel duidelijk, het gaat eigenlijk om binnenshuis, de modem afgesloten in de meterkast lijkt me toch dat het wifi signaal wordt belemmerd en het is toch dan ook het vochtigste stukje van het huis...

Beste ​@Leipe Loetje de glasvezelkast gaat in de meterkast of in de huiskamer gemonteerd worden, e.e.a. in overleg van KPN Netwerk met u.

de modem/router kan verder op iedere plaats in huis neergezet worden, zolang als je maar een geschikte netwerkkabel van de glasvezelkast naar de modem/router kunt leggen.

Succes.

Reageer