Skip to main content

Hallo,

 

Via digitale stad is bij ons glasvezel aangelegd. We krijgen nu 6 aanbiedingen van providers. We zijn al meer dan 20 jaar klant bij KPN en willen eigenlijk graag bij KPN blijven. Nu heb ik net gebeld met een medewerker van KPN en buiten het feit dat ik zeer onbeleefd te woord ben gestaan en het gesprek om 11.58 door de medewerker werd verbroken was de boodschap dat ik geen gebruik kon maken van de aanbieding. Ik vraag me af of KPN zijn vaste klanten zo wil behandelen of dat ik te maken had met een incompetente medewerker.

Mijn concrete vraag is dus kan ik mijn huidige abonnement om zetten naar een glasvezel abonnement gebruik makend van de aanbieding: het eerste half jaar voor de helft van de prijs.

Mijn huisgenoten willen al overstappen naar 1 van de andere aanbieders na deze ervaring maar ik wil KPN nog een kans geven om dit recht te zetten. Het kan er bij mij niet in dat je je trouwe klant zo wilt behandelen.

 

Met vriendelijke groet,

Judith Bakker

 

PS ik ga nu wel even checken of zij ons abonnement heeft beëindigd want dat is wat ze wilde doen

 

Je bent al klant van kpn dus er veranderd niets. Behalve dan dat je van koper naar glasvezel gaat. Je krijgt geen nieuw abonnement of zo. Dus wil je kortingen dan zal je over moeten stappen. Met alle gevolgen van dien. Mailadres weg, minder service en vaak enigszins verouderde apparatuur.


Hallo Joep,

 

Dank voor je reactie. Als ik mijn abonnement niet verander dan maak ik toch geen gebruik van de snelheid van de glasvezel? 

 

 

 


Je hebt meer mogelijkheden qua snelheid. Maar stel je hebt nu een abo van 50/10 en je hebt daar genoeg aan dan blijft het gewoon zo. Voor je glasvezel had was dat misschien met maximale. je kunt nu wellicht naar 500/500.


Ik wil dus graag gebruik maken van de snehied van de glasvezel. Als ik geen abonnement neem moet ik digitale stad de kosten van de aansluiting betalen.

Ik blijf het heel raar vinden dat ik als trouwe KPN klant geen gebruik kan maken van de aanbieding die KPN via digitale stad doet. Als ik mijn huidige abonnement opzeg en dan de aanbieding van KPN neem ben ik dus goedkoper uit. Heel apart. Ben benieuwd of ik.nog een reactie van KPN zelf krijg


Die aktie is echt voor nieuwe klanten.  Om nieuwe klant te worden moet je zes maanden geen klant bent geweest.  Een medewerker gaat hier zeker op reageren.  De wachttijd is momenteel een dag of vier. 


Hallo Joep,

 

Dank voor je reactie. Als ik mijn abonnement niet verander dan maak ik toch geen gebruik van de snelheid van de glasvezel? 

Heeft u meer snelheid nodig dan? Je hoeft alleen uw abonnement aan te passen als u denkt dat u dat echt nodig heeft. Niet omdat er glasvezel gelegd word.


Ik wil dus graag gebruik maken van de snehied van de glasvezel. Als ik geen abonnement neem moet ik digitale stad de kosten van de aansluiting betalen.

U heeft al een abonnement bij KPN toch? U hoeft dus helemaal niets te doen. Digitale stad zal bij u gewoon gratis glasvezel aanleggen.

Ik blijf het heel raar vinden dat ik als trouwe KPN klant geen gebruik kan maken van de aanbieding die KPN via digitale stad doet.

KPN doet geen aanbieding via Digitale stad. Digitale stad legt alleen de kabel aan. KPN heeft een welkomstkorting voor nieuwe klanten, daar is niets vreemd aan, dat heeft KPN al vele jaren.

Als ik mijn huidige abonnement opzeg en dan de aanbieding van KPN neem ben ik dus goedkoper uit. 

Nee, welkomstkorting is alleen voor nieuwe klanten die minstens 6 maanden geen diensten van KPN hebben afgenomen. 


Dank voor je reactie Nick. Even ter info: het aanleggen van de kabel is in dit project alleen gratis als we binnen 6 maanden een glasvezel abonnement afnemen bij één van de bij digitale stad aangesloten providers. Als we dat niet doen betalen we 250 euro voor het aansluiten van de glasvezel. Dus als we ons huidige abonnement bij KPN houden betalen we 250 euro.

We.zijn super blij met de glasvezel dus we willen juist heel graag een glasvezel abonnement afsluiten. We zijn al meer dan 20 jaar klant en verwachtten van KPN een zelfde korting omdat we een trouwe klant zijn en in ieder geval een beleefde behandeling bij de klantenservice. 

Dus ik blijf nieuwsgierig naar de reactie van KPN zelf


Dat kan niet waar zijn. KPN heeft helemaal geen glasvezelabonnementen. Alle abonnementen zijn gewoon hetzelfde, ongeacht het type verbinding. Dus zodoende kun je dus ook niets nieuws of anders afsluiten dan dat u nu heeft.

U heeft post gekregen van Digitale Stad of KPN waarin u dat leest? Kunt u daar een foto van plaatsen? Of heeft u een email ontvangen?

 


Wij hebben ingeschreven op het glasvezel project in onze regio en dit waren de voorwaarden waar ik helemaal geen problemen mee heb. Want ook voor de mensen die zelf de glasvezel aansluiting wel hebben laten aanleggen maar hem niet gaan gebruiken is de investering van 250 euro voor de aanleg in het buitengebied een hele goede investering. Daar gaat mijn post ook niet over.

Wij willen wel graag overstappen op een glasvezel abonnement en KPN heeft zeker weten abonnementen niet op glasvezel want die ligt nog niet overal. Wij hebben nu een niet glasvezel abonnement van KPN.

De post gaat over voordelen voor nieuwe klanten versus geen voordelen voor bestaande trouwe klanten. 

 

 


Als echt daarover gaat dan is het eenvoudig.  Providers hebben allemaal een welkomstbonus voor nieuwe klanten.  Die worden niet aan bestaande klanten gegeven omdat het onbetaalbaar is om alle bestaande klanten korting te geven. Dan moeten de prijzen omhoog en dat wil niemand. 


... KPN heeft zeker weten abonnementen niet op glasvezel want die ligt nog niet overal. Wij hebben nu een niet glasvezel abonnement van KPN.

U heeft gewoon een internet abonnement bij KPN. Over welke type verbinding het internet bij u binnen komt, dat maakt geen bal uit. Dat staat er los van.